Jump to content
ivailopp

Чистачките отказаха

Recommended Posts

Здравейте , колеги, имам следния проблем. Колата е префейс с 2.0 мотор. Преди седмица сутринта като пуснах чистачките направиха един пълен оборот и абсолютно спряха. Не се пускат по никакъв начин . Вода обаче пръска спокойно. Проверих бушоните - всички бушони , отговарящи за чистачките по схема , са наред. Има ли реле, което отговаря за тях и как да го намеря, понеже не видях на схемите да има такова? И , ако не е от реле,  как да разбера от мотора или от ръчката е въпросният проблем? Обръщам се към вас за помощ със съвети . Благодаря ви!

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако под "ръчката" имаш предвид лостчето за управление на чистачките под волана - едва ли е от нея. Тя има няколко позиции и изведнъж всичките да се бъгнат едновременно е много трудно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нея имам предвид. Да, всичките позиции не работят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш схемата, мериш с мултицета напреженията в характерни точки...Не знам какъв е достъпът до тях обаче и до моторчето. Едва ли има реле, но теоретично би трябвало да има електронен блок за паузата и сензора за дъжд...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, колеги,  проблемът с чистачките е решен- беше проблемен моторът. Благодаря на @ceco_accord, който сподели, кой е най-вероятният виновник и беше прав. Аз обаче реших все пак да се уверя, че не е от лоста и исках да проверя какво се случва на буксата. Намерих ръководство за акорд 7, взех един мултицет и го сложих на 20к ома. За да разберете дали лоста пуска сигнали към мотора слагате черния кабел на мултицета към 0 (примерно черната букса на акумулатора) и мерите с червения към горен и долен ляв слот на буксата. При low функция, зададена на лоста за чистачките , има съпротивление на горния ляе слот. При high функция , има на долния ляв слот. При мен това беше резултатът и бях вече убеден , че е моторът. Ако имаше някакъв проблем с лоста, нямаше да даде тоя резултат. Аз лично не исках да се окаже , че е ръчка или окъсяване на кабел ( също го подозирах ) и да купя излишен мотор. Дано съм бил полезен , ако някой чете. Не съм електрически специалист, но се наложи да си викам неволята, понеже такава услуга и то качествена, е почти недостъпна за моя град. Е извадих късмет и с колега, който продава моторчето си. Беше много досадно да съм без чистачки и да ми викат ела другия месец...

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...