Jump to content
tsilev

Регулиране на светлини CR-V IV

Recommended Posts

Здравейте, смених халогенните крушки с нови и не ми харесва как са насочени, та въпроса ми е: маркираното горно болче за какво е? Долният болт е на мащинката за регулиране по вертикал, а горният за регулиране по хоризонтал ли е? С въртенето му почти нищо не се отразява на стената, която ползвам за екран.  

274601006_666238681167969_3215635563270134732_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стената не е много адекватна мерилка за гласене на фарове. На равно асфалтирано място с храсти или каквито и да е обекти/маркери на около 20-25 метра пред колата е по-добрия вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякакви опити за регулиране на светлини на различни от тези, които имат специализирана техника са несериозни и не ефективни. В пунктовете за технически прегледи става бързо и лесно. Горното болтче в случая е за регулиране по хоризонтал едновременно на къси и дълги светлини. Долното за регулиране по вертикал, пак на двете светлини.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Рефлектора е захванат към тялото на фара в 3(три) точки.

Едната е моторчето, което регулира във вертикал.

Другата е винта, който регулира в хоризонтал. 

Третата е фиксирана.

 

Регулирането на фара по вертикал не променя позицията му в хоризонтал. Променя я, но е незабележимо малко, особено с просто око. Това е така, защото другите 2 точки са разположени почти в хоризонтална линия една спрямо друга.

 

Обаче, регулирането на фара по хоризонтал винаги променя позицията му по вертикал. Също трудно забележимо с просто око. Затова, след всяко пипане на винта за хоризонтал задължително се коригира и по вертикал.

 

На 27.02.2022 г. at 16:22, tsilev написа:

... С въртенето му почти нищо не се отразява на стената ...

Напротив, променя се, но няма как да го видиш, именно, защото се мести настрани. Границата межу тъмно и светло на стената си е все в едно положение.

 

Значи, аз също мисля, че

Преди 1 час, tsilev написа:

Всякакви опити за регулиране на светлини на различни от тези, които имат специализирана техника са несериозни и не ефективни ...

Вервайте ми, работил съм го това около 10г. в център за ГТП.

 

После:

На 27.02.2022 г. at 16:22, tsilev написа:

... смених халогенните крушки с нови и не ми харесва как са насочени ...

Да разбираме ли, че преди смяната на крушките не беше така?

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Krasi-mir написа:

Да разбираме ли, че преди смяната на крушките не беше така?

Преди си бяха оригиналните крушки и си бяха ОК. След смяната с нови Osram Night Breaker Laser HB3 / 9005 лявата дълга светлина светеше високо по дърветата. Крушката е сложена добре в цокъла проверена и от майстора, който ги регулираше на стенд, но пак е по високо от дясната. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, tsilev написа:

Всякакви опити за регулиране на светлини на различни от тези, които имат специализирана техника са несериозни и не ефективни. В пунктовете за технически прегледи става бързо и лесно.

 

Вярно, че апаратура става най-точно (стига човекът, който я използва да знае как), но не виждам никакъв проблем реглажът да се направи и на стена. А и доста често съм срещал инструкции за проверка и реглаж точно по този начин. Ролетка, подземен паркинг, спиране на 10м от стена - за по-лесно пресмятане на нужната разлика във височините а и ясно изобразяване на шарката на стената. Правил съм го неколкократно при предишната ми кола и винаги е било с добър резултат. Апропо на един ГТП ги замерваха (случи ми се един единствен път - доста педантични бяха момчетата) и се учудиха колко добре са настроени.

 

По темата: при реглаж в сервиз ми казаха след настройката дългите светлини на левия фар светят по-нагоре и това няма как да се компенсира, поради описаните от Красимир причини. Надявам се да е дефектна крушка, а не момчетата, които ремонтираха фара да са счупили нещо вътре.

Може да размениш двете круши и да установиш, дали проблемът е от фара или от крушката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това седнах да пиша и аз:

преди 8 минути, Terje написа:

Може да размениш двете круши и да установиш, дали проблемът е от фара или от крушката

 

След като крушките са монтирани качествено и фаровете са регулирани на стенд, и аз не виждам друга причина само ляв-дълги да не е наред.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, Krasi-mir написа:

Това седнах да пиша и аз:

 

След като крушките са монтирани качествено и фаровете са регулирани на стенд, и аз не виждам друга причина само ляв-дълги да не е наред.

Ще ги тествам в реални условия и ще пиша.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...