Jump to content
ceco_accord

Спукан радиатор на антифриза. Причини???

Recommended Posts

След Гергьовден, тръгнах да се прибирам в Монтана. Около 18:00 нулирах борд компа (до Метро Русе) и съм карал спокойно (на задния ред решаваха задачи по математика :) ). Заваля силен дъжд и до Бяла съм изпреварвал само тирове. Натам бе сухо и с нормален трафик. След Плевен движението бе още по слабо, но вече карах полечка, понеже слънцето "кацна" на предния капак и ... Средния разход в началото бе 8.6, а в края на пътуването 7.5л/100км. 30-тина км преди Монтана спирах да налея вода в казанчето на чистачките, но нямаше и не отварях предния капак. Не чух или помирисах нищо подозрително - никакви странични симптоми на прегряване. Стрелката на температурата през цялото време си беше в нормалната позиция и не съм имал никакви подозрения за нещо нередно. Чак в гаража (и след като разтоварих багажа) отворих да долея на чистачките и Ооо - ужас! вероятно радиаторът се е предал в последните километри, където е равно и само няколко изкачвания и спускания. Насрещният поток явно е охлаждал достатъчно. На другата сутрин я оставих в комшийския сервиз и отидох "да си заработя за ремонта". Звъннаха с диагнозата - спукан радиатор. Поръчан + нова капачка и в края на деня си я взех. Налят син антифриз (за тестов период) + 0.2л ATF-Z1 за автоматика (през радиатора се охлажда и неговото масло). Тестът за изгорели газове в новия антифриз - отрицателен. Маслото в мотора с нормално ниво и консистенция.

Няма никакви признаци на прегряване, но въпросът който не ми дава мира е "какво аджаба се е объркало" ,та да се спука радиаторът??? На снимката се вижда че тече между горната камера и тръбите с ламелите. Не знам дори дали е оригиналният за колата, понеже отгоре на правоъгълната платформа няма релефно лого HONDA. Има го само отдолу, заедно с парт номера. Старата капачка ми изглежда функционираща. Новият радиатор доколкото разбрах е полски, новата капачка - Гейтс. Термостатът и перките функционират коректно. Първо имах съмнение в него, но оставена да  работи на място, долната тръба също стопля и се включват перките.

Благодаря за вниманието и всякакви хипотези и разяснения ще са ми любопитни.

IMG_1874.JPG

IMG_1876.JPG

IMG_1877.JPG

IMG_1879.JPG

IMG_1880.JPG

IMG_1882.JPG

IMG_1846.JPG

IMG_1858.JPG

IMG_1851.JPG

IMG_1864.JPG

IMG_1861.JPG

IMG_1862.JPG

IMG_1865.JPG

IMG_1868.JPG

IMG_1869.JPG

IMG_1870.JPG

IMG_1872.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно защо капачката е в такова състояние, моята съм я отварял няколко пъти и бе чиста...

Помня като се видяхме в Сф, че имаше съмнения за радиатора да е сменяван.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа (който е сигурен - да каже), на оригиналния радиатор (от страната на десния по хода фар) има правоъгълна платформа с релефно Хонда лого. На сваления (и на новия) на въпросната платформата нямам релефно Н лого.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 49 минути, ceco_accord написа:

Ако не се лъжа (който е сигурен - да каже), на оригиналния радиатор (от страната на десния по хода фар) има правоъгълна платформа с релефно Хонда лого. На сваления (и на новия) на въпросната платформата нямам релефно Н лого.

 

Да така е, сега проверих на моят, трябва да има Хонда Лого с парт номера. Отново проверих капачката и е чиста, без отлагания. Възможно е да е слагано добавка за запушване на дупки в антифриза, което е довело до отлагания по капачката, което да е довело във времето до все по-трудна и по-трудна работа на клапана - това е моето мнение. Не толкова това дали е сменяван или не радиатора, а какво са сложили вътре след това.

 

П.П. - Имай в предвид че тази пластмаса се сваля, т.е. там където е сменяван радиатора са махнали пластмасата и сложили друга, личи си че цвета на горната и долната са различни. Друга мисъл ме осенява, може ли да се разменят горната и долната пластмаси, или технологично е невъзможно?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, знам ли. Клапанчето на старата капачка се движи свободно, въпреки налепите. На 1 от горните снимки се вижда и стеблото му. На новата капачка е плътно и не мърда на ръка, но работи, понеже напълних разширителното казанче почти до гърловината и загрях мотора на място, докато отвори термостата и 2-те тръби от радиатора станат горещи. После угасих колата и изстиващата течност си дръпна от казанчето колкото трябва. Сега е 2см под МАХ маркера.

 

Под долна и горна пластмаси предполагам имаш предвид 2-те съответни казанчета на радиатора? няма как да се разменят, понеже гърловината е в горното, а в долното са за другата тръба + тези за циркулацията на маслото от автомата. А и кой ще си играе да разлепя и лепи казанчетата от питата. Цветът им е еднакъв, вероятно на снимките има разлика заради светлината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката трябва да се тества под налягане как работи, защото на ръка може да работи, а иначе не. Имаше колега с подобен проблем, като през цялото време твърдеше че капачката работи, и в крайна сметка се оказа точно в нея проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си работи капачката,  след като дърпа и връща антифриз без да загрява. Цецо, просто му е дошло време на радиатора за смяна. И моя протече на сивика, но по- леко и докато го забележа беше изпил антифриза в разш. съд. По български достиснах скобите, които затварят пвц панела отгоре, с клещи, и вече и без налегане си течеше.  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Ами, знам ли. Клапанчето на старата капачка се движи свободно, въпреки налепите. На 1 от горните снимки се вижда и стеблото му. На новата капачка е плътно и не мърда на ръка, но работи

 

@kvd74

Как би обяснил цитираното?

На радиатора може да му е дошло времето, но нещо е провокирало събитието.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще движа и ще наблюдавам. Човек с опит съм и усещам кога нещо не е в ред -ако има признаци. Такива има поне няколко и без да се гледа температурата по прибор, но никой от тях не присъстваше. Просто е протекъл, а спокойното шофиране и насрещния поток са охлаждали достатъчно. Антифризът дори и намалял все пак бе наличен (поне 4 литра от него). Факт е обаче че причината ме "яде отвътре". Едва ли е имало и повишаване на налягането в системата, понеже щеше да избие от някое съединение, вместо от лепен и неразглобяем детайл.

Ако някой друг е имал подобна перипетия -да каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, crown_bg написа:

 

@kvd74

Как би обяснил цитираното?

На радиатора може да му е дошло времето, но нещо е провокирало събитието.

 

Бих го обяснил с различния тип капачки, нали са два вида. Новата не съм сигурен дали е различна от старата, но от снимката на кутийката се вижда, че е. Също не съм сигурен, но си мисля, че на тази капачка с малкия клапан това в средата се движи свободно /утре ще проверя, новия ми радиатор е с тази тип капачка/, докато с другия широк тип клапан той е под напрежение.

А нещото провокирало събитието при мен предполагам е 21 годишнината на колата ми, при Цецо 11.

И между пвц панела и алуминиевата пита има гумено уплътнение, старо гумено уплътнение.

Вижте интересен пост намерих, когато търсех снимка на капачките. Колегата ADH ме разсмя с тази капачка и меренето с шублер. То и на око се вижда на кой радиатор каква капачка му трябва, ама да речем е недогледал. 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kvd74

Да знам темата, доста интересна и обучителна е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря за нея. Довечера ще огледам, но със сигурност 2-те капачки (стара и нова) са с еднакъв малък клапан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмненията ми са, че след като толкова леко се натиска едната, а другата не, дали 1-та не е стояла дълго време отворена постоянно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта проверих, малкия клапан на новата ми капачка от комплекта с радиатор Нисенс се люлее свободно във всички посоки на света. :D Макар радиатора да се води датско производство, капачката е "мейд ин ингланд", и е на 0,9 бара.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабо място става като се вдигне налягането и няма кой да го регулира .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен така се оказа. Все си мислех че ще пропусне някоя от скобите. От тогава все проверявам нивото в радиатора и казанчето. За сега е в ред, но веднъж явно прекалих с конспиративните теории, понеже отворих радиатора при работещ (току що запален) двигател и "бльок". :) Уж позабърсах прелялото, но явно е останало тук таме, та при следващата проверка имаше антифриз по питата. Подсушил съм и "водя наблюдение" (като стар зиладжия) :) Бранко заподозря новата капачка, та сега пак съм със старата (която след измиване си е като нова) и клапанчето има по-голяма хлабина от на новата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...