genadi.ivanov 10 #1 Публикувано 24 Май, 2021 Здравейте, Днес за пореден път гледах как ACC-то не превключва предавки надолу по време на изкачване и скоростта пада значително от зададената. Ако сложа 125 км/час пада чак до 90, защото не сменя от 5та надолу. Имам пера зад волана и мога да му подскажа с една две предавки надолу и тогава набира обратно до зададената скорост и вдига предавка, но никога не връща. 2.0 бензин е колата AWD със скоростна кутия с 5 предавки. Така ли трябва да работи, защото изглежда малко безсмислено? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scyberboy 175 #2 Отговорено 25 Май, 2021 На всичките ми коли автоматици или ЦВТ, досега с круиз (без значение дали прост или адаптивен), чак такава разлика със зададената скорост никога не съм имал. При започване на изкачване наистина е най-фрапантно, но да кажем макс 5-10 км/ч. По-скоро има нещо нередно при теб, но дали е със круиза или с двигателя/скоростите или нещо друго дребно... бог знае. Ходи я прегледай Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6125 #3 Отговорено 25 Май, 2021 При нормална кондиция зададената скорост е с приоритет и круиза винаги я гони. Първо с повече гориво, а ако не е достатъчно, сваля и предавка. Толеранса е 2-3 км разлика, максимум 5. Задай на круиза скорост над 100 и си махни кракът ат газта. Обърни инфоборда на моментен разход. Следи скоростта, оборотите на мотора и статус бара на разхода. Ще видиш че реакцията в подаването на гориво е мигновенна, дори да не се покачват оборотите. Ако до тук всичко е така, значи круиза работи и проблема е другаде! Ако настъпиш рязко (не до долу) газта, кутията реагира ли със сваляне на предавка, или поне с отключване на лок ъп-а? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #4 Отговорено 26 Май, 2021 А Маслото на кутията кога е сменяно ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
genadi.ivanov 10 #5 Отговорено 9 Юни, 2021 (Редактирано) Този експеримент го правих с различните показатели (газ, обороти, скорост и дори предавка). Круизът наистина се опитва да поддържа скоростта и веднага си дава газ съответно се вдигат и оборотите, но до възможностите на колата в съответното изкачване на 5та предавка. Маслото ще го смена на есен, но е розово на цвят, светло и чисто. Не мисля, че е от него. Ако подам аз газ, но без кик даун, колата връща на 4та и започва да ускорява. Ако върна на 4та от перата пак почва да ускорява. Няма никакви грешки на диагностика в Бултрако (ходих по друга причина). Интересното е, че момчето там ми каза, че това е нормално и круизът не връща предавки, а само качва. И при вас ли е така? Моето CR-V е 2.0 мотор европейка 2013 година. Редактирано 9 Юни, 2021 от genadi.ivanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZiiRO 14 #6 Отговорено 9 Юни, 2021 Не е нормално. При мен връща веднага предавка, като се усети, че е необходимо. Поддържа скоростта относително точно - до 5 км/ч разлика.Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
genadi.ivanov 10 #7 Отговорено 9 Юни, 2021 @ZiiRO твоята с големия мотор 2.4 ли е? Да не би да има достатъчно кончета, за да не и пречат изкачванията по магистралата. Иначе би било много странен дефект това при мен . Колата си движи съвсем нормално и на кик даун дава всичко от себе си. Явно ще трябва да проверя в сервиз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZiiRO 14 #8 Отговорено 9 Юни, 2021 Моята е същата, като твоята 2.0 AT AWD.Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
genadi.ivanov 10 #9 Отговорено 9 Юни, 2021 Ясно, благодаря за отговорите. Ще пиша, ако разбера какъв е проблемът. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6125 #10 Отговорено 9 Юни, 2021 С CR-V опит нямам, но със сигурност има особености заради мотора, както и от конкретния терен. Акордите ми сравнително веднага се опитваха да си върнат зададената скорост (след спирачка). Преценяваха си разликата, смятаха време според наклона и ако решат - сваляха предавка. Това ме дразнеше и доускорявах от педала, а после цъках бутона за сет или ресет. На по-новите може просто да е удължено зададеното време за достигане на предишната скорост. На Ледженда системата е по-комфортна и първо се опитва да достигне скоростта от мотор, отлагайки съдействието на кутията, но и тя мери данни и си знае че е по-икономично да доускори за кратко на по-ниска предавка, отколкото да "сипва с кофите" в 6-те буркана на 5-а за повече време. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
genadi.ivanov 10 #11 Отговорено 9 Юни, 2021 При мен не става въпрос за забавяне, а направо за липса 😅 Само веднъж я засякох да превключи на 4-та на круиз, но вече беше паднала толкова скоростта, че май просто оборотите дойдоха вече ниски за 5-та. Става на въпрос за минути време от както вече не беше на зададената скорост, даже не беше близо до нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ikurtev 9 #12 Отговорено 10 Юни, 2021 Преди 21 часа, ZiiRO написа: Не е нормално. При мен връща веднага предавка, като се усети, че е необходимо. Поддържа скоростта относително точно - до 5 км/ч разлика. Sent from my iPhone using Tapatalk 👍 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Djaksel 21 #13 Отговорено 14 Декември, 2021 Колега пробвай да изключиш ECON-а, ще усетиш голяма разлика и в ускорението и в свалянето на предавките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
genadi.ivanov 10 #14 Отговорено 12 Февруари, 2023 Решението се оказа просто, но и нелогично за мен. ECON-a трябва да е пуснат, за да превключва адаптивният круиз контрол надолу (down shift). Аз карам със спрян ECON заради липсата на динамика с него и това се оказа разковничето. С пуснат ECON пада до макс 5 км/ч и превключва надолу, със спрян се мъчи на 5та докато не стигне критично ниски обороти за предавката и тогава сваля. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове