skarlet71 19 #1 Публикувано 8 Януари, 2019 Здравейте! Пускам нова тема, защото намерих само една такава, но на човека така и не са му отговорили. Колата е сивик, 1.4, 90 кс, 2004 г. Смениха предни амортисьори, минах стенд и управлението беше зле, воланът не се връщаше. Втори път минах стенд (един вид рекламация) след което започна да се връща наполовина. Така беше още като купих колата и ме устройваше. Уви, наложи се отново да смъкват амортисьорите, за да сменят прахоуловителите, тампон и лагер на Макферсън. Така че отново минавах и стенд. Сега положението е отчайващо. Воланът абсолютно не се връща. Управлението е много трудно, особено сега при зимните условия. От стенда казали, че е така заради новите части, че колата сега била по-стегната и затова е така. Преди била разхайлакана. Проблемът се дължал на някаква помпа на рейката (не е хидравлична, а EPS), и била "по-скъпа от колата". Не можело да се оправи. Воланът не скърца и не засича, просто не се връща при завой. Дайте инфо от първа ръка, ако някой се е сблъскал такъв проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #2 Отговорено 8 Януари, 2019 Проблема може да е от търкалящите лагери, каква марка сложи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #3 Отговорено 8 Януари, 2019 преди 10 минути, birev написа: Проблема може да е от търкалящите лагери, каква марка сложи? Не знам, по телефона ми казаха цена и толкова. Комплект: тампон + лагер струваше 60 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #4 Отговорено 8 Януари, 2019 Аз имах подобен проблем с комплект на Kаyaba, волана беше супер стегнат и не се връщаше при завой в нулево положение. Смених тампоните и лагерите с оригинални и проблема се оправи. Ако не са пипали рейката би трябвало да не е от нея, тя няма помпа а електромотор, който ако изгори би трябвало да ти свети чека на таблото. Електромотора наистина е доста скъпа част, но може да се намери втора употреба по моргите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #5 Отговорено 8 Януари, 2019 (Редактирано) преди 25 минути, birev написа: Аз имах подобен проблем с комплект на Kаyaba, волана беше супер стегнат и не се връщаше при завой в нулево положение. Смених тампоните и лагерите с оригинални и проблема се оправи. Ако не са пипали рейката би трябвало да не е от нея, тя няма помпа а електромотор, който ако изгори би трябвало да ти свети чека на таблото. Електромотора наистина е доста скъпа част, но може да се намери втора употреба по моргите. Няма как да знам, а де сменям отново ми е непосилно. Ще бъде трето махане на амортисьори и пари за ремонт. Ти как разбра, че проблема е от това? Редактирано 8 Януари, 2019 от skarlet71 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #6 Отговорено 8 Януари, 2019 Ами, честно казано преди това четох из нета за такива проблеми и в няколко форуми се споменаваше за такъв проблем и че лагерите са се оказали калпави. Свалихме амортисьорите и като ги огледахме, даже единия тампон беше взел отдолу да се прокъсва, за около месец каране. Смених ги и се оправиха нещата. Това се сменя лесно, защото не се вади амортисьора от леглото и пружината, лагера лежи върху горната опора и върху него е тампона. Но после задължително стенд. Преди това правихме и диагностика за грешки, но нямаше. При теб, ако проблема е както са ти казали в мотора на рейката си мисля, че трябва да ти свети EPS на таблото постоянно , или ако не поне компютъра трябва да изкара някаква грешка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #7 Отговорено 8 Януари, 2019 Сещаш ли се каква беше цената и каква марка тампони и лагери взе? Само лагерите ли смени? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #8 Отговорено 8 Януари, 2019 Смених с оригинални на Хонда. Цената по спомен някъде около 180 лева на комплект - тампон+лагер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skarlet71 19 #9 Отговорено 8 Януари, 2019 преди 46 минути, birev написа: Смених с оригинални на Хонда. Цената по спомен някъде около 180 лева на комплект - тампон+лагер. WOW ......... Очевидно ще си карам така, ако това е проблемът при мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steee 8 #10 Отговорено 4 Февруари, 2019 Явно неоригиналните лагери блокират доста лесно. И при мен беше блокирал единия веднага след смяна (Магнум). При взимане на завой волана оставаше забит в едната посока и дърпаше. В другата посока нямаше проблем. Сложих едни стари (май Каяба) и се понормализира забиването, но пък потропват. Сега съм поръчал цял оригинален комплект и съжалявам много, че първоначално не купих оригинални. В Бултрако тампона + лагера е 150 лв към днешна дата. По принцип при обтягане на някакъв болт за обиране на луфта на рейката, волана почва да се връща по-трудно при завой. Преди време пробваха да ми обират луфта на рейката, но това затруднено връщане ме издразни и ги накарах да го върнат в първоначално положение. Веднага и волана почна да се връща идеално. При грешка на EPS - лампата стой светната на таблото и моторът на ЕPS се изключва. Без него волана е супер тежък за въртене. Няма как да го пропуснеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
323f-fan 4 #11 Отговорено 12 Юни, 2019 Колеги,при мен има същият проблем.Купих кола нов внос-Сивик 1,6 2005-та с въпросната рейка с ел.мотор,при тестдрайв ми направи впечатление,че волана не се връща,но търговеца каза,че е от дългото седене на колата.След покупката,при обслужването,се видя,че амортисьорите и тампоните отпред са нови,да инвестирам ли в други според вас.Иначе рейката няма омазнявания,луфтове и т.н.Ел.мотора според мен си работи ок.,волана е лек на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brokofil 18 #12 Отговорено 13 Юни, 2019 Възможно е да са натегнали рейката,за да оберат луфта,ако е тропала много. Проблема с волана,който не се връща се случва при прекалено натегната рейка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #13 Отговорено 13 Юни, 2019 Вдигаш колата, откачаш кормилните накрайници и въртиш главината наляво-надясно, ако не се движи свободно и има съпротивление, значи е нещо по окачването, ако не проблемът е в рейката. Напълно възможно е да е от тампоните на макферсона, тъй като амортисьора лагерува в тях и се върти заедно с главината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове