Kissman 4 #1 Публикувано 3 Март, 2021 Колеги,честит празник! Искам да споделя за един проблем,който забелязах случайно.Автомобила има и монтирана газ,но независимо на какво гориво карам стрелката за нивото на бензина винаги постепено пада.Забелязах обаче,че малко под средата спря и си стои там и така не мога да преценя колко гориво имам реално.Налях малко бензин и стрелката се вдигна,но когато стигна до същото положение пак остана там.Каква може да е причината и как се ремонтира такъв проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 309 #2 Отговорено 3 Март, 2021 (Редактирано) Ако някой се е занимавал ще каже повече, но принципно в резервоара е е потенциометър/плъзгач свързан с поплавъка. По-рано този сигнал движеше стрелката директно, но мисля, че в колите с борд компютър би трябвало сигналът да влиза в ЕКУ, а то да командва стрелката, т.е. на борд компа е необходимо инфо за оставащо гориво... Ако се разгледа схемата, може би ще е ясно как работи. Все пак трябва да се разбере дали механично стрелката или плъзгача не запъват в това положение. Ако се изключи куплунга на датчика над резервоара и се даде контакт, може да даде идея движи ли се стрелката от край до край или подобно... Щом и на газ го прави, вероятно стрелката е проблема, не бензиновият датчик... (не знам как газовият сигнал се вкарва в системата на бензиновото измерване) Редактирано 3 Март, 2021 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 45 #3 Отговорено 3 Март, 2021 (Редактирано) Няма проблем! С всички на газ е така, включително и моята. Има писано по темата. Причината е, че компютъра не взима постоянно информация от поплавъка, а смята на база моментен разход. Периодично се рестартира, май през 200км, също и при зареждане. Има начин да се излъже компютъра с допълнителен модул, но според мен не си струва. Дръж бензина около и над половината и няма да светва лампата. Едит: извинявай, като препрочетох поста, видях че всъщност проблема ти е друг. Редактирано 3 Март, 2021 от prissnr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #4 Отговорено 3 Март, 2021 (Редактирано) Това с изключването на куплунга най-много ми допада, като диагностика на проблема. На туръра е под задната седалка. На седана мисля, че пак е на същото място. Повдигаш мокетчето и трябва да откриеш кръгъл ламаринен капак с 3 винта. Махаш капака и ще видиш въпросния куплунг. Редактирано 3 Март, 2021 от Ivan_Ch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове