Jump to content
HistamineSHOT

Духа топло само от едната страна?

Recommended Posts

Здравейте, рязко се появи посочения проблем в заглавието, а именно че парното духа топло само от едната страна - лявата. Разбрах, че е честа болежка и е свързано най-вероятно с радиатора на парното. Вече имам час за промивка на машина, но гледам из ютуб има инфо за смяна на някакви клапи/актуатори, които също се развалят и дават такава симптоматика. След като няма гаранция за успеха на отпушването на радиаторчето, как да съм сигурен дали действително ще е свързано със запушване, а не нещо по клапите ако не се реши проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато духа лятно време студено само от едната страна, 90% с дозареждане на фреон се оправя.

Отоплението едва ли има връзка с климатика (освен при обдухване на челното стъкло), но все пак за инфо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, малко ъпдейт. Значи оказа се тази сутрин, че не ми работи и смяната на режимът на духане, тоест от къде да духа - предно стъко, в краката и т.н. Запецнала е да духа само напред и това е. Оставил съм колата за промиването на радиатора на парното, въпреки че вече не ми се струва, че ще реши проблема. Насочвам се към някаква комбинирана, едновременна развала на мотора за mode-а на духането и температурния мотор от страната на пасажера (този, който си духа студено), така понеже климатроника е двузонов. Работата обаче е , че майстора е много сигурен, че проблема идва единствено от афтърмаркет мултимедията, която изведнъж след 3 месеца той твърди, че рязко се е прецакала. Някой има ли някакъв опит със смяна на тези актуатори за режим и температура по тези коли. Виждам из нета, че не е рядкост да се развалят, но тази мултимедия затруднява диагностиката. Пазя си оригиналната, но ще е много играчка (финансова и времева) да я сложа обратно само, за да пробвам дали ще работи с нея.

Ако някой има някакъв опит да сподели ще съм благодарен.

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай темите във форума. Имаше писано някъде за неотваряне/незатваряне наклапите за посока на въздуха. Беше лесно да се провери дали проблема не е в клапите и лесно се отстранява проблема, ако е от клапите. За съжаление не се сещам името на темата в която беше коментирано :( Не трябва да е много назад понеже преди няколко месеца мисля, че го четох.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната с оригиналното управление включва само премахването на панела над медията и развиването на три винта. Автърмаркета от долу е на щипки и не е необходимо да се разглобява друго. Достатъчно е да включиш само двете зелени букси за управление на климатика за да провериш дали клапите реагират. Иначе това са моторите за клапите. Номер 7 е в краката на шофьора, над педала на газта. 6 и 8 са зад жабката. Работещ мотор 7 изглежда така:

Screenshot_20220228-220332_Chrome.jpg

Редактирано от Ivan_Ch
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, значи ще се тества с оригиналното радио. Мислех, че е по-сложно да се разглоби и щях да я карам при хората, които я монтираха. Според мен са си клапите, нещо в студеното време решиха да изпляскат в комплект - 6 и 8 от диаграмата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Позанимавах се днес с колата. Размених зелените букси към оригиналното радио и изненада клапите работят, погледнах моторчето за режима зад жабката имаше движене въпреки, че в никой режим не успях примерно да спра да духа през предните отвори към пасажера и шофьора, които са. Поради това все още не изключвам на 100% проблем с този мотор за режима. Кофтито в цялата работа обаче е, че след като си взех колата от промивка на радиатора вече от никъде не духа топло. Първоначално беше така след което я закарах при моя си майстор оказа се че има теч на антифриз, намаляло беше нивото и като си я взех вече духаше само от шофьорската страна топло. След промивката обаче се върнах на етап, в който от никъде не духа топло :(. Като си сложих обратно андроида вече нямаше никакво движение при мотора за режима зад жабката. Ясно е, че има някакъв проблем и от мултимедията, но реално не духа топло и с оригиналното радио. Пробвах да направя диагностиката докато съм закачил оригиналното радио, влезе си в режима, но не бях включил дисплея, а само зелените и не разбрах каква е грешката. Очаквах да е като брой премигвания резултата от диагностиката, но явно това е при радиата без дисплей, и аз не съм сигурен. Сега съм супер объркан. Това, което колегата Иван е показал да погледна моторчето за температура не се сетих навреме да проверя и вече бях върнал андроида и вече нямам нерви.... Някой нещо да предложи? :(

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тия китайски мултимедии не стига, че и стоят като на свинче звънче на тая кола, ами и са "китайци сър". Сложи си оригиналната мултимедия, провери си маркучите към парното дали са и двата топли, кранчето за парното също провери и тогава търси проблема по мотори и клапи, ако има проблем. Ако всичко е наред с кранчето и маркучите, което може да го провериш преди да сменяш мултимедиите, то разкарваш тъпия китаец и готово.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, май се очертава къде е проблема. Тази клапа, която съм оградил на снимката ме съмнява, че е виновна. Маркуча, който е след нея и влиза в купето е студен - маркирал съм го в синьо на снимката. Останалите маркучи са топли - в червено. Моля ви кажете ми, че просто трябва да се смени тази клапа 😀!

4249842E-65F2-4C1C-BE10-06B0C9C01437.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е клапа, а кран...

Жилото движи ли го? Махни жилото от него и го движи на ръка да видиш дали затопля...

Ако стои все затворен (не пропуска), малко не се връзва да е топло от едната страна, а от другата студено. Ако не минава течност през него, трябва да е студено от двете страни, освен ако е затворен и затопля отдясно  само от конвекцията, без да се движи течност (топлата винаги се издига нагоре и измества студената...)

Ако върви течност през крана, трябва и от двете страни не само да е топло, а горещо...

Може и да свалиш крана, да видиш как работи, може да сложиш и тръбичка вместо него, да видиш какво става..., ама направо да го сменяш...??

Виждам, че имаш склонност да сменяш всичко подозрително, без диагностика, която да докаже неизправния елемент ...(по модел на всеки майстор, сменяме наред, докато се оправи..., за сметка на клиента).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента духа студено от всякъде. Заглавието на темата е от преди промивката на радиатора. А и не са горещи, защото двигателя работи само 7-8 минути именно, за да мога да пипам тръбите. Жилото кога трябва да се движи? За какво е вързано?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Отворих ръчно този кран и след него тръбата вече се стопли, но за голямо съжаление вътре пак си духаше студно. Когато крана беше отворен долових пак мисля, че миризма на антифриз. В последно време се случваше и затова, като изчезна парното веднага се насочих към теч и ниско  ниво на антифриз. Сега обаче започвам да се притеснявам да не е заминал самия отоплителен блок на колата. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казваш промивка на радиатора, големия за охлаждане ли (който няма отношение към отоплението), или радиаторчето в купето? 

Убеди се, че радиаторчето в купето е проходимо, макар, че щом входният и изходният маркуч са топли, би трябвало да е проходимо... 

Нормално то се промива с маркуч от чешмата в двете посоки, но с не много силна струя ( налягането в системата е около 1 бар)

Щом входа и изхода на радиаторчето са топли, а духа студено, остава управлението на клапите/ насочването в купето...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Промивката беше на радиаторчето за парното по съвет на моя си майстор, който обаче нямаше такава машина. При него след доливане на антифриз и оправяне на някакви малки течове колата от никакво топло вече духаше топло само от страната на шофьора и тогава постнах темата. Той мислеше, че е запушено радиаторчето на половина, доколкото разбрах. Сега най-накрая си сложих и оригиналната мултимедия и просто вече ми се плаче, защото пак взе да духа топло само от едната страна. С андроида от никъде топло и не мога да си регулирам къде да духа, с оригиналната - регулацията работи, но духа топло само при шофьора. Пуснах и една диагностика ще прикача видео от резултата накрая. Кода всъщност е "I" сега осъзнах - значи "open in the driver's air mix control motor circuit".

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Dennis said:

Кода всъщност е "I" сега осъзнах - значи "open in the driver's air mix control motor circuit".

 

Не, по-скоро кода е "Q", защото е от дясната страна. 
Значи: "A problem in the passenger's air mix control linkage, door or motor."

 

Предполагам това дава известна сигурност, че се касае за мотора за температурата от пасажерската страна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи имаш вече насока къде е проблема...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори си жабката до степен за смяна на филтър-купе и виж при промяна на темпетатурата на пасажера дали се движат лостовете на клапата. По схемата, която ти пратих е номер 8.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги, да финализирам темата...

Оказа се наистина моторчето за реуглация на температурата от страната на пасажера. Диагностиката с оригиналното радио си го каза. Намерих си моторчето от морга за 100лв, в Бултрако му искат около 250лв, но го нямаха в наличност и трябваше да се поръчва. 

По отношение на заблуждаващите симптоми, които имах с афтърмаркет мултимедията предполагам, че заради повреденото моточе тотално се е объркала електрониката за управление на климатроника и не работеха и други функции.

Дълго време не писах, защото бях с оригниланото радио поради липса на време и нерви отново да инсталирам китайчето. Не бях сигурен в крайна сметка дали с андроида няма пак да се яви някакъв проблем. Днес обаче си го монтирах и за щастие всичко си работи и е топло в колицата :).

Редактирано от Dennis
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...