preparat 2 #1 Публикувано 14 Януари, 2023 Здравейте, колеги. Двигателят е D15Z3, но ECONO режим имат и други двигатели от D серия. Проблемът е следния: От няколко месеца разхода на гориво се покачи, мощността сякаш понамаля и забелязвам страни неща, свързани с електрониката. ECONO режима, се задейства приципно, когато двигателя загрее добре, но последно време той въобще не се активира, лампата не светва. Когато забележа това рестартирам двигателя и първоначално заработва, но след известно време отново спира да активира икономичния режим. Колата се кара само на бензин, защото си беше що годе икономична, но вече не е така. Имате ли информация дали някой сензор по двигателя може да е причината? Дали е генерално от компютъра ? Не съм наясно с механизма на работа на този ECONO режим и ще съм много благодарен ако някой даде информация относно принципа на работата му, за да намеря причината и реша проблема. Колата се кара основно градско, като преди даваше разход 8-9л. на 100, а сега 11-12. Може ли причината да е в недоброто горене, защото на моменти, по време на движение при спиране на светофар да кажем, оборотите падат до 500-600 и задържат няколко секунди, което не е нормално, а при нормалана работа това се случва бързо и стрелката заковава на 800 оборота? Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #2 Отговорено 14 Януари, 2023 Привет колега Моята е с D15Z8, мотора, води се VTEC-E /Економик/. Нещо като твоя е, но със 114к.с. В началото на миналата зима ми вдигна разхода с около 25%, което не е било никога. Забелязах, че вече почти не "заспива"/минава на бедни смеси/, което се изразяваше в едно леко забиване на муцуната при продължително, около минута, каране с лека газ без ускорение. Проверих проходимостта на катализатора, беше си добре. Оказа се нещо банално. Бях поиспуснал навременната смяна на въздушният филтър. След смяната му всичко се оправи. Скоро пак го смених, на около 7000км. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #3 Отговорено 14 Януари, 2023 Благодаря за съвета, колега. Първото нещо, за което се сетих беше посоченото от теб. Смених въздшния филтър, но положението остана същото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #4 Отговорено 15 Януари, 2023 Здравей колега . Може да провериш свещите ,клапаните (ако не са проверявани скоро) . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #5 Отговорено 15 Януари, 2023 (Редактирано) Здравей @preparat Погледни тази тема - КЛИК Колегата @boiskii може да каже две думи за резултата Редактирано 15 Януари, 2023 от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #6 Отговорено 15 Януари, 2023 Лятото сменях гарнитура глава. От тогава започна да гори и повече масло. Клапаните ги чувам доста, когато сутрин запаля двигателя. Когато загрее нещата се нормализират. Скоро ще я закарам на майстор. Свещи и всичко по реда, отговорен за лошо горене ще бъде проверено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #7 Отговорено 15 Януари, 2023 (Редактирано) Грешка някаква дава ли колата на таблото?принципа на еконото е при определени обороти, минимум на 3 скорост и при загряла кола,тогава се включва еконото.на мен при бедна смес даваше грешка и не включваше еконото.замислисе защо при рестарт се оправя за малко и после пак. Редактирано 15 Януари, 2023 от dragob Правопис 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #8 Отговорено 15 Януари, 2023 Колега, колата я имам от 10 години. Грешка по двигателя на таблото нямам и точно това е проблема, че не мога да се светна къде е ключа за бараката.Свети ми грешка от време на време за ABS, но това няма връзка с горенето. Замислил съм се от къмто 2-3 месеца, защо след рестарт се оправя за малко и после пак спира нормална работа , но не мога да си го обясня. това е и причината да отворя тема тук и да се консултирам с по-знаещи и по-вещи от мен. Скоро ще опитам да сменя ECU-то, да не би да е от него. Ако и с друго ECU нещата останат същите ще я нося на сервиз да прегледат изцяло горивната система. Ако някой знае точният механизъм на работа на ECONO режима, при добре загрял двигател кой сензор подава информация към ECU-то, за да влезе в режим ECONO би било много добре. Все се надявам да е някакъв сензор или нещо елементарно. Колата ми трябва всекидневно и ми се иска ако ходи на ремонт да е с изяснена причина за проблема, че иначе ще трябва да я оставя за не е ясно колко време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #9 Отговорено 15 Януари, 2023 Според мен ти е изгоряла крушката за индикация на грешка.как да провериш ?изключи някой датчик примерно на въздуха на гофрето-- най лесен е ,запали и виж дали на таблото ще излезе един символ двигател в жълто с перка ,най горе вляво.потърси в форума четене на грешки.има доста теми.не бързай с екуто щото е голям филм.еку, имобилизер.ключ. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #10 Отговорено 15 Януари, 2023 Ако, има TPS сензор /следи положението на дроселовата клапа и подава различно напрежение, според това, на компютъра/, може от него да е проблема. Защото, при светеща еконо лампа, тя угасва веднага при натискане на газта докрай или не, но в повече, да започне да ускорява. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #11 Отговорено 15 Януари, 2023 преди 27 минути, dragob написа: Според мен ти е изгоряла крушката за индикация на грешка.как да провериш ?изключи някой датчик примерно на въздуха на гофрето-- най лесен е ,запали и виж дали на таблото ще излезе един символ двигател в жълто с перка ,най горе вляво.потърси в форума четене на грешки.има доста теми.не бързай с екуто щото е голям филм.еку, имобилизер.ключ Писах, че колата я ползвам вече 10 години и я познавам доста добре. Какво ще се случи, когато разменя ECU-тата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #12 Отговорено 15 Януари, 2023 Колега прочети я за грешки,когато не включва еконото.друго не знам какво да ти кажа.първо почни с това. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #13 Отговорено 9 Май, 2023 Проблема се оказа в компютъра. Смених го с друг и нещата си заработиха нормално. Икономичният режим се включва както преди, когато двигателя достигне нормална работна температура. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове