Jump to content
inspektora

Теч на масло от раздатката към кардана на CR-V 3G

Recommended Posts

Днес сменях маслото и докато оглеждах колата отдолу, забелязах че има омасляване там, където кардана се куплира към раздатъчната/трансферната кутия. Предполагам, че от семеринга и другата седмица ще ходя на майстор да го огледа. Междувременно, ако някой е сменял този семеринг, ще съм благодарен да сподели някаква информация за това.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда никой не се сблъсквал с този проблем или не му се пише.

Така, вчера ходих на майстор и той потвърди моето предположение, че семеринга е за смяна. Покрай него се сменят още два О-пръстена и една пружинна шайба, желателно е и масло за доливане да се подготви. Майсторът много държи всичко да е оригинално. Семерингът на Хонда струва 42 лв, точно 5 пъти повече от такъв на Corteco :ranting:,  освен това в момента в Бултрако го нямат и чакат доставка. Общо всичките части и маслото ще излязат около 100 лв. И така, чакам частите и вероятно другата седмица ще се сменят. Ето схемата:

SEMERING.thumb.gif.3e864496c90079c583f91d4094bff1b4.gif

Сменят се 7, 18, 19 и 21. Човекът вече е правил такъв ремонт и се надявам да няма проблеми. По-нататък ще пиша какво се е случило.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, изглежда ти си първия който се сблъсква с този проблем, затова и няма коментари.

Що не взе семеринг на Кортеко ?  Те са си доста прилични и много производители ги използват, за първоначално вграждане. Преди няколко години ми се наложи да сменявам такъв семеринг, на ел.муфата  преди задния диф,  на Хюндая на детето и няма никакви ядове. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, inspektora написа:

Сменят се 7, 18, 19 и 21

А, какво правим с гайка #13.

Така като гледам, тя е специална, против самоотвиване. Предполагам на вала има канал, като за шпонка. Завиваш гайката (колкото трябва, без пренатягане, или луфт) и смачкваш периферията й в канала. Смятам, че и нея трябва да смениш. Има вероятност да се повреди при демонтажа и си трябва нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Emicha Какво да ти кажа - доверявам се на майстора. Ако се забавят нещата може да взема Кортеко.

@Krasi-mirПо принцип си прав, но майстора каза, че не е необходимо.

Майсторът е опитен с Хонда и има добра репутация.

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частите пристигнаха от Бултрако:

Bultraco.thumb.jpg.cf0d866e61819359819e956c7e4d6695.jpg

Това са 18, 19 и 21 от схемата - семеринга и двата О-пръстена. Можете да видите ОЕ номерата на снимката. Семерингът е Made in Vietnam. С литър масло MTF-3 излязоха 90 лв. Пружинната шайба и гайката ги нямат и казват, че не е необходимо да се сменят. В понеделник, живот и здраве ще я карам при майстора. Съветвам всички, при възможност да си прегледат тези точки на кардана - към трансфера и към диференциала (там е подобен семеринг). Алтернативният семеринг е CORTECO 19035247B.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Семерингът е вече сменен. Има разни тънкости - карданът трябва да се бележи при свалянето от фланеца и после да се монтира в същото положение. Затягането на гайката трябва да бъде с определен момент/сила. Дано майсторът да е спазил всичко това (каза, че е правил такъв ремонт неведнъж), защото е много отговорен възел и може да стане голяма беля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещо, което ме учуди е, че акумулаторът беше изключван. Човекът каза, че така се прави, когато се долива масло в ск. кутия. Вярно ли това?

P.S.

Мисля, че сам намерих отговора от @Emicha

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, inspektora написа:

Затягането на гайката трябва да бъде с определен момент/сила.

Е да де ...

 

На 9.03.2021 г. at 11:04, Krasi-mir написа:

Завиваш гайката (колкото трябва, без пренатягане, или луфт)

 

А за акумулатора, всеки уважаващ себе си майстор трябва да има една джаджа (май е някаква батерия), която се включва в ОБД буксата. После не се налага кодиране и разкодиране на това-онова по колата. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиото беше блокирало, но като му вкарах кода се оказа, че си помни станциите. Да, и часовника сверих. Какво друго да очаквам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, не съм имал дизел 3-та ген. По принцип говорим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, inspektora написа:

 Какво друго да очаквам?

Няма друго.  

Напълния до горе и газ до ламарината, щом е за родината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, inspektora написа:

Радиото беше блокирало, но като му вкарах кода се оказа, че си помни станциите. Да, и часовника сверих. Какво друго да очаквам?

Евентуално, подсветката на таблото се е променила , а е възможно да е забравила и автоматичното качване и сваляне на стъклата. (с уговорката, че при двойката стават тези неща, но при тройката обаче фейса, май ги помни)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...