HristoVal 1 #1 Публикувано 12 Февруари, 2019 Здравейте колеги, да споделя моя проблем, след покупка на црв-то, бензин 2.0, закарах колата на майстор, защото имаше теч на масло от главата на клапаните, така дотук добре... отвориха главата, регулираха ми клапаните, смених с нова гарнитура с допълнителните пръстенчета, сложиха силикон и готово. След това измих двигателя първо с обезмслител, след това с водоструйка, на следващия ден обаче от дясната страна пак имаше леки пръски от масло и малка локвичка по колата. Пак отидох до майстора, взе да опипва с пръсти къде по-точно може да е теча и ми каза че около управляващия клапан на коляновия вал има масло и действително като бръкна пръста му беше целия омаслен. Смених го с чисто нов, изминах 30 км и реших пак да го проверя и отново беше леко омаслен. Имал ли е някой такъв проблем да се установи точно от къде аджеба капе тва масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #2 Отговорено 12 Февруари, 2019 За този клапан става въпрос Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #3 Отговорено 12 Февруари, 2019 Възможно ли е да капе от там или е някъде около него???? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #4 Отговорено 13 Февруари, 2019 (Редактирано) Здрасти. Само, ако позволиш, да те поправя. Майсторът, при когото ходиш , ако ти е казал ,че е клапан на колянов вал, по-добре не ходи при него повече, понеже не прави разлика между колянов вал и разпределителен вал. Ако ти не си разбрал нещо - ок. Разликата е огромна просто.Това е соленоиден клапан , който управлява тайминга на всмукателния разпределителен вал.Сиреч, променливо газоразпределение. Като съвет просто потърси човек, който се занимава повечко с хонди или поне японски автомобили. Така , сега по темата. Сигурен ли си ,че е пипал тоя соленоид? Той се намира като застанеш опред пред двигателя ОТЛЯВО на двигателя като речеш да бъркаш. Не се разбра колко е голям течът също. Локвичката е къде по-точно на двигателя като застанеш пред него? Да не е под колата на асфалта , когато си спрял? И последно... ако наистина е този клапан, възможно е да капе от него, понеже има един О- пръстен в шийката на клапана, който е отговорен за уплътнение между него и мястото, където влиза в главата. Диаметърът му е около 2 см. Та, ако капе от него, течът ще е много малък и ще са буквално капчици. Няма да прави локва от такова малко пръстенче. Пръстенът се сменя като се извади клапанът, но е трудно, понеже няма място за работа. Клапанът се държи само на един странен болт. Хубаво е да се почисти целият клапан, ако ще се сваля за смяна на о-пръстена.По-добре е да пипа опитна ръка.Но ме съмнява причината да е там. Може да направиш снимка и да покажеш къде по-точно се намира течът. Ако се окаже ,че е някъде отдясно на двигателя, там има разни уплътнения по блока, откъдето по-сериозно може да тече. Успех! Редактирано 13 Февруари, 2019 от ivailopp 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #5 Отговорено 13 Февруари, 2019 (Редактирано) Не е трябвало да сменяш целия клапан, ако това си направил. Пари на вятъра. Тоя клапан ,ако се сменя , трябва да е оригинален. Този на снимката със сигурност е различен от оригиналния. Не се знае какъв е диаметърът му и може да не уплътнява добре. Върни си оригиналния и му поръчай нов о пръстен , ако със сигурност течът е от там. Ще ти изпратя номера на частта , даже имам такъв, понеже се бях приготвил да го сменям моя превантивно. Ако в краен случай ти е трудно намирането на пръстен, пиши на лично да ти изпратя моя. Редактирано 13 Февруари, 2019 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #6 Отговорено 13 Февруари, 2019 (Редактирано) КБлагодаря за отговорите. Човека каза че клапана е оригинален, чаках го две седмици да пристигне. Снимката беше илюстративна. Отдясно от страната на пасажера под колата прави малка локва масло когато поседи малко на място. Огледахме я отвсякъде отдолу и отстрани по двигателя за други омазнявания, но няма. След като по карам малко и отварям да пипна отдолу клапана пак си сълзи леко, определено капе по-малко от преди, но все пак не е нормално нали. Изгледах сумати клипове в YouTube относно смяна на гарнитури на селеноид и датчици от които е възможно да протече, но на моята кола си капе от този клапан хем е нов. Чудя се дали не е този о пръстен на снимката #7, но днес свалих клапана и не успях да напипам такова уплътнение. Редактирано 13 Февруари, 2019 от HristoVal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #7 Отговорено 13 Февруари, 2019 Добре, номер 7 е пръстен, който се нахлузва на соленоида. На него си има каналче, в което попада пръстена. Каналчето е близо до частта от соленоида , която е по-дебелата. Принципно трябва хубаво пръстенчето да се намаже с масло преди да влезе целия соленоид на мястото си. Ако не е направено това, може да пропуска в началото масло ,доато се омаже сухия пръстен и после ще се уплътни.Ако го изчакаш малко може и да спре постепенно С.лед като е купен чисто нов оригинален, той трябва да си върви с този пръстен. Да не би да не е наместен целия клапан хубаво и да не е пропаднал на мястото си? Добре ли му е сегнат болта но.8? Мисля, че няма как обаче това нещо да прави локвичка. Плюс това от него ще тече, когато колата е в движение и маслото се е качило нагоре в двигателя. Когато колата престои , маслото много бързо слиза в картера и няма как да тече от него. Провери си хубаво пробката, масления филтър и другото нещо е гарнитурата/цедката на VTEC соленоида, както и цедката на въпросния vtc( тайминг) соленоид - тя е с номер 10 на снимката.И те всичките са горе долу от пасажерската страна и са с по-големи размери ,откъдето евентуално да тече повече. VTEC соленоида е отзад и по-вляво на двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #8 Отговорено 16 Февруари, 2019 Покарах я няколко дни и тази сутрин отново гледам няколко капки, дали все още се оттича от някъде незнам. Този път осезаемо теча е по-малък но ме дразни, като гледам и е в предната част, преди беше 10 см по- навътре и надясно към гумата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #9 Отговорено 16 Февруари, 2019 Колата мърдана ли е леко назад при правенето на смимката с цел да се види петното? Тоя теч изглежда доста напред, за да е от соленоида, ако не е мърдана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 760 #10 Отговорено 16 Февруари, 2019 Къде и се намира масленият радиатор на тази кола. На канал качвал ли си я да я огледаш хубаво отдолу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #11 Отговорено 16 Февруари, 2019 1 hour ago, ivailopp said: Колата мърдана ли е леко назад при правенето на смимката с цел да се види петното? Тоя теч изглежда доста напред, за да е от соленоида, ако не е мърдана. Не, не съм я мърдал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #12 Отговорено 16 Февруари, 2019 51 minutes ago, Rakeem said: Къде и се намира масленият радиатор на тази кола. На канал качвал ли си я да я огледаш хубаво отдолу. Качвах я, гледах, Незнам къде е масления радиатор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #13 Отговорено 16 Февруари, 2019 (Редактирано) Това е хидравлична течност ,човек ,и както колегата е казал май е от охладителя на хидравличната течност, който е отпред , точно зад бронята. Огледай маркучите , които тръгват от казанчето за хидравликата и след това отиват надолу към дъното на двигателния отсек. Там има няколко сглобки между маркучите и охладителя, който представлява метална тънка тръба с няколко извивки. Може и самата тръба да е изгнила и да тече. Наблюдавай нивото на хидравличната течност в казанчето, за да се увериш, че намалява. Ако колата губи масло , по-скоро го гори, но си виж и цедката на втек соленоида и цедката на тайминг системата номер 10 на схемата. Много важен е и pcv клапана, който ако е спекъл ще гори масло през него. Редактирано 16 Февруари, 2019 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #14 Отговорено 16 Февруари, 2019 Ще ги погледна да видим какво ще излезе и ще пиша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #15 Отговорено 16 Февруари, 2019 И въпросния pcv клапан( картерна вентилация) може да тече. Трябва да го погледнеш. В тоя случай май ще ти е омазан алтернатора мисля. Малко по-различно е от моя акорд, който също е с к20 двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #16 Отговорено 25 Февруари, 2019 От любопитство, какво се случи с теча? Някакви новини? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #17 Отговорено 25 Февруари, 2019 Чакам в сервиза да се освободи място, засега карам така има по две три капки отдолу, проверявам и течностите, засега не намалят. Ще пиша веднага като я погледнат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #18 Отговорено 25 Февруари, 2019 (Редактирано) От уплътнението/цедката на на VTC-to Редактирано 26 Февруари, 2019 от dindin Предходно мнение не се цитира! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #19 Отговорено 26 Февруари, 2019 (Редактирано) Днес видях, че таи масло на долния болт на снимката, какво е това капаче? Изглежда че при въртене на тази шайба, маслото което таи от това капаче се завихря и има пръски от дясната страна на двигателя, които след като се отекат капят на земята. Даже забелязах че има пръски по казанчето отдясно на водния радиатор. Инач съм огледал соленоидите и VTC-to, от които най-често има протичания, но около тях всичко е сухо. Редактирано 26 Февруари, 2019 от HristoVal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #20 Отговорено 26 Февруари, 2019 (Редактирано) преди 21 минути, HristoVal написа: Днес видях, Смени семеринга на шайбата. Редактирано 26 Февруари, 2019 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MNED 16 #21 Отговорено 28 Февруари, 2019 Това капаче не е ли на оптегача на веригата? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #22 Отговорено 9 Март, 2019 Здравейте колеги, извинявам се за закъснението, проблема е решен. Смяна на семеринг на ремъчната шайба, като я свалихме/ с 300-та зора/ стария семеринг се пречупваше само като го натиснеш с пръсти 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 9 Март, 2019 Пак съм познал. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HristoVal 1 #24 Отговорено 9 Март, 2019 (Редактирано) Да точно така се оказа, благодаря Редактирано 11 Март, 2019 от dindin Предходно мнение не се цитира 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове