Staiko Jelev 10 #1 Публикувано 26 Януари, 2023 Здравейте колеги. Искам да попитам нещо най-вероятно банално за повечето от вас, но все пак .... има ли шанс заденият диференциал да е LSD? Или си е отворен диференциал? Защото още не мога да схвана принципа на работа на задното на хондичката ми. Преди няколко дена я вкарах в една кал и на баир. С вкл. VSA - излезе без проблем с малко газ, с много газ няма проблем излиза си. С изкл. VSA - започва да буксува предно ляво и задно дясно колело и пак си злиза без проблем. Системата DPS ми е ясно как работи, но как прехвърля въртящият момент към колелата със сцепление ? Интересно ми е кое от другите две колела е помогнало за излизането. Благодаря Ви предварително ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #2 Отговорено 26 Януари, 2023 Няма LSD, нито в задния, нито в предния. Когато включиш VSA се включва и TCS, т. е. тракшън контролът. Ако не се лъжа, TCS/VSA работят през ABS, който задържа боксуващото колело и така въртящият момент отива към другите колела. За да изкачиш баира ти е помогнал TCS/VSA и евентуално DPS. При изключени TCS/VSA винаги боксуват едно предно и едно задно колела. Когато се задейства DPS, ефектът е както при 4х4 с блокиран среден диференциал. Понеже и предния и задния диференциали са "отворени" започват да боксуват едно предно и едно задно колела (тези с най-ниско сцепление). Значи, излизането ти от калта се дължи на двете боксуващи колела, а не на тези със сцепление. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 10 #3 Отговорено 27 Януари, 2023 Благодаря колега, но в този случай не би ли трябвало да остана на място след като предното и задното колело буксуват (или ако бяха по-износени гумите)? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #4 Отговорено 27 Януари, 2023 Преди 23 часа, Krasi-mir написа: ..... При изключени TCS/VSA винаги боксуват едно предно и едно задно колела.... Аааа..... Краси - не! При изключено VSA/TCS, могат да боксуват всичките 4 колела едновременно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #5 Отговорено 27 Януари, 2023 (Редактирано) Емич, прав си. Трябваше да кажа "най-малко едно предно и едно задно". Преди 3 часа, Staiko Jelev написа: или ако бяха по-износени гумите Явно си бил с подходящи гуми, щом си излязъл. Те тука те си останах в калта с боксуващи най-малко едно предно и едно задно. Това е на задна. Гумите бяха гола вОда с надпис "M+S". Обаче, по английски стандарт това означава "Мъгла и Дъжд". Преди това минах от там два пъти напред без проблем. При второто минаване брат'чеда окопА зафирата, аз минах зад него и го избутах, броня в броня. Редактирано 27 Януари, 2023 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #6 Отговорено 27 Януари, 2023 Ако калта е мека и лепкава, дали си с хубави гуми или такива за мъгла е все тая - грайфера се пълни и си в еднакво положение. Абе Краси , ти на бензиновото имаш ли бутон за VSA/TCS , че не си спомням, но май нямаха, или само при фейса бяха сложили? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #7 Отговорено 28 Януари, 2023 Моето е '03-та и нямам. Не знам, дали всички прифейс нямат. Може да зависи от нивото на оборудване, а не от фейса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 10 #8 Отговорено 28 Януари, 2023 Преди 7 часа, Krasi-mir написа: Моето е '03-та и нямам. Не знам, дали всички прифейс нямат. Може да зависи от нивото на оборудване, а не от фейса. Моята е Honda EXECUTIVE 2005г. и имам VSA бутон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #9 Отговорено 28 Януари, 2023 (Редактирано) Да де, ама е "фейс". Редактирано 28 Януари, 2023 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #10 Отговорено 28 Януари, 2023 Само Фейсът има VSA и са с потенциометър на педалът. Когато си с жило няма как да ти отнеме от газта ако се наложи ( има, ама... ) . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове