Karaivanowwww 0 #1 Публикувано 2 Юли, 2018 Здравейте имам следния проблем с климатика. Климатроника работи зареден е с фрион, релетата са проверени бушоните и те всичко е ОК!!! Но когато колата е на място климатика не работи защото перките не ми се включват( когато колата е в движение и се охлажда радиоатора климатика работи перфектно ) перките се включват само когато колата загрее, но когато пусна климатика не се включват някой има ли идея каде да търся проблема!?!?!?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #2 Отговорено 2 Юли, 2018 Компресора тръгва ли когато е на място? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 393 #3 Отговорено 2 Юли, 2018 По всяка вероятност пресостата е повреден и при повишаване на налягането в системата не подава сигнал да се включат вентилаторите на кондензатора (същите които охлаждат и радиатора). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Karaivanowwww 0 #4 Отговорено 3 Юли, 2018 (Редактирано) Да работи но няколко Мин преди да загрее Редактирано 3 Юли, 2018 от Karaivanowwww Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #5 Отговорено 3 Юли, 2018 (Редактирано) Пресостата няма отношение към пускането на вентилаторите при работа на климатика, той има само защитна функция. Спира компресора и перките при високо/ниско налягане. При теб и перките и компресора се пускат от ЕКУ-то( 31 пиновия конектор на ЕКУ-то, 12 пин със зелен кабел е за перките, 18 пин кафяв или червен е за съединителя на компресора) при работа на климатика. Проверяваш кабела дали е здрав и ЕКУ-то дали дава маса, ако е кабела е добре, ако е думнал транзистора в ЕКУ-то - кофти. Може да използваш сигнала за пускане на компресора да ти пуска и перките, но това като краен вариант. Редактирано 3 Юли, 2018 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #6 Отговорено 3 Юли, 2018 (Редактирано) Първото изречение не е вярно. Вярно е обратното и колегата DAN_DAN е насочил автора точно към вероятния проблем. При някои автомобили сензорът е 3 или 4-степенен с превключващи контакти и подава сигнали за изключване при много ниско или много високо налягане (например 3 и 28 бара), но също така подава команди за достигнато налягане, според които вентилаторите се включват на бавна или на бърза степен (например 11 и 18 бара). При конвенционалните климатици сензорът е свързан успоредно на управляващите вериги на релетата за вентилаторите, докато при автоматичните климатици е свързан с компютъра на колата, който командва релетата, както си отбелязал. Все пак тоя компютър не взема самоволни решения кога да ги пуска вентилаторите, а нещо трябва да му подскаже, нали? При някои автомобили сензорът е по-модерен и не е с превклюващи контакти, а е с измерваща функция, обикновено е с 3 кабела - захранване, маса, изходен сигнал. Нямам никаква представа на този автомобил какъв е сензорът, но със сигурност от неговата изправна работа зависи и включването на перките. Иначе компютърът няма как да разбере кога какво е налягането, за да реши дали ще пуска перки или не. В допълнение: авторът е казал, че перките работят в другата верига - за охлаждане на водния радиатор. Значи работят, кабелите са здрави и компютърът дава маса на релетата. Липсва информацията за налягането на фреона. Редактирано 3 Юли, 2018 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове