Jump to content
Kissman

Как трябва да се измерва мощността на акумулатора?

Recommended Posts

Здравейте колеги.Днес купих акумулатор и изрично питах дали не е случайно залежал и да има нужда да го заредя в къщи допълнително,защото предишния ми едва изкара две години и 8 месеца и и се скапа.Някой ми беше казал,че по фирмите си пробутват първо залежалите акумулатори ,затова е хубаво да го дозаредя в къщи когато купувам нов.Тези от които купих ме увериха,че нямат стари и залежали акумулатори и всичко е проверено при тях.След като оставих колата за няколко часа пред къщи реших да измеря с един мой уред,който ми показва в проценти състоянието на акумулатора и ми показа,че е на 60 %.Обаче когато запалих двигателя и отново измерих вече показваше 100 %.Та въпроса ми е дали не е по-коректно да се мери на запален двигател за да се разбере истинското състояние на акумулатора,защото когато го сложиха във фирмата също ме накараха да запаля двигателя и да пусна всички консуматори-климатик,радио,светлини и т.н и тогава измерваха данните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евентуално можеш да се ориентираш за датата на производство по серийният номер на акумулатора (виж в гаранционната карта) . В най- добрият случай ще е на 6-12 месеца от датата на производство , а в най лошият +24 месеца. Карай и не го мисли , имаш си гаранция ,а ти вече така ги правят ,че 3 години ако изкара трябва да си щастлив....

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Kissman написа:

...

реших да измеря с един мой уред,който ми показва в проценти състоянието на акумулатора и ми показа,че е на 60 %.Обаче когато запалих двигателя и отново измерих вече показваше 100 %.Та въпроса ми е дали не е по-коректно ...

Най-коректно е да си избереш близък контейнер за боклук и да се опиташ да го уцелиш с този уред без да се приближаваш, а ако успееш - да се самонаградиш с една ледена бира :D

 

Тези уреди имат за цел да ти покажат доколко е зареден акумулаторът, като отчитат напрежението, което е някакъв косвен и сравнително неточен метод. Когато е над 12.6 волта, евентуално светва лампата срещу числото 100 %. Затова при работеща кола веднага показва 100 %, но това значи не, че акумулаторът е зареден, а че напрежението е над 12.6, което при работеща кола е нормално да е така. Обаче другите числа при какви стойности  светват - това не е съвсем ясно. Това мерене може да се използва само при нови и здрави акумулатори, пълни с точното количество електролит и вода, иначе е подвеждащо. Ако акумулатор е остарял и част от активната маса е изпаднала по дъното, той пак може да покаже правилно напрежение без товар, но възможностите му за отдаване на голям ток са силно намалени. Като използваш такъв акумулатор, той ще може да отдаде голям ток за части от секунда, но после напрежението му рязко спада, съответно и токът. Затова на такъв уред не трябва да се разчита. 

 

Акумулатор се мери за гъстота на електролита с АРЕОМЕТЪР, а когато е напълно зареден (гъстота равна или над 1.28), се слага на товарна вилка, където се мери за колко време може да отдава голям ток (200, 300, 500 ампера...). 

 

Ако може да ти отдава поне 200 ампера за над 10 секунди и напрежението да не падне под 10.8 през това време, се счита, че е добре. Горе долу с такъв ток и мощност се пали 2-литров дизелов двигател. При бензиновите е по-лесно и там стартерите са по-слаби в общия случай. 

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Kissman

Относно заглавието - правилното е не мощността, а капацитетът.

Относно товарната вилка, за бензиновите двигатели 100А за 5 секунди.

Относно степентта на зареденост на акумулатора - относително добре е представена в добрата стара табличка:

1498530425_.thumb.jpg.3d8ca6968641131bb07aa5eaae57b8c4.jpg

П.П. Напрежението се мери в покой, на клемите на акумулатора, най-малко 10 - 12 часа след загасяне на двигателя, или 24 ч. след заряд със зарядно!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jungles написа:

Евентуално можеш да се ориентираш за датата на производство по серийният номер на акумулатора (виж в гаранционната карта) . В най- добрият случай ще е на 6-12 месеца от датата на производство , а в най лошият +24 месеца. Карай и не го мисли , имаш си гаранция ,а ти вече така ги правят ,че 3 години ако изкара трябва да си щастлив....

Визирах момента със залежалата стока .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...