Jump to content
preparat

D серия, нефункциониращ ECONO режим

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Двигателят е D15Z3, но ECONO режим имат и други двигатели от D серия.

Проблемът е следния:

От няколко месеца разхода на гориво се покачи, мощността сякаш понамаля и забелязвам страни неща, свързани с електрониката.

ECONO режима, се задейства приципно, когато двигателя загрее добре, но последно време той въобще не се активира, лампата не светва. Когато забележа това рестартирам двигателя и първоначално заработва, но след известно време отново спира да активира икономичния режим. Колата  се кара само на бензин, защото си беше що годе икономична, но вече не е така.

Имате ли информация дали някой сензор по двигателя може да е причината?

Дали е генерално от компютъра ?

Не съм наясно с механизма на работа на този ECONO режим и ще съм много благодарен ако някой даде информация относно принципа на работата му, за да намеря причината и реша проблема.

Колата се кара основно градско, като преди даваше разход 8-9л. на 100, а сега 11-12.

Може ли причината да е в недоброто горене, защото на моменти, по време на движение при спиране на светофар да кажем, оборотите падат до 500-600 и задържат няколко секунди, което не е нормално, а при нормалана работа това се случва бързо и стрелката заковава на 800 оборота?

Благодаря

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега 

Моята е с D15Z8, мотора, води се  VTEC-E /Економик/. Нещо като твоя е, но със 114к.с.

В началото на миналата зима ми вдигна разхода с около 25%, което не е било никога. Забелязах, че вече почти не "заспива"/минава на бедни смеси/, което се изразяваше в едно леко забиване на муцуната при продължително, около минута, каране с лека  газ без ускорение. Проверих проходимостта на катализатора, беше си добре.

Оказа се нещо банално. Бях поиспуснал навременната смяна на въздушният филтър. След смяната му всичко се оправи. Скоро пак го смених, на около 7000км.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета, колега.

Първото нещо, за което се сетих беше посоченото от теб.

Смених въздшния филтър, но положението остана същото.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега  .

Може да провериш свещите  ,клапаните (ако не са проверявани скоро)  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей @preparat

 

Погледни тази тема - КЛИК

Колегата @boiskii може да каже две думи за резултата :)

 

Редактирано от emod
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятото сменях гарнитура глава. От тогава започна да гори и повече масло. Клапаните ги чувам доста, когато сутрин запаля двигателя. Когато загрее нещата се нормализират. Скоро ще я закарам на майстор. Свещи и всичко по реда, отговорен за лошо горене ще бъде проверено.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка някаква дава ли колата на таблото?принципа на еконото е при определени обороти, минимум на 3 скорост и при загряла кола,тогава се включва еконото.на мен при бедна смес даваше грешка и не включваше еконото.замислисе защо при рестарт се оправя за малко и после пак.

Редактирано от dragob
Правопис
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата я имам от 10 години. Грешка по двигателя на таблото нямам и точно това е проблема, че не мога да се светна къде е ключа за бараката.Свети ми грешка от време на време за ABS, но това няма връзка с горенето. Замислил съм се от къмто 2-3 месеца, защо след рестарт се оправя за малко и после пак спира нормална работа , но не мога да си го обясня. това е и причината да отворя тема тук и да се консултирам с по-знаещи и по-вещи от мен. Скоро ще опитам да сменя ECU-то, да не би да е от него. Ако и с друго ECU  нещата останат същите ще я нося на сервиз да прегледат изцяло горивната система. Ако някой знае точният механизъм на работа на  ECONO режима, при добре загрял двигател кой сензор подава информация към ECU-то, за да влезе в режим ECONO би било много добре. Все се надявам да е някакъв сензор или нещо елементарно.

Колата ми трябва всекидневно и ми се иска ако ходи на ремонт да е с изяснена  причина за проблема, че иначе ще трябва да я оставя за не е ясно колко време.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ти е изгоряла крушката за индикация на грешка.как да провериш ?изключи някой датчик примерно  на въздуха на гофрето-- най лесен е   ,запали и виж дали на таблото ще излезе един символ двигател в жълто с перка ,най горе вляво.потърси в форума четене на грешки.има доста теми.не бързай  с екуто щото е голям филм.еку, имобилизер.ключ.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако, има TPS сензор /следи положението на дроселовата клапа и подава различно напрежение, според това, на компютъра/, може от него да е проблема. Защото, при светеща еконо лампа, тя угасва веднага при натискане на газта докрай или не, но в повече, да започне да ускорява.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, dragob написа:

Според мен ти е изгоряла крушката за индикация на грешка.как да провериш ?изключи някой датчик примерно  на въздуха на гофрето-- най лесен е   ,запали и виж дали на таблото ще излезе един символ двигател в жълто с перка ,най горе вляво.потърси в форума четене на грешки.има доста теми.не бързай  с екуто щото е голям филм.еку, имобилизер.ключ

Писах, че колата я ползвам вече 10 години и я познавам доста добре. Какво ще се случи, когато разменя ECU-тата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочети я за грешки,когато  не включва еконото.друго не знам какво да ти кажа.първо почни с това.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се оказа в компютъра. Смених го с друг и нещата си заработиха нормално. Икономичният режим се включва както преди, когато двигателя достигне нормална работна температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...