Venk 6 #1 Публикувано 15 Септември, 2020 (Редактирано) Привет,колеги! Класически въпрос за ЦРВ. Колата е италианка, мотора B20B3 128 коня, върви доволно, кове температурата на средата и не мърда от там, има метанов инжекцион направен културно с адванс процесор и мазане на клапаните. Изглежда запазена и поддържана като цяло. Но още при смяната на свещите видях,че едната свещ е ръждясала и естесвено след около 7/8000 км разбах, че има загуба на антифриз. Няма никакво пушене. Клапаните са регулирани, като всички изпускателни бяха между 5-10 микрометъра, а всмукателните в норма. За този пробег е изхарчила около литър масло(карам с мотул). Проблемен е трети цилиндър светнах вътре-буталото блести. Със спринцовка изсмуках около 10мл антифриз. Дайте съвет дали да отварям мотора или да пробвам с тия химии, предвид че теча все още е много слаб. Под химии имам предвид примерно steel seal или подобни, ако знаете кои могат да закърпят положението. И все пак ако няма друг вариант освен сваляне на главата, задължително ли е гарнитурата и другата "карантия" да са оригинарни. Не ми се разглобява, но ако се наложи ще се помъча да го направя сам. Последния майстор ,на който я карах за смяна на ангренаж така се беше постарал, че ме отказа от майсторлъците на всички за дълго време. Убеден съм, че във форума има качествени и запознати хора, но издирването и ангажирането им из цяла България на този етап е невъзможна задача,нито като време нито като средства.. Благодаря предварително на отзовалите се! Редактирано 15 Септември, 2020 от Venk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #2 Отговорено 15 Септември, 2020 (Редактирано) Виждам че си от Софияи ,Иван Фена ти е наблизо ,има кординатите му тук в форума,той ще има най-дорото решение на проблема ти. Може ли да повториш на какви стойности направи изпускателните клапани. Това с антифриза в буталото не е добре. Впредвид че си и на метан ,е добре да се отстрани проблема. Твърдо против всякакви добвки,незнам къде и ще ги сложиш за да ти помогнат. Редактирано 15 Септември, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #3 Отговорено 15 Септември, 2020 Благодаля за отговора Изпускателните на 20, всмукателните всички бяха на 10/ 11. Мислех да слагам в антифриза добавки за закърпване на положението на първо време. Сменявах и капачката на радиатора, защото старата се разпадна отдолу при първата гумичка. Като цяло колата има мощност и разхода на гориво е добър. Оборотите са стабилни, но тая гарнитура много ми бърка в здравето. Интересното е, че не пуши грам. Най-големия проблем е,че разчитам на колата за работа и към момента схемата с няколкодневните ремонти е неудачна. Според вас дали има поражения и в цилиндъра от теча? Чудя се ако е разрушен цилиндъра дали си заслужава ремонтите.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #4 Отговорено 15 Септември, 2020 (Редактирано) Точно това и пише в ръководството за клапаните всмукателни ,0.10 изпускателни 0.20 . Питах защото използва мерна единица микрометър ,а той е 1микрометър (микрон)=0.001mm. Казваш че всмукателните са били към 5-10 микрометра,какво си имал впредвид. От опит закърпване на положението за първо време, после става за постоянно. Нищо няма да се разбере докато не се отвори,само ще се чудиш а ние гадаем. По принцип 1ген е капризна на газ,за метан пък и с неговете налягане трябва да се обръща повече внимание. Това с добавка в антифриза за да запушиш дупката, според мен ще нанесе по-голяма вреда отколкото полза. Колкото повече отлагаш проблема няма да се реши от самосебе си,ще се задълбочава. Редактирано 15 Септември, 2020 от CARPERA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #5 Отговорено 15 Септември, 2020 Колега, бележката ви е коректна. Ивах предвид, че разтоянието беше 0,05-0,10 мм. Демек имало е някво разстояние и надеждата ми е, че няма изторели легла и клапани. Не обърнах особенно внимание, но не ми направи впечатление болтове за реглаж да нямат повече разстояние за последващи настройки. Много ми се иска да не отварям засега мотора, затова и питах колегите дали някой има опит с ползването на добавки за запушване. Най-вече опасенията ми са, че тоя мотор, навярно на 3/400 хиляди км, като го отвориме ще излезне някоя изненада и ще остана без кола за дълго време. Но ще мисля, за многото секунди, които ми остават с тая гарнитура :d Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #6 Отговорено 15 Септември, 2020 Въпроса е сега отваряш, имаш поражения нанесени да този момент. Караш още 4хил и правиш още. Набуташ ли добавка после да не правиш и подменят охладителна система. Времето ще запушиш евентуално дупката,а това че ще задръстиши без това остарялата ти система. При всички случаи си без кола 5 до 7 дни зависи от ремонта. Ти решаваш дали сега или след 4 хил км. Не исках да го пиша но да взимеш Италианка на метан, този метан е сложен да се счупи колата от каране там,проблеми се очакват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 752 #7 Отговорено 15 Септември, 2020 Колега ти сериозно ли си изсмукал 10мл антифриз от цилиндъра и се чудиш дали да сменяш гарнитурата, та това ти е най-лесното, ти се надявай да не се наложи шлайф на блока и главата. Вземи един шлаух и една спринцовка и дръпни стотина милилитра масло от щеката, за да го видиш на какво прилича, че ако го вкарва и в маслото ще го съсипеш тоя двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #8 Отговорено 15 Септември, 2020 Даам, ясно. Благодаря на отдовалите се! не се чудя, гарнитурата е ясна. Плаши ме, че с отварянето ще ми се изсипат един тон глупости, и тая кола ще отлежава неизвестен период, и аз ще пътувам с градския.. това за италиянка-метанка е абсолютно вярно, не е неочаквано. А сега по-сериозно. Маслото е добре,следя го него, както и капачката му. Мислите ли че има смисъл да измеря компресия преди отварянето? Въобще има ли начин да се ориентирам какво да очаквам преди сваляне на главата? Общо взето ако е възможно да минимизирам евентулните неприятни изненади, различни от видимата духнала гарнитура. А и дали не е по-удачно да насадя цял мотор от десняк английски без газова. Идеалния изход е гарнитури,гумички и готино масло от колегата с отличните отзиви. Ама ако се изправя пред тоталка. За това ми се искаше, ако е възможно(явно не е ) да позакърпя положението с добавка. Не знам колко е вярно, но от стари майстори съм чувал, че една кола ако много почне да върви- приключва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #9 Отговорено 15 Септември, 2020 Quote Идеалния изход е гарнитури,гумички и готино масло от колегата с отличните отзиви. Мисля че точно това ще е варианта ако отидеш при него час по скоро,може и някой друга гарнитура,които са левчета. Quote Въобще има ли начин да се ориентирам какво да очаквам преди сваляне на главата? Няма начин никой не е с ренгенов поглед. Позакърпваш положението ако искаш да я разкараш колата,ако ще я караш я отваряш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #10 Отговорено 16 Септември, 2020 Още малко нова информация. Компресията на цилиндъра с теча е 125 psi, на всички останали около 140 psi. В ръководството,което намирам пише, че долната граница за компресия е 135 psi, а разликата между отделните цилиндри не трябва да е повече от 20 psi. Тоя мотор и по съвет на Иван( благодарности към него) , най-вероятно си отива. Може би ще вкарам една камера, за да се убедя, дали има спукан цилиндър. Ако няма, с тая компресия как мислите, дали да влагам пари в него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shreek 8 #11 Отговорено 15 Октомври, 2020 На 16.09.2020 г. at 13:18, Venk написа: Компресията на цилиндъра с теча е 125 psi, на всички останали около 140 psi. Чисто лаишки си мисля, че мястото, от където влиза антифриз в цилиндъра е както входяща, така и изходяща точка, и без да бъде запушен този теч както си му е редно - няма начин да знаеш каква е реалната компресия на съответния цилиндър. В момента ти си я измерил с някакъв отвор/пробив/процеп и това ти намалява измерената компресия. Така си мисля, четейки темата. Ако все пак решиш да я направиш - моля те пиши в темата колко е била компресията след ремонта на същия, а и на другите цилиндри. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #12 Отговорено 16 Октомври, 2020 Прав си, колега. Компресията се изравни на всички цилиндри. Ето и какво беше състоянието на охладителната система: Главата след свалянето беше права. Притиснат от времето и обстоятелствата я монтирах без шлайф. Клапани, легла и водачи бяха в нормата, както ги дават в ръководството. Може би има някакъв ефект от мазането на клапаните. Челото на блока също беше право,но на места имаше "преоцветяване" от старата гарнитура. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове