ivailopp 291 #1 Публикувано 2 Април, 2020 (Редактирано) Здравейте , колеги, имам следния проблем. Колата е префейс с 2.0 мотор. Преди седмица сутринта като пуснах чистачките направиха един пълен оборот и абсолютно спряха. Не се пускат по никакъв начин . Вода обаче пръска спокойно. Проверих бушоните - всички бушони , отговарящи за чистачките по схема , са наред. Има ли реле, което отговаря за тях и как да го намеря, понеже не видях на схемите да има такова? И , ако не е от реле, как да разбера от мотора или от ръчката е въпросният проблем? Обръщам се към вас за помощ със съвети . Благодаря ви! Редактирано 2 Април, 2020 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6101 #2 Отговорено 2 Април, 2020 Ако под "ръчката" имаш предвид лостчето за управление на чистачките под волана - едва ли е от нея. Тя има няколко позиции и изведнъж всичките да се бъгнат едновременно е много трудно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #3 Отговорено 2 Април, 2020 Да, нея имам предвид. Да, всичките позиции не работят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #4 Отговорено 2 Април, 2020 (Редактирано) Щом имаш схемата, мериш с мултицета напреженията в характерни точки...Не знам какъв е достъпът до тях обаче и до моторчето. Едва ли има реле, но теоретично би трябвало да има електронен блок за паузата и сензора за дъжд... Редактирано 2 Април, 2020 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #5 Отговорено 7 Април, 2020 (Редактирано) Добре, колеги, проблемът с чистачките е решен- беше проблемен моторът. Благодаря на @ceco_accord, който сподели, кой е най-вероятният виновник и беше прав. Аз обаче реших все пак да се уверя, че не е от лоста и исках да проверя какво се случва на буксата. Намерих ръководство за акорд 7, взех един мултицет и го сложих на 20к ома. За да разберете дали лоста пуска сигнали към мотора слагате черния кабел на мултицета към 0 (примерно черната букса на акумулатора) и мерите с червения към горен и долен ляв слот на буксата. При low функция, зададена на лоста за чистачките , има съпротивление на горния ляе слот. При high функция , има на долния ляв слот. При мен това беше резултатът и бях вече убеден , че е моторът. Ако имаше някакъв проблем с лоста, нямаше да даде тоя резултат. Аз лично не исках да се окаже , че е ръчка или окъсяване на кабел ( също го подозирах ) и да купя излишен мотор. Дано съм бил полезен , ако някой чете. Не съм електрически специалист, но се наложи да си викам неволята, понеже такава услуга и то качествена, е почти недостъпна за моя град. Е извадих късмет и с колега, който продава моторчето си. Беше много досадно да съм без чистачки и да ми викат ела другия месец... Редактирано 7 Април, 2020 от ivailopp 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове