Jump to content
ogi28b

Мигаща лампа на бутона за аварийни светлини, когато е включен

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Нещо трябва да се прави по колата, да се подобрява, затова мисля да си направя бутона за аварийни светлини да мига, когато е включен. По някаква неясна за мен причина, са решили конструктивно да няма такава лампа и не само, че няма лампа, ами дори няма окабеляване, т. е. липсва мигащия сигнал при включен бутон. Това е първата такава кола, която виждам - да не ѝ мига бутонът. 

 

Прилагам една схема на бутона:

 

(Бутона го мерих преди няколко дни по друга причина и не съм напълно убеден дали е точно такава схемата по отношение на липсващата лампа, но каквато и да е - ще я разбера лесно)

 

Hazard_warning_switch.thumb.png.5cdffb47169c33c0ef4a6db4f800012f.png

 

Ето и схема на мигачите и аварийните светлини от оригинално свервизно ръководство:

 

Hazard_warning_lights_scheme.thumb.PNG.2bc34b39c4228c65773284b5c0b80919.PNG

 

Това е на CL7 / CL9, ама върши работа. А ето така изглежда съвсем принципно релето за мигачи, което ще наричам МОДУЛА:

 

Flasher_common.thumb.PNG.9da35277854ba1c3e59a1da5471fde33.PNG

 

Той си има захранване през пин 1 и маса през пин 6. Има си вградена електроника, която се грижи за бързото и бавното мигане, но сега тя не ни интересува. Този модул има две постоянно захранени релета, които получават маса през крачета 2 и 3 от един друг модул в колата, в зависимост дали е подаден ляв, десен мигач, или са включени аварийни светлини. Когато тия реленца получат маса, захранват съответно лявата и дясната линия на мигачите, през крачета 4 и 5. 

 

Засега ми изглежда най-лесно да взема от крачета 4 и 5 захранване, с което да захраня две допълнителни реленца, чийто вериги са свързани една на друга последователно, като през тях се подава маса към липсващата лампа на бутона (тя ще се появи някой ден там). Ако е включена само едната линия мигачи (или лява или дясна), едното от двете нови релета ще остане отворено и липсващата лампа няма да получи маса => няма да свети. Когато са включени и двете линии мигачи, ще се включат и двете релета и така веригата на липсващата лампа ще е затворена. Така липсващата лампа ще получава "мигаща маса" по новата схема. Може и да се добави липсващия пин с кабел в буксата  на бутона за аварийни, така че да си стане съвсем като истинско. Ето по такава схема:

 

Hazard_warning_switch_completed.thumb.png.d745acc4e3d36c490e478dae37386700.png

 

Само имам опасения, че в купето ще стане като телефонна централа, затова по-вероятно е да се измисли някаква малка електронна схемичка, вместо релета. 

 

 

 

Ако някой има интерес към тази манипулация и има някоя идея за нещо по-добро - моля да сподели. Ако не - ще пиша за резултата след няколко дни като го тествам. 

 

--- 

 

Ред.: Да добавя - коментирам изцяло нова лампа в бутона, която мига при включени аварийни, а наличната лампа, която свети при включени габарити като фоново осветление  - тя си е там и си работи нормално. Нея не я пипаме. 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да се включа с един акъл, ако просто сложиш втора лампа (не коментирам начина по който ще я накараш да свети)  то двете ще светят с еднакъв интензитет, т.е. мигащата ще е слабо доловима. При немските които аз съм разглобявал е решено или с последователен резистор на лампата за подсветка или просто лампата е една като за подсветка пак се захр. през резистор или електронна схема ограничаваща U/I. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването. Имам същите опасения, но без да я сложа, няма как да разбера крайния резултат. Към момента имам 3 евентуални варианта за справяне с проблема:

 

- понеже подсветката е намалена от реостата и е на около половината, затова се надявам втората лампа да се откроява достатъчно, защото тя няма да минава през реостата. 

 

- първата лампа е с червена шапчица на балончето (червен филтър) и затова светлината ѝ е приглушена, да речем вместо 100 %, тя е 70-80%. Новата лампа ще е без нищо отгоре и се надявам да има значителна разлика в светенето само заради липсата на шапчицата. Първият и вторият вариант, комбинирани заедно, вероятно правят сегашната лампа да свети с около 30-40 % от мощността. 

 

- краен вариант, ако не ме задоволява - китайците са денонощен магазин и ще поръчам червена LED-лампичка с Т-3 цокълче. Това вече ще свети значително по-силно и няма как да не се откроява. 

 

И четвърти вариант - каквото и да е, ще е по-добре от нищо, предвид сегашното положение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според братушките на префейс 7 е с подсветка и мигане на някои от версиите, а на фейса (всички версии) е само с подсветка. Бутонът е универсален и има 2 гнезда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам набързо само да оставя това тук: 

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Като се върнеш, ако вече не е късно, оправи заглавието на клипа.

Не че моя английски е перфектен, ама ...

Например - DIY Flashing hazard lights button

Браво за положения труд, резултата е повече от добър!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.05.2020 г. at 8:31, CCord написа:

...мигащата ще е слабо доловима. ...

 

Съвсем позна. Понеже нямах под ръка втора налична, пробвах с тази, която е фоновото осветление, на долния цокъл. Заради червената шапчица на главата ѝ, светлината е доста отслабена. На работната маса пробвах без шапчица и светеше значително по-добре. Като пристигнат китайците, ще цъкна едно клипче как е с лампичка без шапчица. Също така - мисля да махна чувалчето на съществуващата, защото и тя свети супер слабо, особено при мен, както си държа таблото доста намалено откъм светлина. Фоновото на бутона също е свързано през реостата за подсветка и като е на толкова ниска степен - трябва да си на абсолютно тъмно място за да видиш, че бутонът е осветен. 

 

Поръчах от китайците и T3-LED, да видя с тях какво ще се получи. Може би ще остана с обикновена лампичка на фоновото, за да не свети много силно и да не ми дразни окото нощем, а на мигащата ще сложа LED, която може би ще е достатъчно ярка за да даде хубава мигаща светлина. 

 

Наличието на двете допълнителни релета се оказа, че почти не се усеща като звук. Който е свикнал на колата и знае какъв е звукът на обикновен мигач - ще долови разлика, но за трето лице е незабележимо. Според мен - напълно допустимо. 

 

--------------

 

Еми, това е, схемите горе са верни, работят, тествано, който не го мързи - да действа. Който иска да изчака подробно описание,  с включено прекарване на допълнителното кабелче - моля да бъде търпелив докато седна да драсна ръководство. 

 

Нещо друго, което не е като хората ако се сещате - дайте идея, че нещо трябва да се ръчка. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес го пробвахме с една схема с 2 транзистора, ама нещо не заработи както трябва. Не можахме да разберем откъде е проблемът, но времето напредна и ще го търсим друг път. То при мен са разни дневни, двойни с мигач, контролер за тия дневни... и някъде там става мешавица. 

 

Иначе ето така работи, вече на сглобена и запалена кола:

 

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...