Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги :) Наскоро се появи тази грешка p2004 и светна чекът. Колата е ЦРВ, 2008г., дизел. Наясно съм че това е често срещан проблем при  i-ctdi моторите. Колата няма признаци на забавяне и нещо странно при работа. Чекът светне...после изгасне и после пак светва. Та...въпросът ми е къде точно се намира този imrc клапан в коша на двигателя? Искам да го почистя и ако продължава да не работи, да го сменя. И...възможно ли е проблемът да е някъде другаде и от там да идва и този проблем с клапана? Благодаря предварително. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук има писано :

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да прочетох темата преди да пиша моята, но не се споменава къде е клапанът в коша на двигателя. Нямам много опит в механиката, но съм решил това да се промени постепенно :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Заставаш пред колата, махаш декоративния капак на двигателя и ще го видиш. Намира се отгоре, в лявата половина отпред на двигателя.Там са два подобни клапана един след друг- мисля че беше десния.

В темата има схема, за да се ориентираш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! Подновявам темата, тъй като и на мен се появи p2004...
Въпросът ми е, кой от означените елементи на снимката е виновника за грешката, и как се почиства. След малко проучване сред майсторите в Бургас, за съжаление се оказва, че аз трябва да си го почистя тоя клапан. (Всички искат да чистят ЕГР, няма лошо, но не там е проблема. 30efdb98da0cff1ba8513c5bf582b98c.jpg

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес след ≈100км път, грешката пак се появи. Изтрих я и тествах клапана - работи си. Явно на моменти "дава фира". Стига да имам време ще го сваля и изчистя. Посъветваха ме със някакъв обезмаслител за спирачки (презумпцията е, че има гняс от ЕГР и тн сажди и прахоляци). Конекторите с контактен спрей, и каквото стане после. fd2b9b78893b33b269f1fd197b8ef571.jpg

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 24.08.2019 г. at 3:22, Georgiev crv написа:

....Въпросът ми е, кой от означените елементи на снимката е виновника за грешката, и как се почиства....
 

 

По спомен,мисля че беше номер 3 (от твойта снимка). 

Някой го беше чистил/промивал с WD, или Меглио  и после се похвали че се е оправил.

Аз го смених с втора употреба (за около 60/70 лв. - че нов е около 350 лв.) и вече 7 години няма грижа.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодарности на Emicha и неговия линк, обаче прегледах цялата тема от 200 поста, но освен Mugen тунинг, дизайни, мотори и т.н, не видях нищо, свързано с този IMRC клапан... Затова повдигнах тази тема, та ако някой го е правил, или му предстои (155£ е най - евтиния соленоид) да споделя тук. Изглежда не съм единичен случай. Ако има надежда с почистване да се оправи, моля знаещите да споделят :)

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз смених IMRC клапана (номер 3 от снимката по-горе) и всичко изчезна. Търси го втора употреба, евтин е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, къде да търся? Вакуум клапан ли, защото за "соленоид" нищо не излиза?

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж и тази тема, първите 7-8стр.:

http://typeaccord.co.uk/forum/topic/1127-p2004-imrc-intake-manifold-runner-control-problems/

 

Общо взето говорят, че проблема е от филтъра на IMRC, като казват, че на фейслифта е отделна част, а на преди фейса е забучен на IMRC, но пак го чистят или заменят. На твоята снимка филтъра трябва да е точно където е тръба 4 само, че аз не виждам такъв.

Ето го и самия филтър:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-2-diesel-frequency-solenoid-valve-filter-2006-2008/

 

А това е клапана за фейслифта:

https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-accord-2-2-diesel-imrc-frequency-solenoid-valve-2006-2008/

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност, моята снимка е от мрежата :). Когато, ако изобщо имам възможност ще сваля капака и ще видя. Хондата е 2008 I-CDTI, значи трябва да има филтър. Благодаря!

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

А можеш ли да кажеш какви симптоми имаше преди да излезе грешката, ако е имало такива де. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямаше никакви симптоми, дори го забелязах случайно чека, че е светнал. При второто светване (след изчистване на грешката) вече бях подготвен - в началото колата набираше бавно, но след като е сработил отново клапана, си тръгва както преди. Чек енджина си остава светещ, защото грешката е записана като permanent, обаче клапана вече си работи нормално. Уточнявам, че това е на база мои наблюдения и изводи.

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно. Благодаря! 

Линка на филтъра и клапана е за Акорд, но има и за ЦРВ. Сега като гледам за ЦРВ дават един IMRC и не виждам филтър отделно. Може би е както при акорда преди фейса. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, goga написа:

......На твоята снимка филтъра трябва да е точно където е тръба 4 само, че аз не виждам такъв....

Е вижда си се, в долната част на маркучето  4.

Само че, проблема обикновено е  в клапан 3.

На CR-V -то,  което е фейс, сложих втора употреба от Акорд - та да знаеш че става. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно на Акорда такъв маркуч 4 липсва, според тези снимки:

 

 

DSCF1746.jpg

DSCF1745.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Всъщност, не съм обърнал внимание този маркуч 4 къде отива. Може би и той завършва някъде с филтър. Гледам снимката на Акорда и се чудя дали този филтър не взима атмосферен въздух щото друга логика няма поне визуално.

Edited by Georgiev crv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Качвам тази снимка (актуална), с два въпроса - това номер 2 е филтъра. Искам да го почистя, но  как се отваря, или пък се продухва със сгъстен въздух?

Второ, как се сваля (ако се сваля), за да мога да го сменя? P.S. , трети въпрос - че ще се сваля соленоида е ясно, четох в чу жди форуми как се тестват и почистват(след което работят нормално) - elеctrical lubricant, което нищо не ми говори. Може би контактен спрей, който обаче има и смазващи свойства. Посъветвайте ме за марка и тип такъв лубрикант. Благодаря!

IMRC Honda cr-v 2008.jpg

Edited by Georgiev crv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е дефектиралия клапан от моето CR-V, който смених със същия но от Акорд.

DSC_1680.thumb.JPG.451e249f4e264aefd1b7876808f1244c.JPG

 

DSC_1681.thumb.JPG.15921ac12eb59cce27bae4f190681154.JPG

 

Сваля се, като откачиш буксата и маркучетата, след което ти остава да развиеш едно болтче и това е.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може би не съм уточнил правилно - имах предвид как се сваля само филтъра :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това според мен е самият IMRC клапан, който и Емича е посочил. Ето и тук: https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-cr-v-2-2-diesel-imrc-frequency-solenoid-valve-2007-2009/

 

За съжаление не виждам филтър отделно както е при акорда. Инъче би трябвало да е на тръбичката от ляво, която е единствена там. Може би няма такъв филтър, щото не го намирам и като отделна част. Не знам да кажат колегите с ЦРВ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Филтърът е оградения в червено цилиндър, номериран с цифрата 1( снимката ми от пост номер 19). Проследил съм маркучите и съм сигурен, че е той. Както и да е - изглежда никой тук няма опит в тази посока и ще експериментираме new9gag_smile.png

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Филтърчето което е на самия клапан ( от моята снимка), се сваля като се издърпва. 

Ако при теб филтърчето е отделно, би трябвало да има някаква плака която го придържа,та разгледай то ще си покаже.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко ъп - вчера ми изчистиха ЕГР и колекторите - всичко беше брутално задръстено... Оттогава съм минал над 300 км. Колата се държи чудесно, и не излиза никаква грешка. Моето лично мнение е, че от саждите актуатора на IMRC не е можел да затвори нацяло клапана всеки път и оттам тази грешка incorrect valve position. Ако въпреки всичко се появи отново грешката - ще пиша, и чак тогава ще го изчистя.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...