Yano77 1 #1 Публикувано 28 Октомври, 2022 Здравейте колеги Мотора се разтропа Малко история-като я взех се чуваше много леко притракване и набедих обтегач на пистов ремък.С течение на време започна да се увеличава,докато онзи ден започна да тропа яко,пътна помощ и в гаража.Смених обтегач, но не.След това смених дефазатор на разпределителния вал,като силно се надявах че е от него.След палене пак тропа.Като отвих капачката на маслото при запален,тропащ мотор,забелязах че при валовете не се качва масло,направо е почти сухо.Долях масло(беше на мин.),запалих и пак не качва. Накъде да се насоча??? Клапани,валове всичко изглежда наред Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yano77 1 #2 Отговорено 29 Октомври, 2022 Толкова ли са безпроблемни? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z_chakarov 24 #3 Отговорено 29 Октомври, 2022 Щом не качва масло.Маслена помпа. Отваряш и гледаш.Свали и виж черупки на основни и биелни лагери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yano77 1 #4 Отговорено 29 Октомври, 2022 Някоя цедка възможно ли е да е проблем?Помпата има ли цедка в картера?Досега е карана с 10w40 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #5 Отговорено 31 Октомври, 2022 (Редактирано) Здравей колега, как прецени, че валове и клапани са наред, сваля ли капака? Тия валове (изпускателните) и с мазане са проблемни, камо ли ако останат сухи. Имам спомен за някаква цедка, която се почиства или подменя и е достъпна без сваляне на картер, трябва да погледна из темите. Редактирано 31 Октомври, 2022 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 614 #6 Отговорено 31 Октомври, 2022 В тази тема мнение 199 съм постнал снимки на цедките и разпределителен вал. Хубаво е да се прочете и следващото мнение на ФенаБг. Ако колата е карана с 10W40 много вероятно е да се е затъкнала цедката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yano77 1 #7 Отговорено 1 Ноември, 2022 Вече са проверени и сменени тези цедки,не е от тях.Видя се,че не качва масло към валовете.Врътнахме при отворен капак, масло хвърля от един отвор под лявото зъбно колело,но назад към валовете няма никой.Смених със синтетика, филтър,датчик за налягане и пак същата работа.Мисля,че дебита на маслото който върви към веригата е голям и не стига до валовете.Вероатно пиша глупости, но вече не знам какво да правя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yano77 1 #8 Отговорено 1 Ноември, 2022 Забравих може би важен факт-преди да сменя маслото,бях свалил картера.Освен боклуци разни се забелязваха стружки.Изчистих картера основно,на цедката на vtec също имаше стружки(медни и алуминиеви,тоест червеникави и бели).След няколко припалвания пак свалих картер и с новото масло,на дъното му отново имаше стружки.Не спира да тропа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #9 Отговорено 1 Ноември, 2022 Според мен и сам знаеш отговора с тия стружки и вървиш към отваряне на двигателя. И не знам кой измисли, че има Хонда от това хилядолетие, която да се кара с 10w. Този двигател се кара с 0w20, 5w20, 0w30, 5w30, 0w40, 5w40. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yano77 1 #10 Отговорено 1 Ноември, 2022 Моя мотор е к20А4.Ще стане ли да се замени с к20А3? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yano77 1 #11 Отговорено 8 Ноември, 2022 Да отварям за ремонт или замяна с друг мотор? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #12 Отговорено 9 Ноември, 2022 Във всички случаи е добре да се изкаже някой, който е отварял или е запознат детайлно с този мотор какво би могло бъде износено ако чукането не е предизвикано от валовете. Логиката би довела до това че щом не реагира датчик за ниско налягане на маслото значи помпата си прави налягане. Остава запушване на някоя маслена магистрала, но коя и кои елементи страдат от това, подлежат ли само те на подмяна както казах трябва специалист да се произнесе. На мен ми е изключително интересно как няма износване на валовете при вероятно не малко километри изминати в такава суха среда. От друга страна не са малко и моторите на над 250000км карани брутално само с 10w40 без подобни проблеми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове