JOJOBIX 1 #1 Публикувано 16 Юли, 2020 здравейте,карам американски акорд 7 купе 2004г. 2,4л.-160к.с. автомат на 190х.км.Преди 5 години смених в сервиз маслото на автоматика и съм минал с него към 70х.км.В един магазин за масла в София ми казаха ,че се сменя на 5г. или 80х.км./което настъпи първо/,и трябва скоро да го направя.Чух разнопосочни мнения по въпроса,едни казват ,че е по-добре само опресняване на 40х.км с малко повече от половината обем/толкова можело да се източи от пробката ръчно/,или машинна смяна на цялото налично през 80-90х.км/като въпросната опция е към 200лв само труд.Вие как мислите,кой вариант е по удачен за кутията на този модел ,възраст и километраж ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #2 Отговорено 16 Юли, 2020 Следвай това, което пише в ръководството на модела ти. Ако кутията е като на седан/комби акорд 2.4 от същите години, то можеш спокойно да направиш само опресняване (около 1/3 от маслото), а интервалът на смяна е 80 хиляди км или 4 години за стандартна експлоатация или 40к / 2 години за тежка експлоатация. Второто е в случай на предимно градско каране или изкачване или теглене на ремарке. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JOJOBIX 1 #3 Отговорено 16 Юли, 2020 демек съм пропуснал интервала за опресняване и сега трябва машинно на цялото масло ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #4 Отговорено 16 Юли, 2020 (Редактирано) Демек си направи опресняване сега и от тук нататък според циклите на каране градско/извънградско и натоварването си прави опресняване на определените км. Редактирано 16 Юли, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #5 Отговорено 17 Юли, 2020 (Редактирано) Отново – не знам твоят автомат дали е същия, само предполагам, че е. Аз бих погледнал маслото на щеката какъв цвят е и дали/колко е бистро. Ако е зле, може и да мирише на изгоряло. Ако не е в добра кондиция (най-вероятно няма да е след 5 години), бих направил две опреснявания през малко километри като сменя филтъра след второто (виж дали имаш и ти филтър). Виж и магнитната пробка за източване колко метал е събрала при двете източвания. Ако след второто опресняване маслото още не е в прилично състояние, третото опресняване трябва да е достатъчно. И от Хонда бях виждал, че препоръчват три последователни опреснявания пред машинна смяна на цялото. По спомен с три опреснявания процентът на чисто масло спрямо старото е около 80%. Което е подобно на смяна на двигателното масло. Най-добре е в сервиз да ти кажат какво смятат за състоянието на твоето масло. Ново трябва да е бистро и розово, без мирис. Пс: аз бих наливал оригинално, но има хора, които карат с различно и не споделят за проблеми. Задължително обаче да покрива изискванията на Хонда. Редактирано 17 Юли, 2020 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JOJOBIX 1 #6 Отговорено 17 Юли, 2020 маслото на щеката е без мирис и е прозрачно бежово малко над максимума при включен двг и изредени положения на превключвателя.Взел съм филтър за автоматика https://www.aliexpress.com/item/4000434688898.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQWvZBm Ще го сменя на второто опресняване /предполагам 6-7х.км след първото/. Предполагам ,че кутията е за 4-5л.масло ,ще взема 2л.за опресняване с източване от пробката/предполагам толкова ще мога да източа/. Има само 1 модел одобрен от Хонда за автоматика но не помня марката,22лв/л е. Мисля че в ютуб имаше клипове за ръчна смяна.. п.п.-малко придърпва на светофар и в движение като е на висока предавка с бавна скорост и подам плавна газ се усеща леко прескачане 1-2 пъти което спира като набере скорост . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #7 Отговорено 17 Юли, 2020 Провери количеството, което излиза предварително. На Европейския Акорд е около 3л, но може и малко над 3 да излязат при опресняване. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JOJOBIX 1 #8 Отговорено 20 Юли, 2020 ок ще взема тогава 5л.и без това след 5к.км ще опреснявам отново Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #9 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) Този филтър не го слагай вземи такъв оригинален от Бултрако. В Алито само имитации продават не купувай повече части от там. Светлокафяви цвят говори за дълга експоатация без смяна ,в твоя случай 70хил км,и ако педи това е било зле е много като км. Направи миниум две опреснявяния . Маслото е това Заместители за 22лв после може да търсиш да замениш кутията . Редактирано 20 Юли, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #10 Отговорено 20 Юли, 2020 На 17.07.2020 г. at 14:52, Pavel_Pavlov написа: Провери количеството, което излиза предварително Това да, но само информативно. Не наливай, колкото си източил, защото На 17.07.2020 г. at 14:06, JOJOBIX написа: и е малко над максимума Източваш, колкото изтече и наливаш докато достигнеш необходимото ниво на щеката по инструкции за модела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #11 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) Тук е ръководството на модела за информация https://omanual.ru/Honda/ Редактирано 20 Юли, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MorganCreek 4 #12 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) На 17.07.2020 г. at 16:06, JOJOBIX написа: маслото на щеката е без мирис и е прозрачно бежово малко над максимума при включен двг и изредени положения на превключвателя.Взел съм филтър за автоматика https://www.aliexpress.com/item/4000434688898.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQWvZBm Ще го сменя на второто опресняване /предполагам 6-7х.км след първото/. Предполагам ,че кутията е за 4-5л.масло ,ще взема 2л.за опресняване с източване от пробката/предполагам толкова ще мога да източа/. Има само 1 модел одобрен от Хонда за автоматика но не помня марката,22лв/л е. Мисля че в ютуб имаше клипове за ръчна смяна.. п.п.-малко придърпва на светофар и в движение като е на висока предавка с бавна скорост и подам плавна газ се усеща леко прескачане 1-2 пъти което спира като набере скорост . Колега, ако искаш да прецакаш автомата сложи си филтър от Алиекспрес.Има клип в тубата един руснак отваря оригинален и китайско менте. Китайците нямат клапан за високо налягане и са зглобени по китайски. 68 лева ти се досвидяха за оригинален? Не си прави експерименти. не сменяш филтъра всеки месец и не е толкова скъп ! Редактирано 20 Юли, 2020 от MorganCreek Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JOJOBIX 1 #13 Отговорено 22 Юли, 2020 благодаря колеги,ще взема от бултрако масло и филтър /китайския ще го пробвам в реката за плаваемост/,и ще ги питам за опресняване в техния сервиз/ако не се изхвърлят прекалено,ще я оставя/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JOJOBIX 1 #14 Отговорено 16 Октомври, 2020 смених ги в бултрако за 260лв и двете,казаха следваща смяна след 60000км или 3г. Смених и въздуховода че беше скъсан и менеше оборотите на празен ход като скачат от 200 до 1000 при дълго шофиране понякога и гасне двигателя,предполагайки че може да е от него,почистих и датчика за темп на въздуха и смазах дросела и пружините на жилата.Пак го направи веднъж след това ,явно е друг проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове