Митко Йотов 1255 #1 Публикувано 19 Юни, 2020 https://automedia.investor.bg/a/2-novini/42325-evropa-minava-na-sintetichno-gorivo?fbclid=IwAR3yGOsRqeWzUD_OvYCwxmc04BKBKncQ9uOD-PXlpWOrcBAaHgA8OMt_WrI Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #2 Отговорено 19 Юни, 2020 Интересна статия, но (без да обиждам никого) това ми звучи като "полу-бременна жена"... Хем гориво от въглеводороди, получени от нефт, хем минимални вредни емисии... Как ще стане това при горене с въздух? А емисиите, отделени за производството му, някой слага ли ги някъде? Всичко е "анджело-бадаламенти" и "шменти-капели"... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6100 #3 Отговорено 20 Юни, 2020 То и при електромобилите "совите не са това което са". Според 1 прецизно изследване, включващо и вредните емисии при производството на компонентите им (и при еднаква мощност на задвижващите агрегати), ел. мобилът става по-екологичен от бензиновият след 150 000 км пробег. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #4 Отговорено 20 Юни, 2020 Ще ги видим.Нека да се конкурират,ние само може да спечелим от това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #5 Отговорено 20 Юни, 2020 Преди 2 часа, ceco_accord написа: Според 1 прецизно изследване, включващо и вредните емисии при производството на компонентите им (и при еднаква мощност на задвижващите агрегати), ел. мобилът става по-екологичен от бензиновият след 150 000 км пробег. А според една жена на пазара, шумът от двигателя на ел. мобилът причинява рак. Като се оповаваш на "1 прецизно изследване", добре е да го цитираш - всяко изследване, което е минало базова проверка, се публикува в онлайн журнали. Дори да е вярно - детайлите как е проведено са далеч по-важни, за да не се правят бомбастични генерализации. И между другото всички изследвания са "прецизни". За да се вземе насериозно едно изследване - пише от къде са данните му и с каква точност са те. Ето видео (на английски), което влиза в детайли, според размера на батерията, източника на електричество (екологични източници на ток с/у ток от ТЕЦ на въглища) и цитира всичките си източници. Накратко, дори Tesla със 100квч батерия, в повечето случаи е по-екологична след едва около 5 години употреба, при средно голям пробег на година. При много голям пробег и при по-малка 30квч батерия, автомобилът може да стане по-екологичен (включително производството на батерията му) от еквивалентен бензинов, след малко над 1 година. Накратко - това, което казваш е вярно - че една ел. кола може да трябват 150 000км, за да стане по-екологична от бензинова - но само ако говорим за кола със 100квч батерия, сравнена със среден клас автомобил (от към двигател и емисии), на място където всичкия ток идва от ТЕЦ. В България (и европа) много от тока идва от възобновяеми източници и АЕЦ и е по-екологичен от към емисии спрямо чисто ТЕЦ. Също така човек, който би дал 200 000лв за Тесла с 100 квч батерия, вероятно като алтернатива би си купил мощна бензинова или дизелова кола, която ще харчи много повече гориво от средното. Ако същия човек избира между Тесла със 100 квч батерия и ново BMW 540 за същите пари - отново Теслата ще е по-еко за по-малко време. Но пък ако си вземеш кола с 40-60квч батерия - като Nissan Leaf, Hyundai Kona и тн, колата ще се "избие" екологично за много по-малко време. ПП: Още по-интересно е, че за ел. колите хората взимат производствените емисии на батериите, но не взимат предвид емисиите от добивът, преработката, транспорта на горивото и емисиите от поддържането на бензиностанции. Гледат само емисиите от горенето на бензин. Едно зарядно - било то в гаража ти или на магистралата, веднъж се инсталира и свързва към ел. мрежата и не иска активна поддръжка. Докато бензинът трябва да бъде добит и докаран с камиони, което не става с нулеви емисии. 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6100 #6 Отговорено 20 Юни, 2020 Гледах 1 предаване по темата на AUTO MOTOR und SPORT, но линк няма. Дизела беше най-добре - докато беше новичък, после го изпревари бензина, а ел. колата излезе пред тях чак след 7-мата година. Там взимаха под внимание дори дреболии (които съвсем не са такива) като вредните отлагания от спирачните накладки и деградацията на гумите и асфалта. Мнозина си мислят че тези стойности са релевантни за ДВГ и ЕЛ автомобили. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #7 Отговорено 22 Юни, 2020 https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37938-kakvo-tochno-e-katalizatorat?fbclid=IwAR29hz5W0fWBdxXbeG1OEXsHu25LbkCPF_8rUGgXuxBgAkIuWk8X-47Onew То не ,че е за тука но е добре да го има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #8 Отговорено 22 Януари, 2021 (Редактирано) Как да добавите 100 коня към колата си само с две джанти https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37742-kak-da-dobavite-100-konya-kam-kolata-si-samo-s-dve-dzhanti?fbclid=IwAR1dIPFXpGmxqEnS37e2xChgNtY6EicKFmx0tXwe_SmPlQiGgMx3zZR-FMU Редактирано 22 Януари, 2021 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове