Симеонов 3 #1 Публикувано 10 Август, 2020 Здравейте колеги. Автомобилът е акорд (2003) К24 с газов инжекцион. Наблюдавам едно явление което доста ме нервира. Това го забелязвам и при газ и при бензин. Когато колата е студена върви прилично, но когато загрее става доста мудна. Няма смущения в обороти, няма прекъсване или промяна на звука на двигателя. Трудно достига високи обороти и е ми идва спъната. Основно съпругата ми се придвижва с нея и аз я шофирам рядко, но когато я карам не ме радва. Сменил съм свещи реглаж на клапани, но без промяна. Колата е на реални 270 000 (аз съм я взимал от чужбина от човек с документи) Възможно ли е да е запушен катализатор? Не вярвам особено много на регулирането на клапаните дали е извършено правилно, тъй като не съм бил там и отделно, че не разбирам. Ще съм благодарен, за предложения или поне в каква насока да тръгна. Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ageorev1 23 #2 Отговорено 10 Август, 2020 Описаният проблем при мен, се оказа сензор, на газ-педалът.Намира се под чистачките и е елементарен, за смяна.Два позиционни болта го държат.Моята е 2.0л бензин/газ.Сензорът е еднакъв, според мен.В Хонда Хайнен(Германия), ми искаха ~400 евра.От Ebay го взех, за 25 Евро нов.Даже и втори си поръчах,за всеки случай. Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Симеонов 3 #3 Отговорено 10 Август, 2020 Ще споделя, че имам такъв проблем със същия сензор, за които знам от около 2 седмици, но дали има общо с проблема? Ако можеш да ми пуснеш линк към e bay ще съм благодарен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 118 #4 Отговорено 10 Август, 2020 (Редактирано) Едва ли нещо се е объркало при реглажа, предполагам няма нови шумове като чукане на клапани след извършването му, пък и да има, чак фрапантна загуба на мощност няма да има. За катализатора почти нма шанс да нямаш грешка записана, ако нещо не му е наред. Също така, ако приемем, че е в сензора на педала, то тогава какво се случва при ускоряване с бутона на круиз контрола? Не се ангажирам с диагноза, щото са доста нещата, но ако е от споменатия сензор на педала, каква е логиката да прави проблеми при топла, и никакви при студена кола? По скоро си мисля за неща свързани с въздуха, дори реглажа на клапаните, ако нещата се случват след него. Заведи я да погледнат живи данни, да я чуят и ще се хване, дано е нещо лесно. Редактирано 10 Август, 2020 от sashua Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Симеонов 3 #5 Отговорено 10 Август, 2020 Имам записана грешка от около две седмици за съответния сензор. Не съм на 100% но ми се струва, че на круиз контрола е по жива. Възможно е да събира грешки и в течение на времето компа да спъва колата, като защита. Само предполагам. Първо ще оправя тоя сензор, после ще видя какво се случва. Интересно е че чека светна преди две седмици а тази мудност е по отдавна, но не мога да преценя точно от кога. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 118 #6 Отговорено 10 Август, 2020 (Редактирано) Щом ти свети чека е напълно нормално да е в авариен режим и да е спъната. Отстрани каквото го причинява и не би трябвало да се случва да влиза в авариен режим, щом с круиз е по-добре значи има шанс и да е сензора. Действай! Редактирано 10 Август, 2020 от sashua Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Симеонов 3 #7 Отговорено 10 Август, 2020 Благодаря колеги, тия дни ще се позанимавам и ще драсна какво се случва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ageorev1 23 #8 Отговорено 11 Август, 2020 Провери си връзката м/у Сензорът и Дросела.Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #9 Отговорено 11 Август, 2020 ”но когато загрее става доста мудна.” Колега, поясни тук какво имаш предвид под ”загрее” - нормална работна температура около 90', или температура около стоте градуса вледствие стоене по задръствания на място и външна Т около 30' както е в момена времето? Имам нещо предвид, затова те питам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Симеонов 3 #10 Отговорено 11 Август, 2020 Мисля, че е след 90 градуса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #11 Отговорено 11 Август, 2020 Какво съм забелязал аз - като "кипне водата", разбирай го около 100' на охлаждащата течност, от работа на място основно по софииските задръствания, и външна Т' около и над 30', и около 60' под капака, колата става мудна при ускорение. В движение няма проблеми. Отделно от това, на дино съм виждал, как компа реже от мощноста, когато антифриза е около и над 100' и засмуквания въздух в колектора е около 60' . Тогава имахме много чуденка какво става с графиката, но тва се оказа единственото обеснение. Така че, ти виж как се държи колата ти на ускорение при извънградски цикъл на каране. Или ако е в града, поне да не е след дълго седене по задръстания и висока околна температура. Предполагам че е заложено в горивните карти на ЕЦУ-то "орязване" на мощноста при високи Т на охлаждаща течност и на засмуквания въздух. Междудругото, аз съм с конусен филтър и SRI (късо рамо към дросела), и затова при дадени обстоятелства засмуквания въздух при мен е по-топъл. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 448 #12 Отговорено 11 Август, 2020 (Редактирано) При високи температури на входящия въздух, компа реже горивото и аванса. Реже ги защото, ако решиш да раздаваш газ при високи температури на входящия въздух има опасност някоя деронацийка да счупи бегачката. Температурата на антифриза и тя участва, но косвено и основно се гледа температура входящ въздух. Редактирано 11 Август, 2020 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Симеонов 3 #13 Отговорено 11 Август, 2020 Честно казано, виждам смисъл в горе написаното, но при мен липсва мощност при постоянно каране извън града примерно 90км и когато я сръгам при изпреварване няма тяга. Случва се и до трета да сляза за най елементарно изпреварване, което не трябва да е проблем и на 5та. Очевидно има някакъв проблем и лошото е че не съм карал такъв друг автомобил и нямам база за сравнение. Ще трябва да отстраня проблема със сензора и да се занимавам по сериозно(ако няма подобрение). Все си мисля, че тази кола трябва да е доста по жива. Шофирам също Ровър 620си 131кс и вероятно е по пъргав , макар на близо половин км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 448 #14 Отговорено 11 Август, 2020 Ръчка или автомат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Симеонов 3 #15 Отговорено 11 Август, 2020 Ръчка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ageorev1 23 #16 Отговорено 12 Август, 2020 От колко време имаш тези наблюдения? Колата, преди, била ли е по пъргава? Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове