Skynyrd 1 #1 Публикувано 14 Февруари, 2018 Здравейте. От известно време ми светва на таблото символа на акумулатора. Имал съм случаи когато след гасене на двигателя и повторно палене да изгасва. От вчера ми свети постоянно и тока в акумулатора беше паднал. Сутринта запалих, карах я около 3-4 километра и я паркирах, веднага при опит за повторно запалване, стартера завъртя съвсем малко и спря. Оставих колата за час и половина и пак я пробвах и запали отново, като символа с акумулатора продължава да си свети и ми изписва Auto start/ stop system is not avilable. Най интересното е, че когато изключа auto start/stop системата от бутона, символа с акумулатора изчезва от таблото. Чудя се при повреден алтернатор дали не трябва да свети постоянно символа с акумулатора без значение дали auto start/stop системата е включена или изключена. Минах през един сервиз, "майстора" закачи уреда за секунда, дори нямах възможност да погледна какво показва и директно ми каза....алтернатор, оставяй ключовете, ще я правим. Естествено не я оставих, въпреки, че той беше много настоятелен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icko22 58 #2 Отговорено 14 Февруари, 2018 По-скоро прилича на заминаващ си акумулатор, но преди да предприемеш нещо замери хубаво какво е напрежението сутрин преди да запалиш, също при самото палене колко е пада на напрежението, замерете и при работещ двигател колко е напрежението както без консуматори, така и с максимално включени консуматори. Обикновено от заминаващ си акумулатор електрониката се шашка и започва да изкарва съобщения за грешка. Щом майстора не ти е дал да погледнеш какво показва мултицета, вероятноста да иска да те врътне със скъпо струващ ремонт, вместо просто да смени акумулатора е голяма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Skynyrd 1 #3 Отговорено 14 Февруари, 2018 Мда, акумулатора е. Минах през още един майстор, човечеца си беше възрастен на годинки. Закачи мултицета и ме извика да гледам какво показва. Показваше нещо от рода на 14.нещо волта на свободен ход без натоварване с допълнителни уреди. Каза ми, че това си е нормално за работещ алтернатор, после ме погледна и ми вика, абе аз до сега японска кола на 5 години с развален алтернатор не съм виждал. Накара ме да включвам и изключвам светлини и да вдигам оборотите и ми вика, алтернатора е чук, бегай си търси акумулатор. То и акумулатора си е оригиналния от 2012 година и ми каза, че е нормално за тия години да е заминал. Да, да спомена и другия сервиз, да не се обърка някой случайно да мине през него. Голям тарикат се оказа, направо ми вика оставяй ми ключа имам човек за алтернатора, без изобщо да ми покаже какво показва мултицета. Казах му, че ще помисля и по късно евентуално ще я докарам, а тоя ми вика, абе човек ей там ще ти свърши акумулатора на пътя и ще береш ядове, оставяй ми я и да я карам да се оправя, естествено не я оставих-щял да я кара някъде да я оправят, дори не ми казва къде. Сервиза е в Люлин8 срещу "Адашите" на булеварда Царица Йоана-НЕ ХОДЕТЕ ТАМ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
flameone 0 #4 Отговорено 15 Февруари, 2018 в никакъв случай не е алтернатор!преди 10 дни имах същия случай!смених акомулатора ,но да знаеш фабричния е с допълнителни буквени знаци и е скъп,около 260 лв!сложих нормален 74 амперчаса,с предварителната уговорка че не ползвам старт-споп системата за 130 лв!всичко това се случи в магазина на Сливница ,между сточна гара и раковска,много коректно ми обясниха и смениха ак.!взимат ти стария и цената е приемлива!но ако ползваш старт-стоп ,по добре си вземи скъпия!успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Skynyrd 1 #5 Отговорено 15 Февруари, 2018 (Редактирано) Да, имам старт/стоп система, въпреки, че не знам каква е разликата в акумулаторите за старт/стоп и коли без такава система. Оригиналния ми е Varta 70Ah, колата е 2.2 дизел. Ти по принцип имаш такава система и не я ползваш или изобщо нямаш? При смяната на акумулатора колата отчете ли някаква грешка? Защото ми казаха, че е възможно да отчете грешка, която евентуално след време сама се чистела, ако не се изчисти се ходи в Honda. От вчера продължавам да я карам, като ползвам минимална консумация на ток. Включвам само дневните светлини и вентилатора на парното. Индикацията на таблото изчезна и си пали без проблем. Явно акумулатора е тръгнал и при включване на повече уреди не може да зареди достатъчно ток и пада по някое време. Редактирано 15 Февруари, 2018 от Skynyrd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icko22 58 #6 Отговорено 15 Февруари, 2018 (Редактирано) Акумулатора е от типа EFB (enhanced flooded battery), ако сложиш обикновен почти няма да можеш да използваш старт/стоп системата, в 90% от случаите когато двигателя остава на празен ход ще получаваш съобщението auto stop not available + символа за акумулатора, въпреки че акумулатора е нов и зареден. Има доста писано в английския форум за това, то и за това ако се загледаш на оригиналната ти варта отгоре пише replace only with EFB battrery type only. Ако не ползваш старт/стоп системата можеш да сложиш и обикновен, но на толкова нова кола според мен не си заслужава човек да се цигани за 100лв. и да я осакатява откъм функции, и въпреки всичко всеки сам си решава как да си обслужва колата. Редактирано 15 Февруари, 2018 от icko22 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Skynyrd 1 #7 Отговорено 1 Март, 2018 (Редактирано) На 15.02.2018 г. at 21:20, icko22 написа: Акумулатора е от типа EFB (enhanced flooded battery), ако сложиш обикновен почти няма да можеш да използваш старт/стоп системата, в 90% от случаите когато двигателя остава на празен ход ще получаваш съобщението auto stop not available + символа за акумулатора, въпреки че акумулатора е нов и зареден. Има доста писано в английския форум за това, то и за това ако се загледаш на оригиналната ти варта отгоре пише replace only with EFB battrery type only. Ако не ползваш старт/стоп системата можеш да сложиш и обикновен, но на толкова нова кола според мен не си заслужава човек да се цигани за 100лв. и да я осакатява откъм функции, и въпреки всичко всеки сам си решава как да си обслужва колата. Предлагат ми някакъв на Varta и Bosch, но не са EFB, а AGM. Дали ще има проблем с такъв акумулатор-AGM. Били уж последно поколение и са за автомобили със Start/Stop System? Между другото, успях да изровя едно зарядно, беше на балкона. От 15 години стои на балкона и не е пипано. Вкарах го вътре, включих го и о, чудо, още работи, дори ръжда няма по него, а балкона си е открит, не е остъклен. Зарядното е българско.....пернишко производство . Редактирано 1 Март, 2018 от Skynyrd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #8 Отговорено 1 Март, 2018 (Редактирано) AGM е акроним на Absorbent Glass Mat и е наименованието на технология при оловно-киселинните акумулатори, при която положителната и отрицателната плоча са разделени от тънка мрежа от стъклени микровлъкна, напоена с електролитна течност. AGM стартовите акумулатори се препоръчват за използване при автомобили със старт-стоп системи, системи за регенериране на енергия при спиране и други подобни. Подчертавам стартовите AGM акумулатори, понеже има и тягови, но те са за други цели. AGM акумулаторите се саморазреждат до 50 пъти по-бавно от стандартните оловно-киселинни батерии с течен електролит и 10-15 пъти по-бавно от геловите акумулатори. До тук добре, НО! AGM акумулаторите трябва да се зареждат с напрежение на зарядното до 13,8V, т.е. до 2,3V/клетка. Системите за зареждане, на стандартни оловно-киселинни акумулатори обикновено са с напрежение от 14.40 волта, което се равнява на 2.4 волта/клетка. Това би повредило AGM акумулатора и ще намали експлоатационния му живот чувствително, в резултат на проточилото се във времето зареждане с необосновано по-високо напрежение. Горещините през топлия сезон не се отразяват никак добре на AGM акумулаторите, а поради тази причина в много от модерните автомобили тези акумулатори се позиционират колкото се може по-далече от отсека на двигателя. Пернишкото зарядно няма контрол на заряда и по спомени можеше да вдигне и до 16,5V - 17V. Поради това не ти препоръчвам да го ползваш за AGM акумулатор. Друго, което е важно, алтернаторът ти трябва да регулира напрежението до 13.8V иначе, ако го държи колкото е стандартното 14.4V, няма да е добре за AGM. От тук, сам решавай какъв акумулатор да си купиш. Успех! Редактирано 1 Март, 2018 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DTEC 514 #9 Отговорено 1 Март, 2018 Избор, покупка и смяна на акумулатор DIY на английски за Honda Civic, 2012 2.2 Diesel - http://www.civinfo.com/forum/how-guides-only-[9g]/313482-replace-battery-series-9-honda-civic-2012-2-2-diesel.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #10 Отговорено 2 Март, 2018 Провери дали попада VIN номера на автомобила в списъка на http://www.9thgencivic.com/forum/technical-service-bulletins-recalls/9856-battery-dead-needs-multiple-jump-starts-2012-a.html - имаше подобен софтуерен проблем преди години . А за избора на нова батерия - отново и само по VIN номера както е решил производителя - под внимание са взети климат, градска среда ....... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Skynyrd 1 #11 Отговорено 12 Март, 2018 Ясно. Да, алтернаторът ми дава 14.4 волта, замерих го преди 2-3 седмици. По принцип акумулатора ми е Varta EFB. При EFB акумулаторите, какво трябва да е напрежението, което излиза от алтернатора 14.4V или 13.8V? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #12 Отговорено 13 Март, 2018 Не съм запознат с EFB акумулаторите, но щом алтернаторът ти дава 14.4V и акумулаторът ти е EFB, би трябвало да е съобразен за такъв тип батерии. От инструкцията на някакво бош зарядно се вижда, че го дават за стандартни, за VRLA и за EFB акумулатори, но има забележка да не се използва за AGM. От тук си правя извода, че EFB също са за 14.4V. http://www.abt2001.bg/bg/cp_7/zarqdno-ustroistvo-c1_369 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове