Jump to content
hoooodyhoooooo

Има ли рестарт на адаптивната автоматична скоростна кутия?

Recommended Posts

Бонджорно, форум, 

От много гледане на клипчета (които, явно са малко за Акорд, но бая за съответната Акура), видях нещо крайно интересно. Тоест, 2 неща, но едното не работи (става въпрос за свалянето на всички стъкла в момента, когато се задържи бутона за отключване, веднага след като се отключи автомобила). Та това го пробвах, нещо не сработи при мене, но не е голяма драма. 

Интересува ме за автоматиците нещо, което видях наскоро - става въпрос за нулиране на паметта на автоматичната скоростна кутия (поправете ме, ако използвам неандерталски понятия, не стига, че ми е първата хонда, ми и първия автомат) - та, ако се сложи на контакт, и се натисне педала на газта до долу за 30-35 секунди, и после се запали отново, би трябвало да се нулира паметта на автомата, и да си го обучиш наново, на собствен стил на шофиране. 

Има ли това чудо почва у нас, или е само за ширпотребата на американските акури? 

А мерси предварително. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@hoooodyhoooooo

 

И ЕКУ-то на ДВГ и на скоростите са с изтриваема памет, но дали може по начина по който си посочил да се "ресетне" към фабрична настройка, не знам.

Кутията е адаптивна, което значи че се адаптира според стила на каране, и при промяна би следвало да презаписва вече съществуващата настройка.

 

В общи линии повече отворени възможности за манипулиране на стокови ЕКУ-та имат щатските модели.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук някой беше писал , че като се  разкачи акумулатора и после пак се включи се ресетвала кутията. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност знам едно: когато превключиш автомата на ръчен режим (М), т.е. ти да сменяш мануално скорости, той се "нагажда" според това как караш. При следващо обръщане на автоматичен режим (D), той ще се стреми да ги сменя така, както си го обучил на "М". 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърдено е това с ръчния режим, открих го днеска сравнително случайно. Както иначе си сменяше автоматичния режим на 2200-2500 оборота, така като го пуснах на ръчен за няколко пъти втора до червеното (исках да тествам на бензин и на газ, затова малко я поизрязах) и после като върнах на автоматичен, сменяше с относително повече обороти, може би към 3500-3700. Само още едно нещо не мога да схвана - ако кикдаунеш, как аджеба колата разбира дали да ти свали на 4-та или да ускори на 5-та примерно? И още по-фрапиращото - как колата понякога (честичко всъщност) решава да свали с 2 предавки надолу и да хукне? Сигурно е в задкормилния гъз проблема, ама да си попитам. 

Пак подчертавам, първа хонда и първи автомат ми е, и бях се приучил да отпускам газта, като после 2 пъти леко припомпя педала, за да ми свали с 1 предавка надолу и да се поизстреля, примерно на светофар за изнасяне. Само че понякога колата си решава смело да ми смъкне 2 предавки и се юрва напред (хем малкия двигател, не ми се мисли за 2.4 какво ще е). 

Приветствам полезни съвети :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При кик даун сваля предавки, затова внимавай на коя предавка го правиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако натискаш плавно газта, сваля 1 предавка, ако я натиснеш рязко -2 или 3. Дори не е необходимо газта да е "до ламарината". Достатъчно е да е мълниеносно сритана. Моята е фейс и ако карам с около 40 на 4-та след някой тир, като я сритам, слага 1-ва и отлита. Адаптацията няма общо с ръчния режим на кутията, а с оборотния на мотора. Ако караш във високите обороти, кутията следва стилът ти и гледа да ги държи високи, сменяйки на 5000, ако "галиш педала" -гледа да пести гориво и сменя горна предавка на 2000 оборота. Адаптацията не е съпроводена и с гасене на колата или разкачане на акумулатора. Достатъчно е да караш минутка в различен от предходния режим и тя си знае работата. Кутията е толкова умна че ръчен режим ползвам почти само в града, когато искам да карам на 5-та и съм с 55км/ч, понеже в автоматичен може да включи най-рано на 70. За 31 месеца, спортният режим съм опитал само веднъж и не разбирам защо е сложен, при положение че тя си прави всичко когато и както трябва. Той би бил полезен ако дърпам ремарке / каравана по баирите, но такова нямам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...