Jump to content
vmom

Шум при отпускане на газта за превключване на скроост

Recommended Posts

Здравейте,

 

Колата е CRV III 2007 година с двигател cdti. При отпускане на газта за превключване от 2ра на 3та (най-вече) или 3та на 4та се чува за около 1 секунда се чува нещо като затихващо стържене. Звукът го няма, ако се форсира колата на изключена скорост. Като че ли стърженето е по-силно при студен двигател, но може и да се въобразявам. При високите предавки не мога да чуя подобен звук.

 

Моля дайте идея какви тестове да направя за да локализирам от къде идва проблема? През ума ми минаха идеи за проблем с турбото, маховик (сменян е заедно със съединителя преди около 5'000 км) или скоростната кутия.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Свали си ремъка и виж:

1) Обтяжна ролка за луфт - ако има луфт се сваля и се сменя лагера с хубав KOYO (9лв);

2) Ролката на алтернатора (138.60лв):

- 1во за луфт

- 2ро за въртене на цялата ролка в едната посока

- 3то свободен ход в обратна посока

 

3) Ролка на компресора - проверяваш за луфт в лагера.

 

Гаранция е лагер на обтяжна ролка или freeweel на алтернатора!

Ако опреш до купуване на ролката на алтернатора имам една купена от Бултрако София и ще ти я дам на добра цена (120лв + безплатна доставка),

защото ми седи от 2-3 месеца. Емича беше в Бултрако като я купувах - може да потвърди.

 

Поздрави!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си поиграх да проиграя всички варианти:

 

- Шумът е най-осезаем когато колата е студена, след каране започва да става по-слаб

- Чува се нещо като стържене за около 1 секунда след което спира

- Не се появява при форсиране на двигателя при изключена предавка на място, както и ако е на скорост пак без да съм в движение

 

Проблемът не е като филмчето при Акорда. Звучи, точно като някой разбит лагер, както е предположил sttekata, който след спиране на въртене задира и спира бавно със стържещ шум. Ще сваля ремъка и пиша какъв е бил резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инерционния момент е голям и постоянен при включена скорост, но след като се изключи в следствие на вътрешно триене, съпротивление на агрегатите и т.н. ремъка забавя скоростта си и точно тогава е най-голямото натоварване на лагерите.

Точно тогава се чува шума от задиране....

Затова и ролаката на алтернатора е свободно въртяща се в едната посока - при превключване на по-малка скорост въртящия момент на алтернатора е доста голям, а собственото му съпротивление на въртене е малък и избързва пред въртенето на ремъка.

 

 

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е трика с ключ и гедоре за сваляне на ремъка...

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам абсолютно същия звук, същия мотор. Четох различни теми, включително и темата за завихряне във въздушния филтър(подобен шум). Аз не мисля че е от филтъра. Ще следя с интерес. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

sttekata е в до голяма степен прав прав. Оказаха се 3 шума, които се припокриваха в зависимост от това дали колата е топла или студена. Тъй като ремонтът е направен в сервиз, мога единствено да споделя какво разбрах:

 

(1) Лагерът на ролката беше заминал. Не съм на 100% сигурен точно коя, но цената на новата ролка беше 120 лева.

(2) Разбита беше демпферната шайба (320 лева) обираща вибрациите между коляновия вал и задвижващата ролката (Crank).

(3) Ангренажната верига (целият комплект е 1100 лева) имаше 10мм луфт. Явно предишния собственик ме беше излъгал че е сменяна и на 200К и беше на края на живота си. След смяната й колата стана изключително по-тиха и изчезна едно заглъхване до като е студена.

 

За съжаление остана слаб шум при отпускането на педала на газта, който най-вероятно идва от турбото. Характеното е, че шумът е доста силен при студена кола и след 5-10км почти изчезва. След демонтаж и проверка, турбината се оказа с още живот и реших да не я сменям за сега.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобен звук се чува и когато демферния маховик е разбит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...