Jump to content
Ivan B

Лесен метод за диагностика на ходова част

Recommended Posts

Случайно попаднах на това видео и се изумих от простотата и гениалността на решението, с диагностиката на ходовата част.

Мисля, че е лесно да се направи реплика на това приспособление с огъната тръба и нанизан и залепен, гумен марчкуч.

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гениалните неща са прости, но не за всичко по окачването е приложимо.

Има места на които си има ход и това само го показва. Ако не се знае колко е допустимият ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо е мнооооого прав, вервайте ми.

 

Това нещо, по начина показан във видеото, върши точно една трета от проверката на предното окачване. Втората трета е с висящи във въздуха колела. Третата трета е клатене и въртене на волана.

 

После, за да се извърши качествена проверка с такова нещо трябват двама души. Единият клати нещото, вторият гледа, слуша и пипа всяка шарнирна връзка по окачването.

Именно този втория знае, къде е границата между допустимо и недопустимо мърдане.

 

п.п. Има/нема 10г аз го играех "човекът със щангата". Под щанга да се разбира най-обикновена, като тази от началото на видеото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2022 г. at 19:54, Krasi-mir написа:

Това нещо, по начина показан във видеото, върши точно една трета от проверката на предното окачване. Втората трета е с висящи във въздуха колела. Третата трета е клатене и въртене на волана.

 

Под щанга да се разбира най-обикновена, като тази от началото на видеото.

Попаднах на тая идея и ми хареса...

От скоро имам колата и мислех да вляза в канала, да проверя с щангата някои неща... Таа, какво/как се проверява с висящи колела?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса какво - както казах, гледат се всички шарнирни връзки.

На въпроса как - както казах, двама души, единият клати колелото, другият гледа, слуша и пипа. Под клати разбирай с голи ръце. По хоризонтал и по вертикал. Едната ръка дърпа, дръгата бута, ама рязко. Ако буташ бавно и плавно, нищо няма да видиш.

Също така, колелото се клати и със щанга по вертикал, също с резки движения. Щангата трябва да е по-голяма от тази във видеото. На видеото, механикът подлага чук под щангата,за да получи по-висока опора. По-лесният начин е на щангата да има заварено кръгло парче метал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Krasi-mir написа:

На въпроса какво - както казах, гледат се всички шарнирни връзки.

За щанги, шарнири, ясно...

Шумящ лагер едва ли може да се открие с въртене, особено на предните, едва ли има и луфтове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...