Х А Р И 41 #1 Публикувано 1 Май, 2020 Здравейте, почнах един малък проект за който бях писал преди време, но не успях да намеря темата. От 2013 имам Харви с което до миналата година обикалях Европа, дори с ремарке или каравана. Двигателя е D16W1, сиреч 105 коня. Намерих всичко което ми е необходимо за да го направя D16W5. Моля, ако някой има някакви препоръки от какво да се пазя при трансформацията да даде съвет. Взел съм цяла глава с кабела към компа, което води до смяна на имобилайзера и котактния ключ. Преди малко попаднах на темата за клапаните. Като видях, че хората ги регулират на 10-20 000 км., ми се изправи косата. 80% от 158 000км. които съм минал са на метан. Аз съм изминал около 125 000 км. без да я погледна. Преди около 50 000 и мерихме налягането на цилиндрите. Беше като на нова кола. Клапаните не се чуваха. Явно по-честата смяна на маслото си е казало думата. Иначе я настъпвам яко. P.S. Пишете каквото знаете за разликите на D16W1 и D16W5, и какви ядове мога да имам при преобразуването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 1 Май, 2020 "точно па е от честата" смяна на маслото. И коя тема гледа за реглаж? Не очаквай чудеса с тоя сетъп ще загубиш въртящ момент в средните, който ще се измести нагоре в оборотите и най много да те е яд после. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #3 Отговорено 1 Май, 2020 3 hours ago, Х А Р И said: Преди малко попаднах на темата за клапаните. Като видях, че хората ги регулират на 10-20 000 км., ми се изправи косата. 80% от 158 000км. които съм минал са на метан. Аз съм изминал около 125 000 км. без да я погледна. Преди около 50 000 и мерихме налягането на цилиндрите. Беше като на нова кола. Клапаните не се чуваха. Явно по-честата смяна на маслото си е казало думата. Иначе я настъпвам яко. P.S. Пишете каквото знаете за разликите на D16W1 и D16W5, и какви ядове мога да имам при преобразуването. Те като затегнат клапаните и набият леглата да ти кажа изобщо не се чуват,не знам какво очакваш да тракат като затегнат няма да стане..Като прочете тези теми отиди ли да ги погледнат, или чакаш към малкия проект да има и ремонт на глава. Колко честа е тази смяна на масло в предвид че я настъпваш яко и теглиш ремарке. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 1 Май, 2020 Айде малко мислете d16w1 максимален въртящ при 3400 d16w5 при 4900. Няма да коментирам повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #5 Отговорено 1 Май, 2020 По бавно могат да потъват/затягат може би само с аванс процесор и от стила на каране но от масло не, мисля че за това се джавкате . Аз имам D16W5(5 врати 4х4) и мисля че в средните обороти върви добре гледах и една дино графика и ако не бъркам въртящия момент се покачва стръмно до към средните и после едвам едвам. И като усещане е така до към около 3500 се усеща добре и си викаш а сега над 4000 какво ще стане, нищо равна е, а после може би при втека ще дръпне яко ама нищо и половина умрел кон а след 2ра още по умрел тук трябват литри(въртящ момент). Може би по-зле в средните няма да стане но като добре наостриш слух може и да усетиш нещо но това е само предположение аз гласувам че ще е същата И колега нека и аз повторя ВЕДНАГА СИ РЕГУЛИРАЙ КЛАПАНИТЕ и после моля те пиши как са били, ако е възможно измери колко е бил вакуума преди реглажа.Тоя умрел кон може да тръгне малко най лесно май ако го сгъстиш или ако спече сегментите и от там дигне компресията от маслото в сегментите. По високата компресия е добре и заради газта особено метана който май е 120октана.И втека е OBD2, още един ню ню плус И аванс процесора си е почти задължителен за метана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #6 Отговорено 1 Май, 2020 Ще ти обясня на две на три някои неща и ако прецениш мисли и действай . за да му вдъхнеш , малко живот и да си дърпаш караваната витек не ти трябва , не се лъжи по коне а гледай въртящия момент и то в по среден диапазон , все пак литрите на мотора се запазват . За да си разчиташ на някаква сила" в диапазона на работа на тоя мотор и най вече до 4000 оборота : Намери и сложи всмукател от d16w5 витека , главата като отливка е една и съща от фабричния размер свали на шлайф 0.25мм , за да стигнеш степен на сгъстяване ! не компресия ! над 10/1 до 10.3/1 заради метана а и ще качиш Н/М Сложи 4-2-1 колектор пак от 125 коня или си купи автърмаркет такъв но ще се наложи да го преработиш малко при раздатката . Генерация цялата до края на 50-52 мм външно от тънкостенна тръба с два проходни резонатора и крайно гърне за да ти е тихо. Хубава настройка на метана и газ до ламарините ! П.п И не забравяй да си сменяш често маслото П.п 2 има голяма вероятност да береш много ядове с инсталацията по твоята схема п.п3 не ми отговори на въпросите по горе . 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #7 Отговорено 3 Май, 2020 От казаното по горе ми се върти въпроса, да не би(D16W5/1) да е толкова спънат в високите заради изпускателната система. По принцип не бих махнал и катализатора но пък ако изгние нещо по генерацията за вбъдеще. Правих една д15б1(~64к.с.) на д15б2 като смених и вала с което максималния въртящ момент се премести от 3500 на 4700 и вървеше и в ниските повече но и разхода се промени а сигурно и въртящия момент е скочил доста, при ХР-В то скача само с 9 а разхода е почти същия затова предполагам че в средните няма да има разлика но ако fenаbg ги е сравнявал, карал вече е друго(но дали му е останало време за такива експерименти ?)Но с тези доработки които предлага нещата са други, по добри но човека си е купил вече чарковете и доста вероятно няма да се вслуша и ще се вкара в филма да го прави втек Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #8 Отговорено 3 Май, 2020 Но наистина да не се окаже че при закачане на каравана 105к.с. дърпат повече от 125к.с. ? Като си търсех хр-в го търсех 105к.с.Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х А Р И 41 #9 Отговорено 23 Юни, 2021 (Редактирано) Здравейте фенове. Извинявам се на @fenabg, че не отговарям. Проекта върви с бавни темпове. Почти всичко е готово. Колата върви, но още не съм я пробвал в натоварен вариянт. Махнахме метана. Заменихме го пропан. Кутията на въздушния филтър е малко различна и ако някой има от VTEC и не му трябва да каже. Купувам я. Маслото на двигателя го сменям винаги когато мина 8 000 километра. На кутията и дифа на 2 години. Занимавам се и с една друга мечта. Смятам да заменя CRV- то с нещо за свободното време. Мина покрай мен една S2000 и си рекох защо не. Засега съм в преговори. Някой знае ли, има ли в България от този модел. Преди 20 години карах CRX 12 клапана, 101 коня, 85 година. Беше голяма острилка. Сега това ще е много по-шантаво. Тази кола е направо религия. Изчетах доста за модела и не намерих нито един минус. Все пак е хонда. Засега ще спра да пиша. После пак Редактирано 23 Юни, 2021 от dindin 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х А Р И 41 #10 Отговорено 21 Август, 2021 (Редактирано) Здравейте отново. Вече имам изминати около 2 400 километра от Шумен до Касел,,(Германия). Харвито е много по-добре от преди. Бях с доста натоварено ремарке и доста натоварена кола. Поддържах скорост около100-120 км/ч. Качва си баирите почти без замисляне и без да ми минавам на четвърта скорост. Разхода на газ много ме зарадва. Под 9.5/100. Със смукателни колектори сън на D16W5. Само че съм със кутията на стария възушен филтър и съм пригодил тръби от него до колектора. Единственото неприятно нещо е, че ми се скъса ремъка на климатика .Размера на гумите ми е 205/70/15. Това ми свали малко оборотите. Сега ще я пробвам празна без ремарке и с товар в колата и със същата скорост. Редактирано 21 Август, 2021 от Х А Р И 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове