Venk 6 #1 Публикувано 3 Февруари, 2021 (Редактирано) Колеги, здравейте! Някой запознат ли е, при изпълнени всички изисквания на ръководството за црв, защо ъгълът на запалването НЕ може да се регулира. Със стробоскопа искрата попада на 2-3 градуса след белега TDC. Делкото е завъртяно докрай към аванса, като няма как да се завърти към изискваните 16+/-2* градуса. Бързам да отбелега,че зацепването на ремъка е според ръководствато и всички видеа, налични за този мотор. По принцип колата работи почти перфектно, но има едно замисляне при рязко натискане на газта, което ме дразни много. Колата има метан с адванс процесор, при замерване на запалването адванс процесора се елиминира чрез разкачане на всички кабели вързани към делкото. Споделяйте идеи, какво може да е капутишен. Дали е възможно оста на делкото да е разбита при щифта и от там да се променя ъгълът. Благодаря предварително! Редактирано 3 Февруари, 2021 от Venk Грешка с качването на снимките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 3 Февруари, 2021 (Редактирано) Като го зацепите като хората ще се оправи . И не рови повече по делкото . П.П жокер , щом искаш да си майстор - единия вал се разминава със зъб , и ремъка е хлабав . Дерзай и мисли ! Редактирано 3 Февруари, 2021 от fenabg 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #3 Отговорено 3 Февруари, 2021 Благодаря! Зацепването отговаря на това в ръководството При проверката на клапаните го проверих и е едно към едно с това на снимката. За всеки случай,при реглажа на клапаните, разхлабих ролката, превъртях ремъка няколко пъти, и го спрях на третия зъб след белезите "нагоре" на рзпределителните валове, и стегнах обтяжната ролка. Когато белега на шайбата съвпадна на резката на капака, отгоре влезнаха бургийте за блокаж на разпределителните валове. Ванка, ще споделиш ли повече ,какво не му е наред. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #4 Отговорено 3 Февруари, 2021 преди 37 минути, fenabg написа: Като го зацепите като хората ще се оправи . И не рови повече по делкото . П.П жокер , щом искаш да си майстор - единия вал се разминава със зъб , и ремъка е хлабав . Дерзай и мисли ! Е ок де. Аз го измислих. Майстор не искам да съм, но, абе често се налага. Ама ми е много интересно, защо така са го дали в това ръководство. Ще разхлабя и ще врътна всмукателния, ама тая литература е дебилска. Мерси още веднъж, ще се чуваме... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 3 Февруари, 2021 (Редактирано) преди 5 минути, Venk написа: , ама тая литература е дебилска. Не е дебилска просто не си на белези и на снимката която си качил не е . И аз съм си блъскал главата споко. П.П още един жокер ролка не се стяга на ГМТ Редактирано 3 Февруари, 2021 от fenabg 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #6 Отговорено 3 Февруари, 2021 (Редактирано) Ролката я стягам когато съм завъртял разпределителните валове на третия зъб след гмт. Така, както го пишат... пак ще проверявам.. Ето и друга снимка Редактирано 3 Февруари, 2021 от Venk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #7 Отговорено 3 Февруари, 2021 Сега идва въпроса долу къде е , че горната ти снимка не са така белезите ? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #8 Отговорено 3 Февруари, 2021 Снимката е правена , когато ГМТ белега на шайбата (белия белег, едната резка) съвпада с резката на капака. На горната снимка белезите съвпадат, но щом не е наред ще върна зъб назад всмукателния. Голяма боза с тия белези, а японците по принцип са прецизни хора... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #9 Отговорено 3 Февруари, 2021 преди 16 минути, Venk написа: . Голяма боза Имам впредвит първата ти снимка не последната - тя си е на ред 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #10 Отговорено 3 Февруари, 2021 (Редактирано) Валовете не са мърдани на двете снимки само ъгълът на снимане е различен. Всичко съвпада като белези, както е по схемите в ръководството и съм стягал ролката, както са писали. И пак центровката не става. Да върна ли с един зъб вала, което ще ми позволи да регулирам с делкото искрата на средната от трите резки на демферната шайбата ? Ама тогава белезите няма да съвпадат.. Редактирано 3 Февруари, 2021 от Venk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #11 Отговорено 3 Февруари, 2021 Ако и горе и долу ти съвпадат белезите , както казваш остават все глупави варианти , палец , да няма шпонка , разбита шайба , прееб@н стробоскоп . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1853 #12 Отговорено 3 Февруари, 2021 Преди 4 часа, fenabg написа: .....и ремъка е хлабав ..... Видно от самолет и ключово . И Ванка, не знам как се навиваш да "правиш" центровка от разстояние - да не започнат после да те обвиняват и да има сърдити . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #13 Отговорено 4 Февруари, 2021 Преди 1 час, fenabg написа: Ако и горе и долу ти съвпадат белезите , както казваш остават все глупави варианти , палец , да няма шпонка , разбита шайба , прееб@н стробоскоп . Палеца и капачката са на 15к вече-сменявани, некви YEC. Шпонка? Баси? Коя шпонка? Малко предистория, що се мъча и се уча за майстор на колата си: купих лятото нова кола от италия и ще я обслужвам. Отивам при препоръчан майстор с купени ремък, в. помпа и ролка и гарнитура за картера. При майстора се разбираме, т.к. колата работи перфектно, да смени ангренажа и гарнитурата на картера, която покапва. И т.к все пак е хонда да прегледа клапаните, и щото е италианка с метан да измери компресията. Да знам дали има ресурс тоя двигател, или да се ориентирам на някъде.. Майстора: добре действаме; -Ок, действаме; Вечерта всичко готово. При майстора съм. Всичко сменил, имало некви тампони по мотора за смяна...за другия път. Майстора: колата е добре, компресията в норма, клапаните са в норма, НО колата е за глава!!!! 😨😨 оборотите нестабилни, ама то щото от главата 😐😨.. чистих и моторчето за празен ход!!И не става!!! Като си оправиш клапаните....и от там и оборотите... Аз: добре, добре....ясен си... колко пари?; Майстора: толко; Аз: аайде.... В последствие се разминавам вече и с препоръчаните майстори винаги, когато мога. Как може майстор да ти каже, че при компресия в норма, и разстояния на клапаните в норма, колата ти е за ремонт на клапани и глава???! Съкращавам историята, не е целта да нападам майстора. Ама сега като се спомена шпонка изтъпвам-да не е оная шпонка, долу на коляновия. След "обслужването" мъчих колата почти месец, почна да надува, и волю неволю... айде да се я правя аз, че в мен напря чувството на "обслужения". Меря компресия щото си видях , че една от свещите ръждясва. И така и се оказа-на същия цилиндър по-ниска компресията. Свалям, главата и клапаните перфектни, чистя , меря, всичко равно и гладко. Сглобявам ,зацепвам ремъка "по книга" , но без да разкачам на долу от ганитурата. Ремъка може да се зацепи без да се сваля демпферната шайба! Така минавам над 10к км. Свалям капака за проверка на клапаните, всичко е ок. Но това замисляне при резко подаване на газ много ме дразни. Айде един стробоскоп (мисля че си бачка, две седмици го търсих и го купих ЛУЧ братушки). Вадя букси, окасявам двупиновата, разхлабвам делкото и се почва...... и йок адванс йок. Гледам белези, всичко е топ. Меря бубини, комутатори. Смених свещи(отново), кабели, бубина, капачка и палец. И пак центровка йок. И се замислям, че аз долу при демпфера не съм разкачал, и дали е възможно моя обслужвач да не е сложил шпонката и да е стегнал без нея.... мале не вярвам тва ще си е за... абе не ми се мисли. Ванка, дано да не е тая шпонка, а коя шайба имаш предвид, и коя шпонка де? Щото аз стробоскопа мисля, че си бачка, при най-малкото завъртане на делкото веднага премества белуга, а и колата се замисля при резка газ. Не знам вече ква може да е. Да не е разбит щифта на делкото от горната снимка, има некъв луфт... знам ли.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #14 Отговорено 4 Февруари, 2021 Преди 7 часа, Emicha написа: Видно от самолет и ключово . И Ванка, не знам как се навиваш да "правиш" центровка от разстояние - да не започнат после да те обвиняват и да има сърдити . От лунните фази ми е . 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #15 Отговорено 4 Февруари, 2021 Съгласни ли сте да обобщим така: единствената причина при невъзможност да се направи центровка на запалването е нещо некоректно по зацепването на ангренажа? Съществуват ли други причини: делко, датчици, бубина, кабели или свещи, нещо различно от коректното положение на трите вала? Демпфера, освен шпонката, не е ли и на шлици? Има ли човек, виждал превъртял демпфер на тоя мотор... Няколко пъти споменавате хлабав ремък, сигурно на база на първата снимка. Ама тя даста лъже и затова снимах от друг ъгъл. Когато сглобявах си мислех, че ремъка е доста по-стегнат и не прави корем между разпределителните валове, както е доста често срещано за тоя двигател. Моя ангренаж е доста стегнат и повече стягане с мисля ще направи някоя беля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1853 #16 Отговорено 4 Февруари, 2021 Обобщение: Причината е, че с писане и догатки, проблема трудно ще се разреши. Друго е око да види и ръка да пипне - но на живо. Та, колата ти върви, а Дупница не е на оня край на България. Разбери се с Ванката и там на място. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 793 #17 Отговорено 4 Февруари, 2021 Понякога верно си трябва майстор. Помня първия път, когато сменях ангренажен ремък, бях монтирал шайбата на коляновия вал 'накриво', имало шпонка, която не бях видял и после няма палене, след един час чудене, какво може да съм оплескал, се обадих на мастъра, дойде и за 2мин. разгада мистерията, а аз гледам като първокласник. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic Owner 8 #18 Отговорено 6 Февруари, 2021 (Редактирано) Докато не намериш под таблото синята букса и не мушнеш един кабел в нея да я окъсиш и не изключиш клапана за свободния ход центровката няма как да ти се получи. Редактирано 6 Февруари, 2021 от Civic Owner 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #19 Отговорено 6 Февруари, 2021 Преди 2 часа, Civic Owner написа: Докато не намериш под таблото синята букса и не мушнеш един кабел в нея да я окъсиш и не изключиш клапана за свободния ход центровката няма как да ти се получи. Напълно невярно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic Owner 8 #20 Отговорено 6 Февруари, 2021 Иначе след собственоръчно сменени ремъци, реглаж клапани, водна помпа, проверка на аванса и тн, ето това е резултата при мен. Ако и при теб е същото, значи си ок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic Owner 8 #21 Отговорено 6 Февруари, 2021 преди 9 минути, fenabg написа: Напълно невярно. А защо се окъсява буксата според теб и се изключва клапана както и оборотите падат на 500 при цялата тази ситуация ? Аз отговора го знам. Интересно ми е ти какво мислиш по въпроса ? То е ясно,че можеш да го настроиш и иначе, но дали не е по-лесно по одобрената от производителя процедура ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #22 Отговорено 7 Февруари, 2021 На 6.02.2021 г. at 17:57, Civic Owner написа: Докато не намериш под таблото синята букса и не мушнеш един кабел в нея да я окъсиш и не изключиш клапана за свободния ход центровката няма как да ти се получи. Благодаря, колега. Но при мен има друг проблем. При спазване на описаната от теб процедура пак не може да се настрои аванса. Настройката я правя при около 500 оборота , измерени по таблото, щото нямам тахометър. Зацепването е проверено още веднъж и е коректно. От къде идва това закъснение не знам. Ако го нямаше това замисляне щях да набедя стробоскопа... има лек луфт в палеца на делкото, някъде 2-3 милиметра, но мисля че това е нормално. Вече се замислям да не е правено нещо заради метана, щото е инжекция с адванс процесор. И да дава различен ъгъл въпреки че изключвам всички неща при настройката.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове