jimi 291 #1 Публикувано 9 Декември, 2022 Здравейте, след престой около 20дни без да е барана колата качвам се паля светва чека, триъгълника и след, като тръгна светва VSA. Ходих при човек с HDS каза, че не може да се свърже със DTC ECM (или нещо такова) Ходих при колега от форума с HDS не стана , с любителска диагностика със блутут и програма на телефона излезе грешка p0606 Симптомите са: не стабилни обороти на празен ход, колебание на автоматичната кутия кога да превключи по горна предавка, при леко ускорение градско до 30-40км/ч като пусна газта оборотите падат до 1000 и после пак се връщат на 1500-2000. При по високи обороти на извънградско каране няма проблеми. Дал съм заявка за сервиз в, който разбират но проблема е, че трябва да чакам около 20дни поне, понеже имат доста работа. Въпроса ми е има ли колеги сблъскали се с подобен проблем или въпросната грешка. Дали мога да карам така колата да не стане по голяма беля накрая? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #2 Отговорено 9 Декември, 2022 Ако преди това не е имало проблеми, вероятно е просто от престой + влага, тоест някъде няма добър ел. контакт. А симптомите са от нестабилен празен ход. Струва си да провериш клемите на акумулатора (особено при светване на разнопосочни и няколко "ламби"), както и щекера на IACV-то. С кутията нямаш проблем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1542 #3 Отговорено 10 Декември, 2022 Първо зареди акумулатора,и наистина провери връзките. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 291 #4 Отговорено 10 Декември, 2022 Днес проверих клемите, зачистих ги обаче не стягаха добре и подложих медни пластини, общо взето си иска нови бронзови клеми според мен. Акумулатора е нов от лятото. Алтернатора скоро подновено всичко вътре зарежда и работи. Днес прегледах всички букси, няма ефект. Забелязвам, че с леко натиснат педала на газта колата е колеблива и се чуди да ускори ли или не. Четох из форума, че тва са симптоми на TPS сензорна, който си бил консуматив за тия коли (имам хонда сивик 6 врътнах й 150 000км и на предишни хонди на една не й изпуши TPS, тия акорди.... то модули то датчици то цифри). Ако се наложи да сменям само оригинален ли е най надежния вариант? Нямам търпение да я карам на сервиза, че свети като елхичка 😁 И друго да питам колеги: Акорд 7 к24 префейс има ли опция да се сложи по къс пистов ремък или само на дизела се прави ? Питам, понеже има някво виене от към ремъка , а скоро правих алтернатора и хидравлична помпа и знам, че не е от тях само обтегача не съм пипал. Мисля да отида във Full trothlle Motorsports Пловдив останах с впечатление че разбират доста и барат внимателно проблема, е че много хора имат и колата може и да стане след нова година ☹ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #5 Отговорено 10 Декември, 2022 За 5 год с Акорда не съм патил от TPS, но съм чувал за него. Капсулован е, но не пречи да видиш дали жилото е натегнато. Има си регулировка - там където влиза в датчика. Но едва ли ще се размести от престой. За виенето: откачи ремъка и запали колата, за да чуеш има ли го тоя звук. За 20-тина секунди няма какво да и стане. А като я угасиш, врътни на ръка пак ролките по него. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #6 Отговорено 11 Декември, 2022 Съвет: Преди да се решиш да сменяш TPS-a замери напрежението на твоя. Напрежението на отворен и на затворен дросел, тъй като компютъра според програмираното напрежение включва празния ход. Другото е сложи мултицета на средна и крайна жичка на TPS-a и провери дали напрежението се изменя плавно .... ако има скокове значи TPS-a е заминал. Аз го играх тоя филм и се оказа, че компютъра на моята кола очаква 0.35V на затворен дросел да активира празния ход. Повечето са 0.5V на затворен дросел и 4.5V на отворен. Та това е ... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 291 #7 Отговорено 21 Декември, 2022 (Редактирано) Благодаря на колегите за съветите , свършиха работа! Оказа се проблема във клеасали кабели от мотора към купето и във клемите, които така с някви (ако ще и златни) подлагания , планки и видии като на москвича и ладата не става. Смених нови бронзови клеми, зашкурих всички маси по коша и сложих нов ОЕМ акумулатор и нещата си дойдоха на място, чека изгасна колата заработи добре без проблеми. Но abs и VSA и /!\ останаха да светят. Между другото в Бултрако около коледа имат 20% намаление ако някой ще пазари сега е момента Редактирано 21 Декември, 2022 от jimi 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 291 #8 Отговорено 25 Януари, 2023 Да споделя кво се случва ако може да съм от полза на други колеги. След дълго ровене се оказа, че има и други колеги с тоя проблем и дори тема. Проблема ми е същия като първия пост, при отпускане на газта колата взе едно нещо й реже тока и забива. 2ма колеги са решили тоя проблем единия със реглаж на клапани, другия със смяна на акумулатора. Смених клеми и акумулатор и колата се оправи за няколко дни и пак почна. Проблема е че не дава грешка за тоя проблем а дава р0606 (Пише,че няма комуникация с ecm/dtc) ту излиза ту се скрива грешката. Прегледани са всички букси всички маси, нов акумулатор от хонда ОЕМ! нови клеми, нов ОЕМ APP сензор (TPS) общо взето всичко по колата, и тия дни ми звъни майстора (full trothlle Motorsports-Пловдив) и ми показва еку/компютъра на колата наводнено клеасало корозирало и общо взето за боклука. Проблема е, някой мърляч преди мен не е сменял филтър купе, или ако е сменял не е пускал парното при махането на филтъра да изкара боклуците от там прелива, от там точно върху ЕКУ и вътре в него, и колата не знае къде се намира. Нестабилни обороти, от време на време прекъсваше, по трудно стартира, напоследък и по висок разход на гориво, общо взето много странна ту има проблем ту няма. Майстора почиства окисляването, преглежда добре компа и колата почти стана перфектна. (Почти защото стрива във оборотите е от време на време сега, но сега доста по плавно включва автомата, разхода се стабилизира (10-12газ). Според мене трябва нов компютър не наводняван и ще стане всичко както трябва. Но за сега така ще я покарам. Надявам се да съм от полза на други колеги. 4 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове