kvd74 646 #1 Публикувано 16 Май, 2018 Привет на всички, на една тръба от климатика на колата изолацията е подгизнала от масло. Това е тръбата от радиатора на климатика до кутията на въздушния филтър. Разцепих изолацията на омасленото място и няма никаква корозия, но там някъде е проблема, защото холендрите с които завършва тръбата са сухи. Та въпроса ми е има ли проблем сам до опитам да я сваля, относно течностите и налягането в тръбата? Маслото да го събирам ли и т. н. Накрая ще се ходи и на майстор климатичар, но поне шлосерската работа да свърша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #2 Отговорено 17 Май, 2018 Ако това е масло от климатичната система, налягане в системата едва ли ще има(за всеки случай провери за остатъчно налягане). Там долу оригинално има една скоба дето държи тръбата фиксирана и обикновено точно там се пука. Нищо не събираш, просто развиваш холендрите и я махаш, само изолирай портовете с нещо, за да не влиза влага по системата. Ако ще се опитваш да я заваряваш да си знаеш, че тая тръба е като вестник и я стане, я не. Търси си някоя втора хубост. При зареждане с фреон, климатикаджията ще сложи масло на око. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #3 Отговорено 17 Май, 2018 (Редактирано) ЗАВАРЯЛ СЪМ тръбата пред радиатора и няма проблем, първо защо не отидеш да провериш какво има в системата,и тогава, а и око сваляш траба ще ти трябват нови О пръстени Редактирано 17 Май, 2018 от kurti7912 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #4 Отговорено 17 Май, 2018 Мерси за съветите. Да отида да проверя какво има в системата- това значи да съберат съберат маслото в сервиз за авто климатици преди свалянето на тръбата ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #5 Отговорено 17 Май, 2018 Да ли има фреон и ако да колко.защото ако е по норма фреона това омазняване не е от климатика .затова не бързаи да сваляш тръби Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 415 #6 Отговорено 17 Май, 2018 Колега kdv74, Вместо да ходиш където и да е, просто си пусни климатика и виж дали работи. Ако в системата има дори малко количество фреон компресора ще стартира и може да започне да охлажда. Ако охлаждането ти се струва достатъчно значи и фреона е достатъчно в системата. Ако компресора все пак работи, но не охлажда достатъчно значи има някакво минимално количество фреон в системата колкото да сработи пресостата и да включи компресора. Ако пък компресора въобще не сработи, тогава най вероятно няма никой вътре. В такъв случай ти препоръчвам преди да предприемеш сваляне на тръбата да надуете системата с азот и да видите от къде изпуска, за да не си отваряш допълнителна работа евентуално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #7 Отговорено 17 Май, 2018 Благодаря пак, но няма от какво друго да е теча, вътре в изолацията, по средата на тръбата, в най- долната и част. Вие от къде мислите, че може да е? Скоро сменях радиатора и тогава го забелязах. Отначало мислех, че е разлят антифриз, но не изсъхна, и сега като стисна изолацията се вижда зелено на цвят масло. Свалил съм планката, за която спомена jijane , и ще опипам тръбата отдолу за някакво нараняване от нея. После и цялото уплътнение и накрая ще се види от къде е. Чак след това ще мина до климатичар да му споделя проблема. Всъщност вече минах при него за друго и му споделих за теча, а той ме пита дали колата е австрийка, и че, ако да- то тръбата била корозирала. Но не, като нова е и е от Италия. Иначе компресора още включва и духа студено, колко добре не знам, още не е загряло за по- добра преценка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #8 Отговорено 28 Май, 2018 И така, въпреки, че на вид въпросната тръба е като нова, след като махнах изолацията видях ниско долу на свивката има малки тъмни петна, и от едното омаслява. Въпреки изтеклото масло климатика си студи. Някой знае ли дали се продава тази тръба нова? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #9 Отговорено 29 Май, 2018 Ако я намериш нова, съм сигурен, че цената ще е трудна за преглъщане. Търси втора хубост от някоя италианка според мен. Аз я смених с втора хубост преди 4-5 години и така продадох колата с работещ климатик. Иначе ми викаха "няма проблеми момче, е ся съм я заварил за 5 минути" и след втория опит за заварка/пълнене/2дена работа на климатика и после пак отначало, се отказах и си потърсих втора хубост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #10 Отговорено 14 Юни, 2018 Привет, вчера ми монтираха ремонтираната тръба на климатика, със запресован маркуч и старите холендри- това предложи майстора, това направи. Рано е да се каже, обаче, дали е успешен ремонта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #11 Отговорено 15 Юни, 2018 а колко фреон ти сложиха и съответно масло ,и дали обърна внимание какво налягане поддържа системата ката беше закачена на машината, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #12 Отговорено 15 Юни, 2018 За фреона му казах, че на тази кола и дават 550гр. с толеранс до -50грама. Масло видях, че прелива от литрово шише в такова от около 100гр., а колко е сипал и какво налягане държи не видях. Не ми смени гумичките на холендрите, въпреки, че го питах дали не се сменят задължително, за това и не му споменах за смяна на иглите на вентилите. И след това пак източва всичко, защото вентила за ниското налягане изпускаше, видя се по балончетата, които правеше на маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #13 Отговорено 15 Юни, 2018 Задължително трябваше да смениш о пръстебите сега ги наглеждаи свръзките за теч дано не избие незнам какъв е маистор да неги смени без да му казваш трябва да го направи .на ли ти споменах по горе да ги смениш при сваляне на трабата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kurti7912 14 #14 Отговорено 15 Юни, 2018 А за иглити съм сменял по не 5 за един сезон така че тая новата я поглеждаи от вре ме навреме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #15 Отговорено 15 Юни, 2018 Светна холендрите и маркуча с едно лилаво светещо фенерче, не реагира като да има проблем, пък нататък не знам. Казах каквото знаех, пък той направи каквото искаше или можеше. БГ майстори. От мен остана да си сложа изолация на тръбата и планката отдолу, за да не мърда маркуча / той си е по-тежък от ал.тръба /,и да товари с напрежение свръзките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове