Jump to content
S i M

Специфичен шум след запалване при ниски температури

Recommended Posts

Здравейте! Търся мнение за следния проблем. Вече втора зима и сега пред третата, когато температурите паднат под + 9-10 градуса запаля двигателя, се появява един високо честотен шум. Той продължава от 10-15 сек. до 1-2 мин. в зависимост колко е ниска t-та и след това изчезва.  Хондата е 2009 г. 1.2л. , 90к.с..на 180-200 хил. км.  Напр.  при +9-10гр. шума продължава 8-10 сек. и то с прекъсвания, но при 0 или под нула гр. времето отива до 2-4 мин. Интересното е, че при всички други темп-ри над тези +9-10 гр. няма никакъв такъв шум. Слушал съм при отворен капак двигателя- отляво, отдясно, но не мога да определя от къде произлиза. Притеснявам се, че този шум може да е предизвестие на някоя по-сериозна ситуация. Ако някой колега се е сблъсквал с подобен проблем и го е решил, ще му бъда благодарен ако сподели решението си във този форум. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново при запалване на студения двигател излезе този високо честотен звук бих го нарекъл, нещо като много тънко свирене и продължи около 1 мин. въпреки, че беше +9 гр. Опитвал съм при натиснат съединител- няма промяна. Ремъка за динамото и климатика е сменян,както и паразитната ролка и външната ролка с лагера за задвижване на климатика в годината през зимата на която се появи този звук.  

Цитат

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега качете видео клип да видим реално за какво иде реч. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, S i M написа:

 Ремъка за динамото и климатика е сменян,както и паразитната ролка и външната ролка с лагера за задвижване на климатика в годината през зимата на която се появи този звук.  

Тоест, този звук е еднакъв преди и след смяната на тези неща и не е от тях?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-горе не съм се изразил правилно. Ремъка, ролките и лагера са сменени през лятото, а шума (звука) се появи като застудя на същата година. Веднага някой ще каже - ами да, сложили са ти боклуци, или лагера или някоя ролка. Миналата година през декември закарах колата на майстор, оставих му я вечерта за да може на сутринта да я чуе като е студена. Обади ми се на обяд, каза че е чул шума, свалил пистовия ремък, въртял ролките, но не усетил нищо съмнително при тях. Каза да не се тревожа и да си карам колата със здраве. Явно не му се е занимавало по задълбочено. Пък и както писах, звука изчезва след няколко минути. Затова и търся мнение във форума. Колегата Rocky казва да пусна клип. Ще опитам макар, че колата не е гаражна и трябва доста да е тихо наоколо за да може да се запише звука, а трябва и външната температура да е под 9 градуса. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пищенето само във влажно и мокро време ли го има, или е и котато е сухо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го играя този сменена оптяжна ролка,лятото ок сега с падане на температурата просвирва.

Единствен път на който се доверявам на майстор да сложи той нещо с уговорката да е добро,положението беше заварено и нямаше как да купя аз хубава.

Виждам избора на майстора взел нещо там на което му дават най-голяма отстъпка,ефекта ясен боклук който не издържа много.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато тръгнете на ход свиренето увеличава ли се или? Когато се пусне парно или климатик? Интересно ми е и на заден ход как е положението?И когато правите обороти на волана има ли промяна.? По темата, която виждам ме навява на мисълта до момент на нещо по ремъка системата. На един Мерцедес го играх подобен мач. В мн лигаво време започват да се обаждат ролките и самия ремък. Макар и нови ролки и ремък не е гаранция че са читави. Може и някои обтегач да е. За проба тест - намокряте първо ремъка ако затихне или се увеличи звука значи от там е. Същия мач го направете и с ролките като ги намокрите. После пишете отзивА успех 

Редактирано от Rocky

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

 

Свиренето дали да го има или няма зависи само от външната т-ра. Няма значение дали е сухо или влажно, дали е пуснато парно или климатик, дали въртя волана или съм на заден ход. Ще пробвам съвета на Rocky с намокрянето пък да видим. Само че температурите се вдигнаха и ще трябва да изчакам пак да се застуди. Естествено ще пиша за резултата. Благодаря за мненията до тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Проблема с шума (свиренето) се реши след едно ТО - техн. обслужване, през миналата година, на което майстора е почистил клапана на картерните газове и дроселовата клапа. Според него източника на шума е бил клапана, което аз трудно си го обяснявам, но това са фактите. Тази зима свиренето го нямаше. Надявам се този коментар да бъде полезен на някой колега който може да се сблъска с такъв проблем. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...