Jump to content
HristoVal

Теч на масло.... от къде?

Recommended Posts

Здравейте колеги, да споделя моя проблем, след покупка на црв-то, бензин 2.0, закарах колата на майстор, защото имаше теч на масло от главата на клапаните, така дотук добре... отвориха главата, регулираха ми клапаните, смених с нова гарнитура с допълнителните пръстенчета, сложиха силикон и готово. След това измих двигателя първо с обезмслител, след това с водоструйка, на следващия ден обаче от дясната страна пак имаше леки пръски от масло и малка локвичка по колата. Пак отидох до майстора, взе да опипва с пръсти къде по-точно може да е теча и ми каза че около управляващия клапан на коляновия вал има масло и действително като бръкна пръста му беше целия омаслен. Смених го с чисто нов, изминах 30 км и реших пак да го проверя и отново беше леко омаслен. Имал ли е някой такъв проблем да се установи точно от къде аджеба капе тва масло

Share this post


Link to post
Share on other sites

За този клапан става въпрос

FFD040F3-880E-454E-A572-2B59A8C75E35.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Възможно ли е да капе от там или е някъде около него????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти. Само, ако позволиш, да те поправя. Майсторът, при когото ходиш , ако ти е казал ,че е клапан на колянов вал, по-добре не ходи при него повече, понеже не прави разлика между колянов вал и разпределителен вал. Ако ти не си разбрал нещо - ок. Разликата е огромна просто.Това е соленоиден клапан , който управлява тайминга на всмукателния разпределителен вал.Сиреч, променливо газоразпределение. Като съвет просто потърси човек, който се занимава повечко с хонди или поне японски автомобили. Така , сега по темата. Сигурен ли си ,че е пипал тоя соленоид? Той се намира като застанеш опред пред двигателя ОТЛЯВО на двигателя като речеш да бъркаш. Не се разбра колко е голям течът също. Локвичката е къде по-точно на двигателя като застанеш пред него? Да не е под колата на асфалта , когато си спрял? И последно... ако наистина е този клапан, възможно е да капе от него, понеже има един О- пръстен в шийката на клапана, който е отговорен за уплътнение между него и мястото, където влиза в главата. Диаметърът му е около 2 см. Та, ако капе от него, течът ще е много малък и ще са буквално капчици. Няма да прави локва от такова малко пръстенче. Пръстенът се сменя като се извади клапанът, но е трудно, понеже няма място за работа. Клапанът се държи само на един странен болт. Хубаво е да се почисти целият клапан, ако ще се сваля за смяна на о-пръстена.По-добре е да пипа опитна ръка.Но ме съмнява причината да е там. Може да направиш снимка и да покажеш къде по-точно се намира течът. Ако се окаже ,че е някъде отдясно на двигателя, там има разни уплътнения по блока, откъдето по-сериозно може да тече. Успех!

Edited by ivailopp
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е трябвало да сменяш целия клапан, ако това си направил. Пари на вятъра. Тоя клапан ,ако се сменя , трябва да е оригинален. Този на снимката със сигурност е различен от оригиналния. Не се знае какъв е диаметърът му и може да не уплътнява добре. Върни си оригиналния и му поръчай нов о пръстен , ако със сигурност течът е от там. Ще ти изпратя номера на частта , даже имам такъв, понеже се бях приготвил да го сменям моя превантивно. Ако в краен случай ти е трудно намирането на пръстен, пиши на лично да ти изпратя моя. 

Edited by ivailopp

Share this post


Link to post
Share on other sites

КБлагодаря за отговорите. Човека каза че клапана е оригинален, чаках го две седмици да пристигне. Снимката беше илюстративна. Отдясно от страната на пасажера под колата прави малка локва масло когато поседи малко на място. Огледахме я отвсякъде отдолу и отстрани по двигателя за други омазнявания, но няма. След като по карам малко и отварям да пипна отдолу клапана пак си сълзи леко, определено капе по-малко от преди, но все пак не е нормално нали. Изгледах сумати клипове в YouTube относно смяна на гарнитури на селеноид и датчици от които е възможно да протече, но на моята кола си капе от този клапан хем е нов. Чудя се дали не е този о пръстен на снимката #7, но днес свалих клапана и не успях да напипам такова уплътнение.

6E8B240A-4D00-4D22-AD4E-F5F74417A474.jpeg

Edited by HristoVal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре, номер 7 е пръстен, който се нахлузва на соленоида. На него си има каналче, в което попада пръстена. Каналчето е близо до частта от соленоида , която е по-дебелата. Принципно трябва хубаво пръстенчето да се намаже с масло преди да влезе целия соленоид на мястото си. Ако не е направено това, може да пропуска в началото масло ,доато се омаже сухия пръстен и после ще се уплътни.Ако го изчакаш малко може и да спре постепенно С.лед като е купен чисто нов оригинален, той трябва да си върви с този пръстен. Да не би да не е наместен целия клапан хубаво и да не е пропаднал на мястото си? Добре ли му е сегнат болта но.8? Мисля, че няма как обаче това нещо да прави локвичка. Плюс това от него ще тече, когато колата е в движение и маслото се е качило нагоре в двигателя. Когато колата престои , маслото много бързо слиза в картера и няма как да тече от него. Провери си хубаво пробката, масления филтър и другото нещо е гарнитурата/цедката на VTEC соленоида, както и цедката на въпросния vtc( тайминг) соленоид - тя е с номер 10 на снимката.И те всичките са горе долу от пасажерската страна и са с по-големи размери ,откъдето евентуално да тече повече. VTEC соленоида е отзад и по-вляво на двигателя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Покарах я няколко дни и тази сутрин отново гледам няколко капки, дали все още се оттича от някъде незнам. Този път осезаемо теча е по-малък но ме дразни, като гледам и е в предната част, преди беше 10 см по- навътре и надясно към гумата

8726F10F-C343-40C7-BA6B-9A4C90422501.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата мърдана ли е леко назад при правенето на смимката с цел да се види петното? Тоя теч изглежда доста напред, за да е от соленоида, ако не е мърдана.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Къде и се намира масленият радиатор на тази кола. На канал качвал ли си я да я огледаш хубаво отдолу.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ivailopp said:

Колата мърдана ли е леко назад при правенето на смимката с цел да се види петното? Тоя теч изглежда доста напред, за да е от соленоида, ако не е мърдана.

Не, не съм я мърдал

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Rakeem said:

Къде и се намира масленият радиатор на тази кола. На канал качвал ли си я да я огледаш хубаво отдолу.

Качвах я, гледах, Незнам къде е масления радиатор

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е хидравлична течност ,човек ,и както колегата е казал май е от охладителя на хидравличната течност, който е  отпред , точно зад бронята. Огледай маркучите , които тръгват от казанчето за хидравликата и след това отиват надолу към дъното на двигателния отсек. Там има няколко сглобки между маркучите и охладителя, който представлява метална тънка тръба с няколко извивки. Може и самата тръба да е изгнила и да тече. Наблюдавай нивото на хидравличната течност в казанчето, за да се увериш, че намалява. Ако колата губи масло , по-скоро го гори, но си виж и цедката на втек соленоида и цедката на тайминг системата номер 10 на схемата. Много важен е и pcv клапана, който ако е спекъл ще гори масло през него.

Edited by ivailopp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще ги погледна да видим какво ще излезе и ще пиша

Share this post


Link to post
Share on other sites

И въпросния pcv клапан( картерна вентилация) може да тече. Трябва да го погледнеш. В тоя случай май ще ти е омазан алтернатора мисля. Малко по-различно е от моя акорд, който също е с к20 двигател.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От любопитство, какво се случи с теча? Някакви новини?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чакам в сервиза да се освободи място, засега карам така има по две три капки отдолу, проверявам и течностите, засега не намалят. Ще пиша веднага като я погледнат

Share this post


Link to post
Share on other sites

От уплътнението/цедката на на VTC-to

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес видях, че таи масло на долния болт на снимката, какво е това капаче? Изглежда че при въртене на тази шайба, маслото което таи от това капаче се завихря и има  пръски от дясната страна на двигателя, които след като се отекат капят на земята. Даже забелязах че има пръски по казанчето отдясно на водния радиатор. Инач съм огледал соленоидите и VTC-to, от които най-често има протичания, но около тях всичко е сухо.

Inked1111_LI.jpg

Edited by HristoVal

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 21 минути, HristoVal написа:

Днес видях, 

Inked1111_LI.jpg

Смени семеринга на шайбата. 

Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това капаче не е ли на оптегача на веригата?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги, извинявам се за закъснението, проблема е решен. Смяна на семеринг на ремъчната шайба, като я свалихме/ с 300-та зора/ стария семеринг се пречупваше само като го натиснеш с пръсти

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пак съм познал. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да точно така се оказа, благодаря

Edited by dindin
Предходно мнение не се цитира
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×