borko 30 465 #41 Отговорено 23 Октомври, 2020 dimkaraganchev ,тая история я споделих неслучайно ,ние тогава от нямане правехме такива щуротии ,нооо даже и руските агрегати си имат граници на тормоз -след една година мотора се скапа тотално на москвича -обичах звука му като успеем да го запалим сутрин ,като американския додж на Ал Бънди ,отначало докато нареди цилиндрите прекъсва ,киха,ама после като загрее става огин . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #42 Отговорено 23 Октомври, 2020 На 17.10.2020 г. at 21:27, CARPERA написа: Стотинки за да предпочета ако ще и да е най-меката чешмянка.Но не купувам концентрат за да ми трябва. Много хора не знаят че концентрата антифриз има точка на замръзване близка до водата. Само когато се разреди с дестилирана вода този концентрат, му се изменя точката на замръзване,в зависимост от пропорциите по схемата на тубата. На 17.10.2020 г. at 21:33, vespa написа: Това за концентрата не трябваше да го казваш. Може би за етиленгликола, от който се прави антифриза, имаше в предвид за замръзването. На около -13 градуса замръзва чистия етиленгликол. С разреждане с вода се вдига прага на замръзването до към -75гр. Една туба антифриз на Хонда би ти свършила работа за дълго време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #43 Отговорено 24 Октомври, 2020 Точно там бърка колегата. Концентрата който е в бутилка от 1 литър винаги е разреден на - 75гр. След което имаш три възможности : 1/1 става - 37гр, 1/1.5 става - 24гр,1/2 става - 18гр.. В тази тема е важно да се отбележи европейскита класификация, G11, G12, G12+, G13. при избора на антифриза. По цвят се разминават европейските и японски стандарти. Аз използвам G12+ който е червен и отговаря на японскитя зелен стандарт. Ето с този карам колите си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #44 Отговорено 29 Октомври, 2020 Аз също не мисля ,че чистия етиленгликол има близка до нулата замръзване -точно обратното ,той е съставката изместваща драстично надолу температурата на замръзване ,НО,само с етиленгликол не може да се пълни мотора -има колеги който бухат само концентрат за по-сигурно-пак грешка ,това вещество има много слаба топлопроводимост ,получават се локални прегрявания в мотора около цилиндрите ,топлопроводима е водата ,етиленгликола добавен към нея снижава температурата на замръзване -забележете ,той е само добавка към водата ,не може да се кара само с него или само с вода ,разрежда се в предписаните пропорции.Нещо като сярната киселина в акумулатора ,не може само с концентрирана или само с вода -има си точна пропорция за разтвор на киселината за да работят правилно химичните процеси на заряд и разряд в него . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #45 Отговорено 29 Октомври, 2020 Аз съм написал по горе, че винаги е разреден с вода на - 75гр. В друга тема бях обеснил, че водата е тази която охлажда, не антифриза затова е добре да се направи 2/1 на - 18гр. Ако температурата падне на - 25 той не става бучка лед а нещо като скрежина и няма опасност за двигателя 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #46 Отговорено 10 Декември, 2020 На 13.10.2020 г. at 11:00, dimkaraganchev написа: Може и така да е. Досега все щеше нещо да стане с двигателите на моите коли, ама на, нищо им няма... Твоите коли са си твои. Прави ги каквото прецениш. Не е правилно обаче да даваш грешни насоки на хора, които искат от форумите да разберат/научат нещо полезно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове