Jump to content
kvd74

Климатик

Recommended Posts

Привет на всички,  

на една тръба от климатика на колата изолацията е подгизнала от масло. Това е тръбата от радиатора на климатика до кутията на въздушния филтър. Разцепих изолацията на омасленото място и няма никаква корозия,  но там някъде е проблема,  защото холендрите с които завършва тръбата са сухи. 

Та въпроса ми е има ли проблем сам до опитам да я сваля,  относно течностите и налягането в тръбата? Маслото да го събирам ли и т. н. Накрая ще се ходи и на майстор климатичар,  но поне шлосерската работа да свърша.

IMG_20180513_172819.jpg

IMG_20180516_185251.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е масло от климатичната система, налягане в системата едва ли ще има(за всеки случай провери за остатъчно налягане). Там долу оригинално има една скоба дето държи тръбата фиксирана и обикновено точно там се пука. Нищо не събираш, просто развиваш холендрите и я махаш, само изолирай портовете с нещо, за да не влиза влага по системата. Ако ще се опитваш да я заваряваш да си знаеш, че тая тръба е като вестник и я стане, я не. Търси си някоя втора хубост. При зареждане с фреон, климатикаджията ще сложи масло на око.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЗАВАРЯЛ СЪМ тръбата пред радиатора и няма проблем, първо защо не отидеш да провериш какво има в  системата,и тогава, а и око сваляш траба ще ти трябват нови  О пръстени

Редактирано от kurti7912

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съветите.

Да отида да проверя какво има в системата- това значи да съберат съберат маслото в сервиз за авто климатици преди свалянето на тръбата ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ли има фреон и ако да колко.защото ако е по норма фреона това омазняване не е от климатика .затова не бързаи да сваляш тръби

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега kdv74,

 

Вместо да ходиш където и да е, просто си пусни климатика и виж дали работи. Ако в системата има дори малко количество фреон компресора ще стартира и може да започне да охлажда. Ако охлаждането ти се струва достатъчно значи и фреона е достатъчно в системата. Ако компресора все пак работи, но не охлажда достатъчно значи има някакво минимално количество фреон в системата колкото да сработи пресостата и да включи компресора. Ако пък компресора въобще не сработи, тогава най вероятно няма никой вътре. В такъв случай ти препоръчвам преди да предприемеш сваляне на тръбата да надуете системата с азот и да видите от къде изпуска, за да не си отваряш допълнителна работа евентуално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря пак, но няма от какво друго да е теча, вътре в изолацията, по средата на тръбата, в най- долната и част. Вие от къде мислите, че може да е? Скоро сменях радиатора и тогава го забелязах. Отначало мислех, че е разлят антифриз, но не изсъхна, и сега като стисна изолацията се вижда зелено на цвят масло. Свалил съм планката, за която спомена jijane , и ще опипам тръбата отдолу за някакво нараняване от нея. После и цялото уплътнение и накрая ще се види от къде е. Чак след това ще мина до климатичар да му споделя проблема. Всъщност вече минах при него за друго и му споделих за теча, а той ме пита дали колата е австрийка, и че, ако да- то тръбата била корозирала. Но не, като нова е и е от Италия. 

Иначе компресора още включва и духа студено, колко добре не знам, още не е загряло за по- добра преценка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, въпреки, че на вид въпросната тръба е като нова, след като махнах изолацията видях ниско долу на свивката има малки тъмни петна, и от едното омаслява. Въпреки изтеклото масло климатика си студи. Някой знае ли дали се продава тази тръба нова?

IMG_20180517_180527.jpg

IMG_20180517_181009.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я намериш нова, съм сигурен, че цената ще е трудна за преглъщане. Търси втора хубост от някоя италианка според мен. Аз я смених с втора хубост преди 4-5 години и така продадох колата с работещ климатик. Иначе ми викаха "няма проблеми момче, е ся съм я заварил за 5 минути" и след втория опит за заварка/пълнене/2дена работа на климатика и после пак отначало, се отказах и си потърсих втора хубост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20180614_125522.thumb.jpg.50cf9dcac21d810db59ffe415473f297.jpgПривет,

вчера ми монтираха ремонтираната тръба на климатика, със запресован маркуч и старите холендри- това предложи майстора, това направи. Рано е да се каже, обаче, дали е успешен ремонта.

IMG_20180614_125508.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а колко фреон  ти сложиха  и съответно масло ,и дали обърна внимание какво налягане поддържа  системата ката беше закачена на машината, 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За фреона му казах, че на тази кола и дават 550гр. с толеранс до -50грама. Масло видях, че прелива от литрово шише в такова от около 100гр., а колко е сипал и какво налягане държи не видях. Не ми смени гумичките на холендрите, въпреки, че го питах дали не се сменят задължително, за това и не му споменах за смяна на иглите на вентилите. И след това пак източва всичко, защото вентила за ниското налягане изпускаше, видя се по балончетата, които правеше на маслото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително трябваше да смениш о пръстебите  сега ги наглеждаи свръзките за теч дано не избие незнам какъв е маистор да неги смени без да му казваш трябва да го направи .на ли ти споменах по горе да ги смениш при сваляне на трабата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за иглити съм сменял  по не 5 за един сезон така че тая  новата я поглеждаи от вре ме навреме

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светна холендрите и маркуча с едно лилаво светещо фенерче, не реагира като да има проблем, пък нататък не знам. Казах каквото знаех, пък той направи каквото искаше или можеше. ;) БГ майстори. От мен остана да си сложа изолация на тръбата и планката отдолу, за да не мърда маркуча / той си е по-тежък от ал.тръба /,и да товари с напрежение свръзките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×