Pavel_Pavlov 1029 #81 Отговорено 11 Август, 2019 Аз в ръководството за акорд 7ма не съм виждал такова нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #82 Отговорено 11 Август, 2019 Колите с автоматични и полуавтоматични климатици следят също оборотите на мотора и не пускат компресор, ако оборотите не са поне 500-600. Също так следят и напрежение на акумулатора, ако падне под критична стойност спират компресора, за да пестят енергия за работата на двигателя. На коли с обикновени климатици може и да няма такъв контрол, защото обикновеният климатик не се управлява от компютър. Повечето производители монтират разтоварващо реле, което изключва всички допълнителни консуматори при въртене на стартер, или пък подреждат клемореда на контатния ключ по такъв начин, че при въртене на стартер прекъсват другите вериги (фарове, радио, вентилация...). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #83 Отговорено 12 Август, 2019 (Редактирано) Климатикът е сериозен товар. То е принципно положение за всяка кола, че при стартиране, трябва стартера да са облекчени максимално от всякакви големи товари- климатик, светлини, нагреватели на стъкла/огледала, защото се натоварва излишно предимно акумулатора. Натискането на съединителя отделя кол. вал от скор. кутия, така, че облекчава допълнително, особено зимата на студено... Няма значение дали горните неща са споменати в инструкциите, те теоретично са верни и е хубаво да се знаят, пък всеки си решава... PS Оги е казал някои неща относно горенаписаното. Ако е така-добре и е логично конструкторът да го е предвидил. Сега се сещам, че при стартиране дори радиото и запалката се изключват... Редактирано 12 Август, 2019 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове