Jump to content
Х А Р И

Трансформация - D16W1 в D16W5

Recommended Posts

Здравейте, почнах един малък проект за който бях писал преди време, но не успях да намеря темата.

От 2013 имам Харви с което до миналата година обикалях Европа, дори с ремарке или каравана. Двигателя е D16W1, сиреч 105 коня. Намерих всичко което ми е необходимо за да го направя D16W5.

Моля, ако някой има някакви препоръки от какво да се пазя при трансформацията да даде съвет.

Взел съм цяла глава с кабела към компа, което води до смяна на имобилайзера и котактния ключ.

Преди малко попаднах на темата за клапаните. Като видях, че хората ги регулират на 10-20 000 км., ми се изправи косата. 80% от 158 000км. които съм минал са на метан. Аз съм изминал около 125 000 км. без да я погледна. Преди около 50 000 и мерихме налягането на цилиндрите. Беше като на нова кола. Клапаните не се чуваха. Явно по-честата смяна на маслото си е казало думата. Иначе я настъпвам яко.

 

P.S.  Пишете каквото знаете за разликите на D16W1 и D16W5, и какви ядове мога да имам при преобразуването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"точно па е от честата" смяна на маслото. 

И коя тема гледа за реглаж? 

Не очаквай чудеса с тоя сетъп ще загубиш въртящ момент в средните, който ще се измести нагоре в оборотите и най много да те е яд после. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Х А Р И said:

 

Преди малко попаднах на темата за клапаните. Като видях, че хората ги регулират на 10-20 000 км., ми се изправи косата. 80% от 158 000км. които съм минал са на метан. Аз съм изминал около 125 000 км. без да я погледна. Преди около 50 000 и мерихме налягането на цилиндрите. Беше като на нова кола. Клапаните не се чуваха. Явно по-честата смяна на маслото си е казало думата. Иначе я настъпвам яко.

 

P.S.  Пишете каквото знаете за разликите на D16W1 и D16W5, и какви ядове мога да имам при преобразуването.

Те като затегнат клапаните и набият леглата да ти кажа изобщо не се чуват,не знам какво очакваш да тракат като затегнат няма да стане..Като прочете тези теми отиди ли да ги погледнат, или чакаш  към малкия проект да има и ремонт на глава.

Колко честа е тази смяна на масло в предвид че я настъпваш яко и теглиш ремарке.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде малко мислете d16w1 максимален въртящ при 3400 d16w5 при 4900. Няма да коментирам повече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По бавно могат да потъват/затягат може би само с аванс процесор и от стила на каране но от масло не, мисля че за това се джавкате new9gag_smile.png. Аз имам D16W5(5 врати 4х4) и мисля че в средните обороти върви добре гледах и една дино графика и ако не бъркам въртящия момент се покачва стръмно до към средните и после едвам едвам. И като усещане е така до към около 3500 се усеща добре и си викаш а сега над 4000 какво ще стане, нищо равна е, а после може би при втека ще дръпне яко ама нищо и половина умрел кон а след 2ра още по умрел тук трябват литри(въртящ момент). Може би по-зле в средните няма да стане но като добре наостриш слух може и да усетиш нещо но това е само предположение аз гласувам че ще е същата new9gag_smile.png

И колега нека и аз повторя ВЕДНАГА СИ РЕГУЛИРАЙ КЛАПАНИТЕ и после моля те пиши как са били, ако е възможно измери колко е бил вакуума преди реглажа.

Тоя умрел кон може да тръгне малко най лесно май ако го сгъстиш или ако спече сегментите и от там дигне компресията от маслото в сегментите. По високата компресия е добре и заради газта особено метана който май е 120октана.

И втека е OBD2, още един ню ню плус

И аванс процесора си е почти задължителен за метана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От казаното по горе ми се върти въпроса, да не би(D16W5/1) да е толкова спънат в високите заради изпускателната система. По принцип не бих махнал и катализатора но пък ако изгние нещо по генерацията за вбъдеще.

Правих една д15б1(~64к.с.) на д15б2 като смених и вала с което максималния въртящ момент се премести от 3500 на 4700 и вървеше и в ниските повече но и разхода се промени а сигурно и въртящия момент е скочил доста, при ХР-В то скача само с 9 а разхода е почти същия затова предполагам че в средните няма да има разлика но ако fenаbg ги е сравнявал, карал вече е друго(но дали му е останало време за такива експерименти ?)

Но с тези доработки които предлага нещата са други, по добри но човека си е купил вече чарковете и доста вероятно няма да се вслуша и ще се вкара в филма да го прави втек

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но наистина да не се окаже че при закачане на каравана 105к.с. дърпат повече от 125к.с. ? Като си търсех хр-в го търсех 105к.с.

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте фенове.

Извинявам се на @fenabg, че не отговарям. Проекта върви с бавни темпове. Почти всичко е готово. Колата върви, но още не съм я пробвал в натоварен вариянт.

Махнахме метана. Заменихме го пропан.

Кутията на въздушния филтър е малко различна и ако някой има от VTEC и не му трябва да каже. Купувам я. Маслото на двигателя го сменям винаги когато мина 8 000 километра. На кутията и дифа на 2 години.

Занимавам се и с една друга мечта. Смятам да заменя CRV- то с нещо за свободното време. Мина покрай мен една S2000 и си рекох защо не. Засега съм в преговори.

Някой знае ли, има ли в България от този модел. Преди 20 години карах CRX 12 клапана, 101 коня, 85 година. Беше голяма острилка. Сега това ще е много по-шантаво. Тази кола е направо религия. Изчетах доста за модела и не намерих нито един минус.

Все пак е хонда. Засега ще спра да пиша. После пак

Редактирано от dindin
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.

Вече имам изминати около 2 400 километра от Шумен до Касел,,(Германия). Харвито е много по-добре от преди. Бях с доста натоварено ремарке и доста натоварена кола. Поддържах скорост около100-120 км/ч. Качва си баирите почти без замисляне и без да ми минавам на четвърта скорост. Разхода на газ много ме зарадва. Под 9.5/100. Със смукателни колектори сън на D16W5. Само че съм със кутията на стария възушен филтър и съм пригодил тръби от него до колектора.

Единственото неприятно нещо е, че ми се скъса ремъка на климатика .Размера на гумите ми е 205/70/15. Това ми свали малко оборотите. Сега ще я пробвам празна без ремарке и с товар в колата и със същата скорост. 

Редактирано от Х А Р И
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...