Jump to content
Venk

Гарнитура на главата

Recommended Posts

Привет,колеги!

Класически въпрос за ЦРВ. Колата е италианка, мотора B20B3 128 коня, върви доволно, кове температурата на средата и не мърда от там, има метанов инжекцион направен културно с адванс процесор и мазане на клапаните. Изглежда запазена и поддържана като цяло. Но още при смяната на свещите видях,че едната свещ е ръждясала и естесвено след около 7/8000 км разбах, че има загуба на антифриз. Няма никакво пушене. Клапаните са регулирани, като всички изпускателни бяха между 5-10 микрометъра, а всмукателните в норма. За този пробег е изхарчила около литър масло(карам с мотул). Проблемен е трети цилиндър светнах вътре-буталото блести. Със спринцовка изсмуках около 10мл антифриз. 

Дайте съвет дали да отварям мотора или да пробвам с тия химии, предвид че теча все още е много слаб. Под химии имам предвид примерно steel seal или подобни, ако знаете кои могат да закърпят положението. И все пак ако няма друг вариант освен сваляне на главата, задължително ли е гарнитурата и другата "карантия" да са оригинарни.

 Не ми се разглобява, но ако се наложи ще се помъча да го направя сам. Последния майстор ,на който я карах за смяна на ангренаж така се беше постарал, че ме отказа от майсторлъците на всички за дълго време. Убеден съм, че във форума има качествени и запознати хора, но издирването и ангажирането им из цяла България на този етап е невъзможна задача,нито като време нито като средства..

Благодаря предварително на отзовалите се!

Редактирано от Venk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че си от Софияи ,Иван Фена ти е наблизо ,има кординатите му тук в форума,той ще има най-дорото решение на проблема ти.

Може ли да повториш на какви стойности направи изпускателните клапани.

Това с антифриза в буталото не е добре.

Впредвид  че си и на метан ,е добре да се отстрани  проблема.

Твърдо против всякакви добвки,незнам къде и ще ги сложиш за да ти помогнат.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаля за отговора

Изпускателните на 20, всмукателните всички бяха на 10/ 11. 

Мислех да слагам в антифриза добавки за закърпване на положението на първо време. Сменявах и капачката на радиатора, защото старата се разпадна отдолу при първата гумичка. Като цяло колата има мощност и разхода на гориво е добър. Оборотите са стабилни, но тая гарнитура много ми бърка в здравето. Интересното е, че не пуши грам. Най-големия проблем е,че разчитам на колата за работа и към момента схемата с няколкодневните ремонти е неудачна.  Според вас дали има поражения и в цилиндъра от теча? Чудя се ако е разрушен цилиндъра дали си заслужава ремонтите..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това и пише в ръководството  за клапаните всмукателни ,0.10 изпускателни 0.20 .

Питах защото използва мерна единица микрометър ,а той е 1микрометър (микрон)=0.001mm.

Казваш че всмукателните са били към 5-10 микрометра,какво си имал впредвид. 

От опит закърпване на положението  за първо време, после става за постоянно.

Нищо няма да се разбере докато не се отвори,само ще  се чудиш а ние гадаем.

По принцип  1ген е капризна на газ,за метан пък  и с неговете  налягане  трябва да се обръща повече внимание.

Това с добавка в антифриза за да запушиш дупката, според  мен ще нанесе по-голяма вреда отколкото полза.

Колкото повече отлагаш  проблема няма да се реши от самосебе си,ще се задълбочава.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, бележката ви е коректна. Ивах предвид, че разтоянието беше 0,05-0,10 мм. Демек имало е някво разстояние и надеждата ми е, че няма изторели легла и клапани. Не обърнах особенно внимание, но не ми направи впечатление болтове за реглаж да нямат повече разстояние за последващи настройки. Много ми се иска да не отварям засега мотора, затова и питах колегите дали някой има опит с ползването на добавки за запушване. 

Най-вече опасенията ми са, че тоя мотор, навярно на 3/400 хиляди км, като го отвориме ще излезне някоя изненада и ще остана без кола за дълго време. Но ще мисля, за многото секунди, които ми остават с тая гарнитура :d

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е сега отваряш, имаш поражения нанесени да този момент.

Караш още 4хил и правиш още. 

Набуташ ли добавка после да не правиш и подменят охладителна система. Времето ще запушиш евентуално  дупката,а това че ще задръстиши без това остарялата ти система.

При всички случаи си без кола 5 до 7 дни зависи от ремонта.

Ти решаваш дали сега или след 4 хил км.

Не исках да го пиша но да взимеш Италианка на метан, този метан  е сложен да се счупи колата от каране там,проблеми се очакват. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти сериозно ли си изсмукал 10мл антифриз от цилиндъра и се чудиш дали да сменяш гарнитурата, та това ти е най-лесното, ти се надявай да не се наложи шлайф на блока и главата. 

Вземи един шлаух и една спринцовка и дръпни стотина милилитра масло от щеката, за да го видиш на какво прилича, че ако го вкарва и в маслото ще го съсипеш тоя двигател. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даам, ясно. Благодаря на отдовалите се! :)

 не се чудя, гарнитурата е ясна. Плаши ме, че с отварянето ще ми се изсипат един тон глупости, и тая кола ще отлежава неизвестен период, и аз ще пътувам с градския.. това за италиянка-метанка е абсолютно вярно, не е неочаквано.

А сега по-сериозно. Маслото е добре,следя го него, както и капачката му. Мислите ли че има смисъл да измеря компресия преди отварянето? Въобще има ли начин да се ориентирам какво да очаквам преди сваляне на главата? Общо взето ако е възможно да минимизирам евентулните неприятни изненади, различни от видимата духнала гарнитура. А и дали не е по-удачно да насадя цял мотор от десняк английски без газова. Идеалния изход е гарнитури,гумички и готино масло от колегата с отличните отзиви. Ама ако се изправя пред тоталка. За това ми се искаше, ако е възможно(явно не е ) да позакърпя положението с добавка.  Не знам колко е вярно, но от стари майстори съм чувал, че една кола ако много почне да върви- приключва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Идеалния изход е гарнитури,гумички и готино масло от колегата с отличните отзиви.

Мисля че точно това ще е варианта ако отидеш при него час по скоро,може и някой друга гарнитура,които са левчета.

Quote

Въобще има ли начин да се ориентирам какво да очаквам преди сваляне на главата?

Няма начин никой не е с ренгенов поглед.

Позакърпваш положението ако искаш да я разкараш колата,ако ще я караш я отваряш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко нова информация.  Компресията на цилиндъра с теча е 125 psi, на всички останали около 140 psi. В ръководството,което намирам пише, че долната граница за компресия е 135 psi, а разликата между отделните цилиндри не трябва да е повече от 20 psi. Тоя мотор и по съвет на Иван( благодарности към него) , най-вероятно си отива. Може би ще вкарам една камера, за да се убедя, дали има спукан цилиндър. Ако няма, с тая компресия как мислите, дали да влагам пари в него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.09.2020 г. at 13:18, Venk написа:

Компресията на цилиндъра с теча е 125 psi, на всички останали около 140 psi.

Чисто лаишки си мисля, че мястото, от където влиза антифриз в цилиндъра е както входяща, така и изходяща точка, и без да бъде запушен този теч както си му е редно - няма начин да знаеш каква е реалната компресия на съответния цилиндър.

В момента ти си я измерил с някакъв отвор/пробив/процеп и това ти намалява измерената компресия.

 

Така си мисля, четейки темата. Ако все пак решиш да я направиш - моля те пиши  в темата колко е била компресията след ремонта на същия, а и на другите цилиндри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, колега. Компресията се изравни на всички цилиндри. Ето и какво беше състоянието на охладителната система: 

20201002_200832.jpg

 

Главата след свалянето беше права. Притиснат от времето и обстоятелствата я монтирах без шлайф. Клапани, легла и водачи бяха в нормата, както ги дават в ръководството. Може би има някакъв ефект от мазането на клапаните. Челото на блока също беше право,но на места имаше "преоцветяване" от старата гарнитура.

20200920_194135.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...