rabbeat 57 #1 Публикувано 14 Юни, 2019 (Редактирано) Здравейте, Няколко седмици карам сивика (англичанка) с пробита тръба между катализатора и средното гърне, като последните 2 дни нещо започна да се запушва и колата да губи мощност. Закарах я в Крафт, където сложиха втулка на мястото на пробития участък и я завариха. Същото направиха и точно на входа на задното гърне, тъй като и там откриха леко прогаряне на тръбата. Запушването обаче си остана, върнах се обратно и им казах, но на тях видимо не им се занимаваше и ме пратиха за зелен хайвер - да търся проблема при запалването - свещи, кабели, делко, дроселна клапа и т.н. По запалването всичко е перфектно обаче, дори дроселната клапа почистих. Почти съм сигурен, че колата върви като спънат кон, заради нещо запушено по генерацията. Въпросът ми е как да разбера кое? Вариантите са 3 - катализатор, средно гърне или задно гърне. Според някой колеги катализатор или средно гърне било почти невъзможно да се запушат. Може би отговора трябва да се търси в предисторията - какво може да се запуши, след 3 седмици каране с дупка на тръбата межу катализатора и средното гърне? Всякакви предложения ще са от полза. Нямам намерение да сменям цялата генерация, още по-малко да заменям катализатора с резонаторно гърне. Благодаря предварително! Редактирано 14 Юни, 2019 от rabbeat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
katri71 23 #2 Отговорено 14 Юни, 2019 Залагам на катализатор.Имал съм подобен проблем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #3 Отговорено 14 Юни, 2019 +1 за катализатора и от мен. Свали го и го замени с обикновено гърне или само тръба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #4 Отговорено 14 Юни, 2019 Ъпдейт: Махнах всичко отдолу - задно гърне, после средно, после и катализатор - проблема си го имаше пак. Явно е нещо по запалването. 1. В неподвижно състояние при подаване на газ колата се разтриса в интервала 1000-1500 оборота, но нагоре до 5-6 -7000 проблем няма. 2. В движение проблем няма в интервала 2000-3000 оборота, ако движа по равно или нанадолнище, но след 3000 оборота, при подаване на газ, започва да тресе. Ако катеря баир, демек колата е натоварена проблема го има постоянно, при всякакви обороти. А сега де? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #5 Отговорено 14 Юни, 2019 Забравих да напиша, че на празен ход (неподвижна и без газ), оборотите са стабилни само когато е студена и са над 1000. Падне ли на около 900 стават нестабилни и колата започва да пърпори и тресе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #6 Отговорено 14 Юни, 2019 Почисти си IACV-то. Имаше някъде тема тук във форума подробно обяснено как се прави със снимки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #7 Отговорено 14 Юни, 2019 Дроселната клапа е почистена, писах още в първия пост. Май отивам към електрическата част, без свещите защото са сменени преди месец - кабели, бобина, делко... Довечера на тъмно ще видя кабелите, да не хвърлят някъде искра. Проблема може да се обощи по следния начин - при подаване на повече горисна смес, започва да тресе, т.н. някой цилиндър гасне. Иначе ако плавно вдигам оборотите, ама много плавно, проблема го няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nunezz 22 #8 Отговорено 15 Юни, 2019 (Редактирано) И мойта кола не върви. Англичанка D14A2, като я настъпя и все едно карам на ръчна... Преди беше по-добре. Редактирано 15 Юни, 2019 от nunezz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #9 Отговорено 17 Юни, 2019 Подозирам бобината, но ще видим... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #10 Отговорено 28 Юни, 2019 Имах същия проблем, прегоряла тръба точно преди средното и сякаш имах запушване. При по-рязко подаване на газ дори препукваше сякаш генерацията е пълна с нещо. Всичко се влоши като я натопих в големите дъждове. Първото форсиране след като я запаля я караше да играе с висока честота между 1800 2300 оборота за няколко секунди преди да може да се вдигнат след това оборотите, независимо дали мачкам педала или съм нежен. Чека обаче ми светеше и се оказа грешка с датчика за положението на коляновия/разпределителния вал. Намира се в делкото, а уплътнението на капачката ми го нямаше наполовина. Като отворих делкото имаше червеникави наслагвания вътре, които почистих. Замервах датчика по каталог, но нищо не излезе от там. Покарах я още няколко дни и се оправи и чека изгасна. Но и след това като минавам през вода която е на средата на врата (в Пловдив не е рядко явление кръстовищата да са под вода последните седмици) генерацията пак пука и се задавя, дори след заварката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове