nupi 79 #1 Публикувано 18 Януари, 2019 Привет, Имам следното питане. Може ли да изпразня от електролита акумулатора и да го съхранявам така. Причината е тази, че заради проблем с реле регулатора помислих, че акумулатора е сдал багажа и купих нов. Отделно, че не е за моят мотор, по-големичък е. Та идеята ми е да го разредя до 10.5V, източвам електролита. Плакна с дестилирана вода и зареждам само с дестилирана. Зареждам на зарядно, разреждам, плакна и чакам да изсъхне вътре, колкото може. Това плакнене и цикли са с цел махане на зърнестата сулфатизация. Като изсъхне слагам капачките и го прибирам. Оригиналният електролит утаявам, прецеждам и прибирам в бутилка. Интересува ме дали има смисъл и дали няма да го прецакам повече от окислението. Все пак акумулаторчето си е перфектно и не искам да каталяса от стояне. Поздрави. P.S. с тези цикли разряд и заряд+плакнене давах живот на няколко автомобилни акумулатора. На един му добавих година и наколко месеца преди съвсем да се предаде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #2 Отговорено 20 Януари, 2019 Пробвай да го продадеш на някой щом не ти е нужен, ако още е в гаранция ще е по-лесно вместо да правиш тия манипулации. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #3 Отговорено 21 Януари, 2019 Изобщо не го бутай ,че малко утайка ако има и ще я вдигнеш между плочите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nupi 79 #4 Отговорено 22 Януари, 2019 Да, спирам експериментите. Отива в OLX-a. Аз и да го прибера, няма смисъл, защото нямам вече мотор за него. Акумулаторчето иначе е стабилно, даже откакто е свален през лятото волтажа му е 12.85V. Стоял в студеният гараж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #5 Отговорено 23 Януари, 2019 На една батерия и започва живота още в завода с наливането на електролита и зареждането и,само от експлоятацията и поддръжката и зависи колко дълго ще те изкара.Няма начин да я консервираш както ти искаш а оставиш ли я суха ще приключи напълно.Съхранява се заредена не на студено на топло и се проверява периодично като е хубаво да се разреди и зереди с мултипроцесорно зарядно някой от тях имат тази опция ,което следи заряда и изключва когато се зареди батерията.Ти си взел по доброто решение да служи на някой вместа да прашлясва някъде в гаража ти.Сулфатизацията може да се махне и само с цикли разряд и заряд. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове