Jump to content
hndcvc

D16B2 англичанка загрява

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Преди около 3-4 месеца, пътувайки по магистрала на голям баир, ми се вдигна стрелката за температурата, което не беше ми се случвало никога преди. В последствие проблемът отшумя и ми се случваше чат пат, но при посещение на сервиз не се проявяваше при всякакви тестове. Последния месец започна да го прави по-често и започнах усилено да търся проблема. В определени моменти стрелката се качва на 2/3 над средата. Маркучите не надуват, термостата си отваря, смених няколко капачки, като последно дори сложих такава от работеща кола, която да знам на 100%, че функционира правилно. Водната помпа е на 5000км. Правих тест за газове в системата, антифриза е сменен, перката работи и пак същата работа. Вчера смених всички датчици и дори започна да показва още по-висока температура. 2 часа мерих с термометър с жичка, поставена точно на тръбата на радиатора на горния маркуч и в движение показваше 82-3 градуса, а на място с климатик и на 37-градусов пек максимум 93 при което перката включва и охлажда до 89. Не ми изхвърля антифриз към разширителния съд (на студен двигател е между мин и макс а на горещ е точно на чертана на максимума, не отива по нагоре?) и като цяло уж всичко изглежда ок с изключение на тази стрелка, която ме държи нон стоп под напрежение, а вече 3 години никога не съм я гледал и не съм се тревожил от прегряване в каквито и да било условия. Има ли вероятност проблемът да е в таблото, защото вече не се сещам за друго... Моля за съвет и за някаква идея какво би могло да е. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С диагностика си гледай температурата и дали всичко е нормално с включването на перката при вече достигната темп. Аз на тези аналогови табла не съм се доверявал на нито една кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имах идентичен проблем ,и се оказа датчик температура охладителна течнос,  с времето си заминава.

Оригинален много скъп,нов  се оказа че дори да го дават за твоята кола различните марки различно показват.

Гледах я на диагностика всичко рaботи и температурите ок,датчика оригиналния заминал и лъже,нов пък скочи температутата както при теб. 

Само една марка пасна при мен.

Така че тествай  намери датчика който показва тази температура,при мен е с един кабел,по това се познава.

Това е марката .

416783321_Screenshot_20210628-110320_SamsungInternet.thumb.jpg.1c22e6c621d61dbba22098d686b3a9aa.jpg

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем. Оказа се, че термостата отваря/прави ход само около 3мм., при около 9мм.нормално пълно отваряне. Само в голяма жега и газ стрелката ми тръгваше нагаре. 

При предишната кола ми показваше 120° на стрелката, след термостата, смених и датчика за температурата на охл.течност /оказа се той/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя проблем беше същия, не го правеше постоянно, не надуваше маркучи и не хвърляше антифриза, но от време на време като работеше на място вдигаше почти в червеното. Буквално след като минех 20 метра и си падаше на нормалното ниво. Нови температурен датчик и термостат на Behr, промиване и измиване на радиатора ОТВЪТРЕ - НАВЪН, хубав антифриз и всичко вече си е на място да чукна...... 😉 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Умишлено не писах по-рано, за да не подведа някого с евентуално същия проблем. Проблемът се разреши елементарно, но костваше страшно много време, нерви и чудене, както и малко като сума, но все пак безмислени разходи. Оказа се термостата... Явно ситуацията е била като при колегата от горните коментари - термостата е отварял, но не напълно. Тъпото е, че при този случай като проверявах по конвенционалния начин с пипане на долния маркуч, всичко изглеждаше наред (на студен мотор загряваше само другия, а долния стопляше като достигне съответната температура) и де факто проблем има само при голяма жега или повече натоварване. Бия си главата в стената, че не го смених по-рано, ей така превантивно ако щеш. Междувременно по мнение на майстори и т.н. бях се запътил към гарнитура на главата... Мислих да сменям и водната помпа, която е на 5000км Aisin (ужким много хубава). По порочния път смених първо датчика, който дава инфо към ECU-то (от незнание), а после и 3 броя нови датчици (този, който дава показанията на стрелката) на марките Facet, Fae и Herth+Buss Jakoparts. И трите отчитаха пълни тъпотии, като с последния (не помня кой точно) стрелката ходеше в червеното. Не можах да открия Era както ме посъветва друг колега. В безсилието си накрая върнах оригиналния и видях, че отчита добре и само в голям зор качваше малко над средата. От там се усъмних, че вероятно датчика си е ОК и просто има някакъв механичен проблем, лек, но все пак го има. За съжаление се оказа, че моята таратайчица няма OBD букса и нямаше как да гледам живи данни чрез диагностика. Днес смених термостата (Gates), промих (изплакнах по скоро отгоре надолу) радиатора, сложих хубав антифриз и обезвъздушавах около час, за да съм сигурен, че всичко ще е ОК, и да чукна на дърво стрелката се бетонира където и е мястото. Ще я тествам те първа, но в тоя мор навън, включен климатик и стабилно натоварване мисля, че ако имаше нещо щеше да се прояви. Благодаря на всички, които отделиха време и специални благодарности на колегата kvd74. Ако го бях послушал по-рано щях да си спестя много главоболия, но просто получих десетки мнения, включително от добри механици, които гледайки колата ми казваха "термостата работи". Също така купих и външен уред за измерване на температурата (coolant temperature gauge), понеже се съмнявах и в таблото, макар че пробвах и друго табло, но си викам може пък и то да е дало фира. Въпроснияг gauge също за никакъв х*й... Показваше още със запалването 80 градуса, а тя охладителната течност студена (него поне успях да го върна и да си взема парите) 

P. S. Не си купувайте нови (афтърмаркет) датчици. Или от друга кола, или евентуално нов оригинален от Хонда. Не знам направо какво се продава по магазините... 4 артикула, които не стават за нищо, а уж като вземеш ново трябва да си спокоен, че работи, за да имаш отправна точка при проследяване на проблема. Поздрави. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...