Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, 
От известно време следя форума и мога да кажа, че научих много неща, та се надявам да можете да дадете съвет.
Карам Хонда Сивик англичанка от миналата година и като цяло съм много доволен. Колата се кара основно на газ, с газов инжекцион е. Окачването е безупречно, возията е повече от приятна, динамиката също.
Още като я взех имаше теч от капака на клапаните, който след първоначалното обслужване беше отстранен, но остана един немалък и непостоянен разход на масло. Когато я карам спокойно и в града, масло почти не бара, но когато я карам по магистралата със 140-150, си похапва доволно, същото е положението и в проходите. Средният разход на масло е около литър на 2000км. Колата отзад не пуши, ауспухът е сух и ръждясал - имам катализатор. Мой приятел механик ме посъветва да я карам така и да следя редовно нивото на маслото, което правя все още. До следващата смяна (преди около две седмици) съм доливал многократно. При обслужването наскоро (ангренаж, филтри, масло, свещи, реглаж на клапани и т.н.) открих, че една от свещите е в много лошо състояние. Колата след обслужването взе да се държи нестабилно, особено студена, все едно работи на 3 цилиндъра. На газ направо си гасне. 
Снощи с моят приятел механик свалихме свещите и се оказа, че тази на 2ри цилиндър е почерняла. Вкарахме камера в цилиндъра и се видя, че има множество вертикални деруги. 
Въпросът ми е какви опции имам при това положение. Дали да шлайфам блока и да сложа ремонтни бутала 75,5мм или да си търся друг блок втора ръка от Д-серия?
Имам ли други опции? Колко време мога да продължа да я карам така и какви негативни последици могат да последват от този проблем?
Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ако блокът не е спукан, няма причина да се сменя - само хонинговане преди да се сложат нови бутала и сегменти или само сегменти. (ако може и двете) - опцията е само тази и струва около 600-1000 лв за части + труд.

Какви свещи сложи?

 

Може да караш така неограничено време само гледай да не караш на вичоки обороти (над 3000-4000) и не забравяи да доливаш масло! Може да вадиш от време на време свеща на 2-ри цилиндър и да я чистиш.

Ангеранажът зацепен ли е, както трябва след обслужването? 

 

Имай предвид, че твоят двигател е идентичен на D16A6 (поне разп. вал е същия) и от него може да взимаш разни части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са NGK, каквито пише на покритието на ангренажа. Предните бяха същите. Ангренажът е зацепен. Колата като загрее и се успокоява, явно при разширяването на буталото уплътнява малко, но студена си е 3 цилиндрова. 

По принцип я карам малко по-агресивно, имам малко бебе и много обича форсажите. В лютеницата не я вкарвам, но на 4000-5000 си я настъпвам при ускоряване. Ще гледам по-кротко вече.

Само с хонинг не знам дали ще се махнат тия деруги, не знам колко са дълбоки, но са много.

Един приятел ми предлага блок от D16A6 изгодно, та ще помисля.

Не съм гледал цени на ремонтни бутала и сегменти и нямам представа кое ще е по-надежният вариант...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами взимай го този блок тогава, но след това ще трябва пак да смениш сегментите. Отделно новия блок също е задължително да се хонингова преди смяната на сегментите. Аз бих сменил и буталата, ако има възможност.

 

Ако караш така много дълго после мотора ще е за още повече работа. Отделно сега 2-ри цилиндър като няма компресия, маслото ти много бързо се прецаква от изгорелите газове, които минават покрай буталото и отиват долу в картера.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да сменя буталата заедно със сегментите, ще видя и лагерите в какво състояние са, но ще изчакам още месец-два да събера лев.

Маслото не искам да си го прецаквам, че точно го смених - Castrol Edge 5-40 с ACEA C3, четох някъде, че маслата с mid SAPS са по-добре за газ.
Първо мисля да сваля катализатора и да си оправя крайното гърне, че са си заминали вече. На мястото на катализатора резонаторно гърне ли да сложа или права тръба? Ще ми се да си оставя фланците за в бъдеще, ако изпадне някой читав катализатор и да си го върна или ако мога да си рециклирам моя.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Позволявам си да пиша в тази тема, защото проблема ми е абсолютно идентичен. Разликата е, че маслото ми е Castrol Magnatec 5W-40 и свещта на втория цилиндър не е черна, а резбата и плува в масло. Не забелязвам загуба на масло. Двигателя е омаслен. Ще се радвам, ако някой ме насочи към читав сервиз в София.

Благодаря

20190211_075343.jpg

20190211_075350.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плува в маслото защото пръстените под кобилиците са за смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×