Jump to content
Kissman

За какво се използва A/C на климатика?

Recommended Posts

Здравейте колеги,от доста време имам колата и досега не се бях замислял и не съм използвал този бутон A/C на климатроника.За какво служи той и кога се ползва?Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да го пуснеш. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или за да го спреш. Като си на auto климатроника си го пуска и спира сам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като допълнение към колегите: 

 

Когато натиснеш бутона и се появи надпис AC OFF, значи заявяваш желанието си КОМПРЕСОРЪТ на климатика да бъде изключен. Това не изключва самата система за климатизация и вентилация изцяло, а само спира доставката на студен въздух, защото изпарителят не се охлажда. Така системата продължава да се опитва да ти направи желаната температура в купето, като следи информацията от сензорите за външна температура, за положение на слънцето, за температура на въздуха, постъпващ в купето, за температура на въздуха в купето. Според тези данни продължава да пренасочва въздуха в различни посоки и в различна степен на силата на вентилация, като се стреми да постигне желаната температура. 

 

Ръчно изключване на компресора с AC OFF може да използваш когато навън е прохладно и е достатъчно само от постъпващия въздух да се чувстваш комфортно, без да е нужно да се охлажда допълнитъелно. 

 

Когато на дисплея се изпише AC ON, тогава заявяваш желание компресорът да е включен постоянно, независимо дали има нужда да е така (ако например навън е 12 градуса, като цяло е ненужно да охлаждаш въздух с температура 12 градуса, защото и така е достатъчно студен). Това се използва ако вали и стъклата се изпотяват вътрешно, като охлаждането на постъпващия въздух води до отнемане на част от влагата в него и при повторното му загряване в питата на отоплителния радиатор вече е с много по-ниска относителна влажност, отколкото е бил преди да влезе в колата. Така влагата от стъклата по-лесно преминава в струята въздух и те изсъхват сравнително бързо. 

 

Дори и на дисплея да пише AC ON, климатичната система ще даде разрешение за включване на компресора само ако едновременно са изпълнени всички условия със защитни функции:

 

- налягането да не е прекалено ниско (липса на газ)

- да не е прекалено високо (препълнена система, запушване и др.)

- външната температура (температура на постъпващия въздух) да е над определена стойност, за да има топлообмен (ако постъпващият въздух е под 2 градуса, примерна стойност, работата на компресора е безсмислена, защото няма да има топлообмен и изпарение, фреонът няма да може да преминава в газообразно състояние и може да повреди компресора)

- температурата на изпарителя да е над 3-4 градуса

 

Ако някое от тези условия не е изпълнено, компресорът остава изключен дори и на таблото да пише AC ON.

 

Когато на таблото не пише нищо - нито AC OFF, нито AC ON, тогава управлението на компресора е в автоматичен режим и компютърът сам решава кога да го задейства и кога да го спре (и тук защитните алгоритми са преди всичко). 

 

Аз винаги карам на ръчно управление, защото понякога при движение с ниска скорост из града предпочитам да са ми свалени стъклата и да усещам ветрец, вместо да се насилвам с климатик. Също така, автоматичната смяна на посоката на въздуха много ми пречи - понякога решава да ми духа в лицето, след това изведнъж сменя и започва да духа на стъклото... 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време ми казаха, че не е хубвао да се включва и изключва при висока скорост. Има ли нещо вярно в това?

Редактирано от Z-Ro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, fenabg написа:

За да го пуснеш. 

Не е за това.Аз си го пускам от On и си го спирам от Off. :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Z-Ro написа:

Преди време ми казаха, че не е хубвао да се включва и изключва при висока скорост. Има ли нещо вярно в това?

 

Не. Виж допълнително и тази тема, отначалото, колегата Markony е обяснил накратко:

 

Специално за изключването - по време на движение компресорът постоянно непрекъснато изключва като вдигне налягане, така че нищо притеснително няма. Ако пътуваш от София за Варна, за целия път ще включи и изключи над 100 пъти. Смощни коли в по-високи обороти не се усеща. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...