Jump to content
Митко Йотов

Как се регулира ръчната спирачка на Акорд8

Recommended Posts

Здравейте колеги.

На скоро правих профилактика на задните спирачни апарати защото единият задържаше, след напасване на апаратите и сложени нови накладки искам да натегна малко ръчната спирачка защото имам един луфт от един/два зъба и това ме дразни, все една в началото лоста „клапчи“. Понеже на една моя бивша кола ръчната се регулираше от купето като се махне дъното на барчето под подлакътника и знам, че всяка марка е индивидуално да не би японеца да е направил и той нещо такова или си е стандартно от долу?  Ако някой колега го е правил или знае как моля да сподели.

 

Ръчна спирачка.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си се насочил ,това и казват в ръководството ти.

https://omanual.ru/Honda/Accord/8/ru/html/000000000000063.html

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Владо за бързата реакция.

Утре ще го видя. Сега ката го прочетох по детайлно какво го дава джапането ми то и моята си лови между шестото и осмото заключване зависи от наклона на колата, започвам да се замислям дали изобщо да я пипам или си е така по задание, да подчертая, че от както я имам колата ръчната винаги си е била така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си е.

Ръчната си е лост с голямо рамо и при ръкохватката ходът в сантиметри е издърпване на жилата от другата му страна с милиметри.

Ако при дръпната докрай нагоре ръчна, задницата кляка при опит за потегляне (и колата не тръгва) значи си държи достатъчно.

За успокоение - и при мен бе така - луфт в лоста трябва да има.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Цецо.

Днес се опитах да погледна как стоят нещата с механизма за регулиране но стигнах до половината, не можах да отворя капачето страх ме беше да напъна и си го дърпах сериозно. Наложи се да се прибера до вкъщи и да изтегля от мануела кое и как се дърпа, че не бях сигурен но утре ще го отворя предполагам. Броих зъбите на които заключва и се указа от 9 до 11. ако не успея да стигна до кантара няма да го мъча повече така остава. Даже намерих в тубата как се прави.

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам.

Днес успях да регулирам ръчната спирачка. Има една малка подробност обаче която е спестена в клипа. Руснака явно предварително е отворил капака и после е почнал да снима защото видно от клипа капачето го повдигна с лекота а то съвсем не е така, на капачето явно вече му е счупил крачетата за да се движи така. Трябва да се натисне внимателно с отверка надолу другата голяма пластмасова подложка да освободи поне малко крачето и тогава се издърпва на горе, същото се прави и с другото краче и чак след това може да се издърпа капачето иначе ако някой се опита само с дърпане отива на счупване. Иначе ключето е с номер 12 и е хубаво звездата да е тип тресчотка както е показано в клипа, аз в моя комплект звезди с тресчотка нямах 12  и го направих с обикновено ключе но отне доста време. 

Джапането в ръководството го дава да се дръпне ръчната един зъб нагоре и тогава да се обере луфта след което да се остави така а ако на вала  колелетата не задържат при задействана ръчна еднакво да се направи финна настройка вече от самото колело за да се уеднаквят,( на края на жилото което се закачва към апарата има гайка с което се прави финната), може и на ръка да се въртят и да се види как спират но трябват два крика от зад.

Аз лично не дръпнах един зъб и тогава да регулирам а оставих лоста с минимален луфт, сложих двата крика и двете колелета си започват да задържат еднакво още след първият зъб но може би направих грешка защото механизма в спирачният апарат който одговаря за ръчната е тип тресчотка и когато дойде момента да прехвърли което е неизбежно при износване на накладките с времето може да е на границата и да почнат леко да задържат до момента на износване и тогава луфта ще се появи от самосебе си но това ще е до следващото щракване на тресчотният механизъм явно не напразно го дават да има луфт един зъб лоста аз имам лазарен тернометър с коетйто мога да следя температурата на дисковете когато пожелая и ако усетя нещо нередно веднага ще реагирам просто ще трябва да има ключе 12 в колата всъщност така хванах задно дясно, показваше 137 градуса а лявото 34, предните показваха еднакво по 27гр. това е при спокойно каране а при интензивно спиране разликата в температурата е двойна.

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако някое от колелата задържа малко, се усеща по тръгването и при движение по инерция.

На мен като ми бе заклинило веднъж задно буталце ме усъмни пътем, а и почна да мирише + диска смени цвят (към лилаво), та го усетих навреме и немА драма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам при автомата как може да се усети при инерция но аз го хванах на прегледа, качиха колата на подемника за преглед от долу завъртяха и задните колелета на ръка при което едното се движеше с леко съпротивление и нямаше почти никаква инерция а на другото  трябваше да се приложи усилие за да се завърти, само и сантиметър не можеше да мръдне. След няколко километра каране лазера го засече на 137 а другото 34 и ми беше ясно какво става от зад.

Между другото задните спирачни апарати не се профилактират лесно, играчка си е и е доста работа ( направихме го с приятел и ни отне няколко дена) и то тънка свързана е със специфични инструменти и смазки но това е друга тема по която може да се дискутира много.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, Митко Йотов написа:

Не знам при автомата как може да се усети при инерция...

С времето човек свиква с тръгването и движението на колата в нормалната и кондиция, и ако се появи проблем - прави впечатление, ако е сензитивен.

Автомата също има движение по инерция (без да е на неутрална с лоста), но е тънка границата между моторна спирачка и предаване на върт. момент от ДВГ към колелата.

При тръгване, леко задържащо колело се усеща особено добре, защото при пускане на спирачката и без газ (на драъв), колата по равно потегля по познатия начин, а иначе тръгва със съпротивление, все едно има мека гума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За мен, най-добре се усеща, когато пуснеш газта на равен участък.

По едно и също време карах моето CR-V със задържащ заден апарат и Авенсиса на съпругата ми с перфектни спирачки, и двете автоматик.

При пускане на газта CR-V-то осезаемо рязко започваше да намалява скоростта. Авенсиса също започва да забавя, но мнооооого по-неусетно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Оо, различните тип  коли имат различно съпротивление при търкаляне, най-малкото заради гуми и трансмисия.

Релевантни са само 100% еднакъв спекс, а дори и там може да има малки разлики, но да са си ОК.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко дни каране термометъра показваше  почти еднакви стойности, ми това е.

273848781_1678250852529709_3369251832553822796_n.thumb.jpg.870e02a2449fa04bb052be24131345c1.jpg273862046_1152134025600734_2987916306257831897_n.thumb.jpg.70c0b76e3c0b1e4d36eb46f5bdb55961.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модерна работа. Аз нямам такава джаджа, но при купуване на всяка следваща кола, 1 от нещата които "държа под око" първия месец е грее ли някое от колелата. Проверявам след спиране, с опакото на ръката по джантата - в централната и част.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не му се доверих много на това когато пипнах диска, голяма грешка, все едно ютия докоснах но за два три дена белечето изчезна. Иначе тази джунжурия е без пари, има няма 30/40лв от нета хубаво е, че върши работа не само за дискове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда. За това се пипа джантата. Тя поема топлината и по нея си личи, ако диска е горещ, а ако е така - има и мирис на феродо.

Но с уредче си е по-научно. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...