hndcvc 2 #1 Публикувано 27 Юни, 2021 Здравейте, колеги! Преди около 3-4 месеца, пътувайки по магистрала на голям баир, ми се вдигна стрелката за температурата, което не беше ми се случвало никога преди. В последствие проблемът отшумя и ми се случваше чат пат, но при посещение на сервиз не се проявяваше при всякакви тестове. Последния месец започна да го прави по-често и започнах усилено да търся проблема. В определени моменти стрелката се качва на 2/3 над средата. Маркучите не надуват, термостата си отваря, смених няколко капачки, като последно дори сложих такава от работеща кола, която да знам на 100%, че функционира правилно. Водната помпа е на 5000км. Правих тест за газове в системата, антифриза е сменен, перката работи и пак същата работа. Вчера смених всички датчици и дори започна да показва още по-висока температура. 2 часа мерих с термометър с жичка, поставена точно на тръбата на радиатора на горния маркуч и в движение показваше 82-3 градуса, а на място с климатик и на 37-градусов пек максимум 93 при което перката включва и охлажда до 89. Не ми изхвърля антифриз към разширителния съд (на студен двигател е между мин и макс а на горещ е точно на чертана на максимума, не отива по нагоре?) и като цяло уж всичко изглежда ок с изключение на тази стрелка, която ме държи нон стоп под напрежение, а вече 3 години никога не съм я гледал и не съм се тревожил от прегряване в каквито и да било условия. Има ли вероятност проблемът да е в таблото, защото вече не се сещам за друго... Моля за съвет и за някаква идея какво би могло да е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #2 Отговорено 28 Юни, 2021 С диагностика си гледай температурата и дали всичко е нормално с включването на перката при вече достигната темп. Аз на тези аналогови табла не съм се доверявал на нито една кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #3 Отговорено 28 Юни, 2021 (Редактирано) Имах идентичен проблем ,и се оказа датчик температура охладителна течнос, с времето си заминава. Оригинален много скъп,нов се оказа че дори да го дават за твоята кола различните марки различно показват. Гледах я на диагностика всичко рaботи и температурите ок,датчика оригиналния заминал и лъже,нов пък скочи температутата както при теб. Само една марка пасна при мен. Така че тествай намери датчика който показва тази температура,при мен е с един кабел,по това се познава. Това е марката . Редактирано 28 Юни, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 28 Юни, 2021 Имах подобен проблем. Оказа се, че термостата отваря/прави ход само около 3мм., при около 9мм.нормално пълно отваряне. Само в голяма жега и газ стрелката ми тръгваше нагаре. При предишната кола ми показваше 120° на стрелката, след термостата, смених и датчика за температурата на охл.течност /оказа се той/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #5 Отговорено 28 Юни, 2021 Моя проблем беше същия, не го правеше постоянно, не надуваше маркучи и не хвърляше антифриза, но от време на време като работеше на място вдигаше почти в червеното. Буквално след като минех 20 метра и си падаше на нормалното ниво. Нови температурен датчик и термостат на Behr, промиване и измиване на радиатора ОТВЪТРЕ - НАВЪН, хубав антифриз и всичко вече си е на място да чукна...... 😉 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hndcvc 2 #6 Отговорено 17 Юли, 2021 Здравейте, колеги. Умишлено не писах по-рано, за да не подведа някого с евентуално същия проблем. Проблемът се разреши елементарно, но костваше страшно много време, нерви и чудене, както и малко като сума, но все пак безмислени разходи. Оказа се термостата... Явно ситуацията е била като при колегата от горните коментари - термостата е отварял, но не напълно. Тъпото е, че при този случай като проверявах по конвенционалния начин с пипане на долния маркуч, всичко изглеждаше наред (на студен мотор загряваше само другия, а долния стопляше като достигне съответната температура) и де факто проблем има само при голяма жега или повече натоварване. Бия си главата в стената, че не го смених по-рано, ей така превантивно ако щеш. Междувременно по мнение на майстори и т.н. бях се запътил към гарнитура на главата... Мислих да сменям и водната помпа, която е на 5000км Aisin (ужким много хубава). По порочния път смених първо датчика, който дава инфо към ECU-то (от незнание), а после и 3 броя нови датчици (този, който дава показанията на стрелката) на марките Facet, Fae и Herth+Buss Jakoparts. И трите отчитаха пълни тъпотии, като с последния (не помня кой точно) стрелката ходеше в червеното. Не можах да открия Era както ме посъветва друг колега. В безсилието си накрая върнах оригиналния и видях, че отчита добре и само в голям зор качваше малко над средата. От там се усъмних, че вероятно датчика си е ОК и просто има някакъв механичен проблем, лек, но все пак го има. За съжаление се оказа, че моята таратайчица няма OBD букса и нямаше как да гледам живи данни чрез диагностика. Днес смених термостата (Gates), промих (изплакнах по скоро отгоре надолу) радиатора, сложих хубав антифриз и обезвъздушавах около час, за да съм сигурен, че всичко ще е ОК, и да чукна на дърво стрелката се бетонира където и е мястото. Ще я тествам те първа, но в тоя мор навън, включен климатик и стабилно натоварване мисля, че ако имаше нещо щеше да се прояви. Благодаря на всички, които отделиха време и специални благодарности на колегата kvd74. Ако го бях послушал по-рано щях да си спестя много главоболия, но просто получих десетки мнения, включително от добри механици, които гледайки колата ми казваха "термостата работи". Също така купих и външен уред за измерване на температурата (coolant temperature gauge), понеже се съмнявах и в таблото, макар че пробвах и друго табло, но си викам може пък и то да е дало фира. Въпроснияг gauge също за никакъв х*й... Показваше още със запалването 80 градуса, а тя охладителната течност студена (него поне успях да го върна и да си взема парите) P. S. Не си купувайте нови (афтърмаркет) датчици. Или от друга кола, или евентуално нов оригинален от Хонда. Не знам направо какво се продава по магазините... 4 артикула, които не стават за нищо, а уж като вземеш ново трябва да си спокоен, че работи, за да имаш отправна точка при проследяване на проблема. Поздрави. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове