Dennis 28 #1 Posted May 15 Здравейте колеги, от миналото лято още бях забелязал, че при нагрята кола след като е стояла без да работи по-дълго време понякога решава да потропа за 10-15 секунди след запалване. Шума идва от двигателния отсег и явно е от въртящ се компонент. Предполагам някаква ролка, но странно защо изчезва и защо най-често се случва при нагрята кола. Зимата почти го бях забравил този шум и сега пак започна да се появява. Не се влияе от включен/изключен климатик. Скоро ще я вкарвам за масло, насочете ме поне какво да кажа да прегледат, че започва да ме притеснява вече... ВИДЕО Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 165 #2 Posted May 15 (edited) Какво значи нагрята кола? На видеото се вижда, че двг. е студен... При запалване някой може да стои при отворения капак и да слуша от къде идва. Ако не се установи, слага дървена или метална пръчка допрана до ухото и другия край допира на различни места, да види от къде идва... Edited May 15 by JapCar Share this post Link to post Share on other sites
Dennis 28 #3 Posted May 15 Нагрята имам предвид от слънцето, поне на мен така ми се струва, а и зимата мисля че изобщо не го правеше. Сега се стопли и пак започна. Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 165 #4 Posted May 15 Ами не виждам логиката... Нагрени ламарините продължително от слънцето, ако е тъмен цвят, може да е над 80гр, а двг. като загрее е там някъде... Защо спира след 10-15 сек., за това време нищо не може да се промени? Опитай нещата, които предложих... Share this post Link to post Share on other sites
Dennis 28 #5 Posted May 15 Наясно съм с търсене на шумовете с прът... Въпроса е, че тук шума се явява за много кратко време и не винаги. Искаше ми се някой ако има някаква представа какво може да се държи по този начин да сподели мнение. Просто един симптом като не може да се пресъздава винаги и за достатъчно дълго време е ясно, че ще е главоблъсканица. Затова и не съм се заемал да ходя по майстори за това нещо. Share this post Link to post Share on other sites
JapCar 165 #6 Posted May 15 (edited) преди 17 минути, Dennis написа: Затова и не съм се заемал да ходя по майстори за това нещо. Разсъжденията ти са правилни..., за майсторите също. Повече от половината майстори са на принципа- сменяме това..., аа, не от него, ще сменим онова..., аа,не е... и това всичко за сметка на клиента + мъдрото заключение- нищо, че ги сменихме, поне ще си сигурен в тях за друг път... Edited May 15 by JapCar 1 Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 281 #7 Posted May 17 Видеото с какво е снимано и вратите затворени ли са в колата? Шума е брутален, самия мотор не работи като хората ,много е шумен ,а чукането е като на умряло... Има нещо което е пред скапване. Някакви грешки тая кола? Share this post Link to post Share on other sites
Dennis 28 #8 Posted May 18 (edited) Затворени са вратите. Снимано е с мобилен телефон? Мотора като загрее си работи много тихо така, че генерални изводи не бих си правил от видеото. Единствено това тропане наистина е притеснително, но пак казвам на 5 запалвания един път ще се яви. Грешки не е имала единствено за бедна смес понякога, което всеки майстор е отдавал на газовата уредба. Edited May 30 by Honda_Z Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Share this post Link to post Share on other sites
А. Д. 64 #9 Posted May 18 Виж си изпускателната система, тръби гърнета. Писал че си на газ, знаеш какъв конденз отделят, респективно ръжда и парчета в гърнетата. Лично аз като го слушам двигателя( поне от звука във видеото) не мисля че е от него. Успех с намирането на проблема и можеш да споделиш като го откриеш и отсраниш. Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 281 #10 Posted May 18 (edited) Откачете ремъка и вижте дали се запазва звука, щом се съмнявате в някоя ролка. Едва ли стоенето на слънце има нещо общо обаче. С Какво се кара? И с пуснат климатик усилва ли се тропането? Edited May 18 by ivailopp Share this post Link to post Share on other sites
Dennis 28 #11 Posted May 18 (edited) Не се влияе от това дали климатика е пуснат или не. Не се влияе и от оборотите ня мотора, което съм опитал да демонстрирам във видеото. Иначе относно ремъка не мисля, че ще е от полза понеже, както казах случва се само понякога това потропване. Ако без ремък не го чуя няма гаранция дали е, защото няма ремък или просто е решила да не тропа... Отделно веднъж направи ли си тропането повече за деня не го прави - без значение колко пъти съм я гасил и палил. Edited May 30 by Honda_Z Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Share this post Link to post Share on other sites
ivailopp 281 #12 Posted May 18 Проверете си тампоните на скоростната кутия... Share this post Link to post Share on other sites
Dennis 28 #14 Posted May 30 (edited) За сега няма развитие. Не ми го правила от 1 седмица. В един чужд форум човек предполага, че е от така наречения "VTC actuator". Аз съм гледал как звучи тогава - при мен изобщо не е така, но знам ли... Скоро ще ходя на майстор ще му кажа да я погледне. Edited May 30 by Dennis Share this post Link to post Share on other sites
Dennis 28 #15 Posted Saturday at 12:09 PM Да споделя само, че бях на майстор за смяна на някои консумативи и при няколкото пъти, в които е палена колата при него не се е получило това тропане. Общо взето ми каза, че докато не започне да тропа постоянно да не се занимавам да търся къде е проблема. Прегледал е колата и всичко е било изрядно. Проверил е и с магнит случайно да няма стружки в картера, че подхвърлих да не е случайно счупен обтегач на малката верига - стружки нямало. Пък и каза, че трябвало да имам други симптоми за счупения обтегач, но отбеляза, че наистина се чупели. Миналия път прави и реглаж на клапани каза, че голямата верига е била в добро състояние. Така, че си карам и се моля да не ме остави някъде :D... 1 Share this post Link to post Share on other sites