Jump to content
Sign in to follow this  
Venk

Невъзможна настройка на запалването

Recommended Posts

Колеги, здравейте!

Някой запознат ли е, при изпълнени всички изисквания на ръководството за црв, защо ъгълът на запалването НЕ може да се регулира. Със стробоскопа искрата попада на 2-3 градуса след белега TDC. Делкото е завъртяно докрай към аванса, като няма как да се завърти към изискваните 16+/-2* градуса. Бързам да отбелега,че зацепването на ремъка е според ръководствато и всички видеа, налични за този мотор. 20201225_160639.thumb.jpg.68a56278204f50be75b1533d91397551.jpgПо принцип колата работи почти перфектно, но има едно замисляне при рязко натискане на газта, което ме дразни много. Колата има метан с адванс процесор, при замерване на запалването адванс процесора се елиминира чрез разкачане на всички кабели вързани към делкото. Споделяйте идеи, какво може да е капутишен. Дали е възможно оста на делкото да е разбита при щифта и от там да се променя ъгълът.20201227_161903.thumb.jpg.a24e685a34bcfc964dff4a903b0c02b3.jpg

Благодаря предварително!

Edited by Venk
Грешка с качването на снимките

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като го зацепите като хората ще се оправи . И не рови повече по делкото .
П.П жокер , щом искаш да си майстор - единия вал се разминава със зъб  , и ремъка е хлабав . Дерзай и мисли !

Edited by fenabg
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря!

Зацепването отговаря на това в ръководството Screenshot_20210203_205536.thumb.jpg.a61024c4e1682cd4e3ae3343483f4f67.jpg

При проверката на клапаните го проверих и е едно към едно  с това на снимката.

За всеки случай,при реглажа на клапаните, разхлабих ролката, превъртях ремъка няколко пъти, и го спрях на третия зъб след белезите "нагоре" на рзпределителните валове, и стегнах обтяжната ролка. Когато белега на шайбата съвпадна на резката на капака, отгоре влезнаха бургийте за блокаж на разпределителните валове. 

Ванка, ще споделиш ли повече ,какво не му е наред.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 37 минути, fenabg написа:

Като го зацепите като хората ще се оправи . И не рови повече по делкото .
П.П жокер , щом искаш да си майстор - единия вал се разминава със зъб  , и ремъка е хлабав . Дерзай и мисли !

Е ок де. Аз го измислих. Майстор не искам да съм, но, абе често се налага.

 Ама ми е много интересно, защо така са го дали в това ръководство. 

Ще разхлабя и ще врътна всмукателния, ама тая литература е дебилска.

Мерси още веднъж, ще се чуваме...

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 5 минути, Venk написа:

, ама тая литература е дебилска.

 

Не е дебилска просто не си на белези и на снимката която си качил не е .  И аз съм си блъскал главата споко.
П.П още един жокер ролка не се стяга на ГМТ

 

Edited by fenabg
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ролката я стягам когато съм завъртял разпределителните валове на третия зъб след гмт. Така, както го пишат... пак ще проверявам..

Ето и друга снимка

20201225_160319.thumb.jpg.a9de553e26ed687393a64117008babc2.jpg

Edited by Venk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега идва въпроса долу къде е , че горната ти снимка не са така белезите ?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Снимката е правена , когато ГМТ  белега на шайбата (белия белег, едната резка) съвпада с резката на капака.

На горната снимка белезите съвпадат, но щом не е наред ще върна зъб назад всмукателния.

Голяма боза с тия белези, а японците по принцип са прецизни хора...

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 16 минути, Venk написа:

.

Голяма боза 

Имам впредвит първата ти снимка не последната - тя си е на ред

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Валовете не са мърдани на двете снимки само ъгълът на снимане е различен.

Всичко съвпада като белези, както е по схемите в ръководството и съм стягал ролката, както са писали.

И пак центровката не става.

 Да върна ли с един зъб вала, което ще ми позволи да регулирам с делкото искрата на средната от трите резки на демферната шайбата ?

Ама тогава белезите няма да съвпадат..

Edited by Venk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако и горе и долу ти съвпадат белезите , както казваш  остават все глупави варианти , палец , да няма шпонка , разбита шайба , прееб@н стробоскоп .
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, fenabg написа:

 .....и ремъка е хлабав .....

Видно от самолет :)   и   ключово .

И Ванка, не знам как се навиваш да "правиш" центровка от разстояние:) - да не започнат после да те обвиняват и да има сърдити :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, fenabg написа:

Ако и горе и долу ти съвпадат белезите , както казваш  остават все глупави варианти , палец , да няма шпонка , разбита шайба , прееб@н стробоскоп .
 

Палеца и капачката са на 15к вече-сменявани, некви YEC.

Шпонка? Баси? Коя шпонка?

Малко предистория, що се мъча и се уча за майстор на колата си: купих лятото нова кола от италия и ще я обслужвам. Отивам при препоръчан майстор с купени ремък, в. помпа и ролка и гарнитура за картера. При майстора се разбираме, т.к. колата работи перфектно, да смени ангренажа и гарнитурата на картера, която покапва. И т.к все пак е хонда да прегледа клапаните, и щото е италианка с метан да измери компресията. Да знам дали има ресурс тоя двигател, или да се ориентирам на някъде..

Майстора: добре действаме;

-Ок, действаме;

Вечерта всичко готово. При майстора съм. Всичко сменил, имало некви тампони по мотора за смяна...за другия път. Майстора: колата е добре, компресията в норма, клапаните са в норма, НО колата е за глава!!!! 😨😨 оборотите нестабилни, ама то щото от главата 😐😨.. чистих и моторчето за празен ход!!И не става!!! Като си оправиш клапаните....и от там и оборотите...

Аз: добре, добре....ясен си... колко пари?;

Майстора: толко;

Аз: аайде....

В последствие се разминавам вече и с препоръчаните майстори винаги, когато мога. Как може майстор да ти каже, че при компресия в норма, и разстояния на клапаните в норма, колата ти е за ремонт на клапани и глава???!

Съкращавам историята, не е целта да нападам майстора. Ама сега като се спомена шпонка изтъпвам-да не е оная шпонка, долу на коляновия.

След "обслужването" мъчих колата почти месец, почна да надува, и волю неволю... айде да се я правя аз, че в мен напря чувството на "обслужения".

Меря компресия щото си видях , че една от свещите ръждясва. И така и се оказа-на същия цилиндър по-ниска компресията. Свалям, главата и клапаните перфектни, чистя , меря, всичко равно и гладко. Сглобявам ,зацепвам ремъка "по книга" , но без да разкачам на долу от ганитурата. Ремъка може да се зацепи без да се сваля демпферната шайба! Така минавам над 10к км. Свалям капака за проверка на клапаните, всичко е ок. Но това замисляне при резко подаване на газ много ме дразни. Айде един стробоскоп (мисля че си бачка, две седмици го търсих и го купих ЛУЧ братушки). Вадя букси, окасявам двупиновата, разхлабвам делкото и се почва...... и йок адванс йок. Гледам белези, всичко е топ. Меря бубини, комутатори. Смених свещи(отново), кабели, бубина, капачка и палец. И пак центровка йок. И се замислям, че аз долу при демпфера не съм разкачал, и дали е възможно моя обслужвач да не е сложил шпонката и да е стегнал без нея.... мале не вярвам тва ще си е за... абе не ми се мисли. Ванка,  дано да не е тая шпонка, а коя шайба имаш предвид, и коя шпонка де? Щото аз стробоскопа мисля, че си бачка, при най-малкото завъртане на делкото веднага премества белуга, а и колата се замисля при резка газ. Не знам вече ква може да е. Да не е разбит щифта на делкото от горната снимка, има некъв луфт... знам ли..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, Emicha написа:

Видно от самолет :)   и   ключово .

И Ванка, не знам как се навиваш да "правиш" центровка от разстояние:) - да не започнат после да те обвиняват и да има сърдити :D.

От лунните фази ми е .

  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласни ли сте да обобщим така: единствената причина при невъзможност да се направи центровка на запалването е нещо некоректно по зацепването на ангренажа?  Съществуват ли други причини: делко, датчици, бубина, кабели или свещи, нещо различно от коректното положение на трите вала?

Демпфера, освен шпонката, не е ли и на шлици? Има ли човек, виждал превъртял демпфер на тоя мотор... 

Няколко пъти споменавате хлабав ремък, сигурно на база на първата снимка. Ама тя даста лъже и затова снимах от друг ъгъл. Когато сглобявах си мислех, че ремъка е доста по-стегнат и не прави корем между разпределителните валове, както е доста често срещано за тоя двигател. Моя ангренаж е доста стегнат и повече стягане с мисля ще направи някоя беля.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обобщение:

Причината е, че с писане и догатки, проблема трудно ще се разреши. 

Друго е око да види и ръка да пипне - но на живо. 

Та, колата ти върви, а Дупница не е на оня край на България. Разбери се с Ванката и там на място. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понякога верно си трябва майстор.

Помня първия път, когато сменях ангренажен ремък, бях монтирал шайбата на коляновия вал 'накриво', имало шпонка, която не бях видял и после няма палене, след един час чудене, какво може да съм оплескал, се обадих на мастъра, дойде и за 2мин. разгада мистерията, а аз гледам като първокласник. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Докато не намериш под таблото синята букса и не мушнеш един кабел в нея да я окъсиш и не изключиш клапана за свободния ход центровката няма как да ти се получи.

 

Edited by Civic Owner
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Civic Owner написа:

Докато не намериш под таблото синята букса и не мушнеш един кабел в нея да я окъсиш и не изключиш клапана за свободния ход центровката няма как да ти се получи.

 

Напълно невярно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Иначе след собственоръчно сменени ремъци, реглаж клапани, водна помпа, проверка на аванса и тн, ето това е резултата при мен.

 

Ако и при теб е същото, значи си ок.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 9 минути, fenabg написа:

Напълно невярно.

А защо се окъсява буксата според теб и се изключва клапана както и оборотите падат на 500 при цялата тази ситуация ? Аз отговора го знам. Интересно ми е ти какво мислиш по въпроса ? То е ясно,че можеш да го настроиш и иначе, но дали не е по-лесно по одобрената от производителя процедура ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 6.02.2021 г. at 17:57, Civic Owner написа:

Докато не намериш под таблото синята букса и не мушнеш един кабел в нея да я окъсиш и не изключиш клапана за свободния ход центровката няма как да ти се получи.

 

 

Благодаря, колега. Но при мен има друг проблем. При спазване на описаната от теб процедура пак не може да се настрои аванса. Настройката я правя при около 500 оборота , измерени по таблото, щото нямам тахометър. Зацепването е проверено още веднъж и е коректно. От къде идва това закъснение не знам. Ако го нямаше това замисляне щях да набедя стробоскопа... има лек луфт в палеца на делкото, някъде 2-3 милиметра, но мисля че това е нормално. Вече се замислям да не е правено нещо заради метана, щото е инжекция с адванс процесор. И да дава различен ъгъл въпреки че изключвам всички неща при настройката..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...