Jump to content
Васил Димитров

Ресурс на двигателно мссло!

Recommended Posts

Здравейте!

Тъй като навсякъде във форума битува мнението,че на дизеловия accord маслото не трябва да се употребява повече от 10 000 км.искам да попитам?

Карам с най препоръчителното (поне тук във форума) mobil 1 ESP 

0W30.

Стилът ми на шофиране е много лежерен.Много рядко вдигам повече от 2000 оборота в мин.и рядко над 140 км./ч.

Та при положение,че на това масло производителя (както на всички модерни масла) му позволява 20 000 км. и то вероятно при по сериозни натоварвания,защо точно на honda accord diesel трябва да се употребява на половина от ресурса му?

На porsche, mercedes AMG, BMW и други къде по натоварени двигатели смяната трябва също да е през 20 000км.

Защо маслото трябва да е 0W30,а не например 5W30 при положение,че не караме при кой знае колко ниски температури?

И тук ако успеете да ме убедите,че трябва да е така искам да попитам още нещо.

Има ли смисъл на моята 10-11 годишна хондичка,която е на 150-200 000 км.( да кажем),на която знам,че интервалите на смяна на маслото до този момент са били през 15-20 000 (или повече) км.

да започна тепърва да сменям маслото по често и като знам,че я купих с масло 5W30?

Благодаря на тези,които ще вземат участие в темата и поздрави на целия форум!

Редактирано от Васил Димитров
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно си видял темите за масла и си ги прочел,там има доста материал.

Пробегът никога не е бил фактор, но е по-лесен за отчитане -важни са условията и мото часовете на мотора.

На запад такъв тип кола се ползва за извънградско, а за къси разстояния има градски транспорт или двуколесни машини.

300 км извънградско са около 2.5 / 3 часа. За тези 3 мото часа в града изминаваш максимум 100км. Значи въпросните 20 000км делиш поне наполовина. Забелязал си вероятно че градското се води за "тежки условия" и там препоръчителният пробег е наполовината на теоретичния ресурс на маслото. Ти карайки до 2000 об/мин също не правиш услуга на мотора.

Дизеловото пък знаеш че почернява доста бързо, но това не е страшно -просто работи добре. Вадиш щеката, абстрахираш се от гледката и си капваш от нея на дланта. После го размазваш с другата. Ако почти не се вижда, значи още има ресурс. Ако обаче си личи че с нещо си се омазал - сменяй го. Зададеният ресурсен пробег остави на статистиката и теорията. Теб те интересува здравето на твоя мотор.

А защо първата цифра на вискозитета е 0 а не 5 е разисквано и просто се доверяваш на инженерите конструирали този двигател.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я купих на 158000 ,смяна на 20000 , сега е на 305000,ползвам 0W30 Motul eco-energi,роблеми нямам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 000км ама не в БГ, ползвай си хубаво масло, щади си хондичката, сипвай 0в30, сменяй под 10 000км и забрави за проблема :) 

п.с. - Ако всеки ден изминаваш 100-200км, извън града сменяй и на 25 000, ако искаш, но с този градски цикъл забрави. Лека вечер и успешна, работна седмица на Сите :honda:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...