Васил Димитров 21 #1 Публикувано 24 Септември, 2018 (Редактирано) Здравейте! Тъй като навсякъде във форума битува мнението,че на дизеловия accord маслото не трябва да се употребява повече от 10 000 км.искам да попитам? Карам с най препоръчителното (поне тук във форума) mobil 1 ESP 0W30. Стилът ми на шофиране е много лежерен.Много рядко вдигам повече от 2000 оборота в мин.и рядко над 140 км./ч. Та при положение,че на това масло производителя (както на всички модерни масла) му позволява 20 000 км. и то вероятно при по сериозни натоварвания,защо точно на honda accord diesel трябва да се употребява на половина от ресурса му? На porsche, mercedes AMG, BMW и други къде по натоварени двигатели смяната трябва също да е през 20 000км. Защо маслото трябва да е 0W30,а не например 5W30 при положение,че не караме при кой знае колко ниски температури? И тук ако успеете да ме убедите,че трябва да е така искам да попитам още нещо. Има ли смисъл на моята 10-11 годишна хондичка,която е на 150-200 000 км.( да кажем),на която знам,че интервалите на смяна на маслото до този момент са били през 15-20 000 (или повече) км. да започна тепърва да сменям маслото по често и като знам,че я купих с масло 5W30? Благодаря на тези,които ще вземат участие в темата и поздрави на целия форум! Редактирано 24 Септември, 2018 от Васил Димитров 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6125 #2 Отговорено 24 Септември, 2018 Сигурно си видял темите за масла и си ги прочел,там има доста материал. Пробегът никога не е бил фактор, но е по-лесен за отчитане -важни са условията и мото часовете на мотора. На запад такъв тип кола се ползва за извънградско, а за къси разстояния има градски транспорт или двуколесни машини. 300 км извънградско са около 2.5 / 3 часа. За тези 3 мото часа в града изминаваш максимум 100км. Значи въпросните 20 000км делиш поне наполовина. Забелязал си вероятно че градското се води за "тежки условия" и там препоръчителният пробег е наполовината на теоретичния ресурс на маслото. Ти карайки до 2000 об/мин също не правиш услуга на мотора. Дизеловото пък знаеш че почернява доста бързо, но това не е страшно -просто работи добре. Вадиш щеката, абстрахираш се от гледката и си капваш от нея на дланта. После го размазваш с другата. Ако почти не се вижда, значи още има ресурс. Ако обаче си личи че с нещо си се омазал - сменяй го. Зададеният ресурсен пробег остави на статистиката и теорията. Теб те интересува здравето на твоя мотор. А защо първата цифра на вискозитета е 0 а не 5 е разисквано и просто се доверяваш на инженерите конструирали този двигател. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 66 #3 Отговорено 24 Септември, 2018 Аз я купих на 158000 ,смяна на 20000 , сега е на 305000,ползвам 0W30 Motul eco-energi,роблеми нямам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueDream4 86 #4 Отговорено 24 Септември, 2018 20 000км ама не в БГ, ползвай си хубаво масло, щади си хондичката, сипвай 0в30, сменяй под 10 000км и забрави за проблема п.с. - Ако всеки ден изминаваш 100-200км, извън града сменяй и на 25 000, ако искаш, но с този градски цикъл забрави. Лека вечер и успешна, работна седмица на Сите 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове