Kissman 4 #1 Публикувано 24 Август, 2019 Здравейте колеги,от доста време имам колата и досега не се бях замислял и не съм използвал този бутон A/C на климатроника.За какво служи той и кога се ползва?Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 24 Август, 2019 За да го пуснеш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #3 Отговорено 24 Август, 2019 Или за да го спреш. Като си на auto климатроника си го пуска и спира сам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #4 Отговорено 24 Август, 2019 Като допълнение към колегите: Когато натиснеш бутона и се появи надпис AC OFF, значи заявяваш желанието си КОМПРЕСОРЪТ на климатика да бъде изключен. Това не изключва самата система за климатизация и вентилация изцяло, а само спира доставката на студен въздух, защото изпарителят не се охлажда. Така системата продължава да се опитва да ти направи желаната температура в купето, като следи информацията от сензорите за външна температура, за положение на слънцето, за температура на въздуха, постъпващ в купето, за температура на въздуха в купето. Според тези данни продължава да пренасочва въздуха в различни посоки и в различна степен на силата на вентилация, като се стреми да постигне желаната температура. Ръчно изключване на компресора с AC OFF може да използваш когато навън е прохладно и е достатъчно само от постъпващия въздух да се чувстваш комфортно, без да е нужно да се охлажда допълнитъелно. Когато на дисплея се изпише AC ON, тогава заявяваш желание компресорът да е включен постоянно, независимо дали има нужда да е така (ако например навън е 12 градуса, като цяло е ненужно да охлаждаш въздух с температура 12 градуса, защото и така е достатъчно студен). Това се използва ако вали и стъклата се изпотяват вътрешно, като охлаждането на постъпващия въздух води до отнемане на част от влагата в него и при повторното му загряване в питата на отоплителния радиатор вече е с много по-ниска относителна влажност, отколкото е бил преди да влезе в колата. Така влагата от стъклата по-лесно преминава в струята въздух и те изсъхват сравнително бързо. Дори и на дисплея да пише AC ON, климатичната система ще даде разрешение за включване на компресора само ако едновременно са изпълнени всички условия със защитни функции: - налягането да не е прекалено ниско (липса на газ) - да не е прекалено високо (препълнена система, запушване и др.) - външната температура (температура на постъпващия въздух) да е над определена стойност, за да има топлообмен (ако постъпващият въздух е под 2 градуса, примерна стойност, работата на компресора е безсмислена, защото няма да има топлообмен и изпарение, фреонът няма да може да преминава в газообразно състояние и може да повреди компресора) - температурата на изпарителя да е над 3-4 градуса Ако някое от тези условия не е изпълнено, компресорът остава изключен дори и на таблото да пише AC ON. Когато на таблото не пише нищо - нито AC OFF, нито AC ON, тогава управлението на компресора е в автоматичен режим и компютърът сам решава кога да го задейства и кога да го спре (и тук защитните алгоритми са преди всичко). Аз винаги карам на ръчно управление, защото понякога при движение с ниска скорост из града предпочитам да са ми свалени стъклата и да усещам ветрец, вместо да се насилвам с климатик. Също така, автоматичната смяна на посоката на въздуха много ми пречи - понякога решава да ми духа в лицето, след това изведнъж сменя и започва да духа на стъклото... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Z-Ro 55 #5 Отговорено 24 Август, 2019 (Редактирано) Преди време ми казаха, че не е хубвао да се включва и изключва при висока скорост. Има ли нещо вярно в това? Редактирано 24 Август, 2019 от Z-Ro Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #6 Отговорено 24 Август, 2019 Преди 2 часа, fenabg написа: За да го пуснеш. Не е за това.Аз си го пускам от On и си го спирам от Off. :-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #7 Отговорено 24 Август, 2019 (Редактирано) преди 21 минути, Z-Ro написа: Преди време ми казаха, че не е хубвао да се включва и изключва при висока скорост. Има ли нещо вярно в това? Не. Виж допълнително и тази тема, отначалото, колегата Markony е обяснил накратко: Специално за изключването - по време на движение компресорът постоянно непрекъснато изключва като вдигне налягане, така че нищо притеснително няма. Ако пътуваш от София за Варна, за целия път ще включи и изключи над 100 пъти. Смощни коли в по-високи обороти не се усеща. Редактирано 24 Август, 2019 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове