Jump to content
nikolaidragiev

Проблем с турбото...и не само:(

Recommended Posts

Здравейте,

Преди дни си купих HONDA Civic VI Aerodeck (MB, MC) 2.0 i D (105 K.C) , 2000 година, и проблемите ми започнаха. Взех я от автокъща и не я бях пробвал как ускорява. Оказа се,че е меко казано "скопена". Маркуча на турбото се оказа "затапен" с болт а самото турбо е заминало. Както и куп други скрити проблеми...

Въпроса ми е,дали турбото подлежи на рециклиране и къде? Както и ако може да ми препоръчате майстор,че днес обиколих пет сервиза и се наслушах на глупости за "тъпи англичани","смотан Роувър" и т.н. Друг е въпроса,че двама ми обясняваха как нямала пинове за компютърна диагностика,че била стара...

Колата ще се оправя,каквото и да ми струва,така че помагайте със съвети.

П.П.

Извинявам се,ако някъде вече има подобна тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типично по български да се прикрие каквото може, дори такъв важен проблем с турбото. Още се чудя по Дескавъри, в "Да продадеш колата си", като почнат да ремонтират едни невидими проблеми, ама просто манталитет.

Има специализирани сервизи за Хонда в София, които може да ти помогнат адекватно, но можеш и сам да пробваш с части втора ръка, стига да знаеш точно какво трябва да търсиш.

Има и фирми, които рециклират турбо, колко струва и къде обаче не знам.

Чел съм и, че дезела на Ровър е доста "железен", както и, че е само с 3 подгревни свещи.

Пози човек от форума може да ти каже нещо повече:

https://forums.hondabg.com/profile/9537-mar_tod/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

След доста мъчително обикаляне по сервизи и слушане на всевъзможни глупости колко съм се прецакал с покупката на колата и как трябва да я разкарам( и това без почти никой да я погледне а на принципа " Много са смотани тия Хонди с дизел на Ровър,направо в я карай в моргата" ),реших да направя следните неща.(Само да уточня,че съм купил колата за 1500 лв. и не очаквам чудеса за тия пари,а съм си приготвил още толкова за първоначални ремонти.Винаги така правя при "нова" кола. А и целта на тази е "работна"-голям багажник,добра "возия" за дълъг път и т.н.) 

Реших,че ако наистина съм се прецакал,поне да разбера колко и в какво...Прегледах (доколкото разбирам,че по-принцим съм техник,ама на съдомиялни:)) свещи,кабели,бушони и каквото се сетих.Платих да ми прегледат ходовата и освен леко заминали предни десни накладки,не открихме друго.Заредих с възможно най-скъп дизел,сложих и добавка,долях масло,(антифриза си е ок) ,уговорих се с един приятел да стои на стендбай да ме прибира от пътищата и я настъпих...Колата както казах е с проблем в турбото,но въпреки това беше прекалено мудна. Подкарах я по подбалканския път,посока Карлово и и взех здравето дето се вика...Не бях карал кола толкова "душманската":)))

И познайте...в един прекрасен момент,при около 4200 оборота на трета,колата хвърли един огромен облак черен дим и си викам утрепах я:) и секунди след това полудя.Хукна като луда(в рамките на 105 коня де) и чека изгасна. Промени се звука на двигателя от леко ядосана горила на мъркащо коте:))

Реших да я доизцедя и и навъртях 400км смесено каране(планина и после магистрала-170 си ги държеше без проблем). и колата се държи повече от прекрасно...

Нямам идея какво и беше-единственото за което се сещам е запушен катализатор...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е от него  сега караи да видим  кога пак ще светне чека и ще забие.и пиши. Дано да не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брато, двигателят ти е 20T2N
Това е най-здравият мотор на Rover. Засилвам съм един такъв, но тебе сега друго те мъчи.

Турбото не е с променлива геометрия която да се зацапа. Как разбра че турбото е заминало, луфта ли видяхте.
За това което казваш с маркуча предполагам говориш за вакума, който контролира  westgate клапана.
Този дизел е хубав защото: няма променлива геометрия (както споменах по-горе), не е Common rail и маховика е твърд.

Махни си катализатора, ако го има изобщо. Колата е с обд 2 и без проблем и се прави диагностика. Виж защо свети чека.

Едно турбо втора ръка за тази кола е към 250 лв, ако това наистина е заминало си го смени. Сипи хубаво масло, смени ремъците и газ.
Но първо я закачи на диагностика. Може да не е зацепена както трябва. Познавам един добър дизелджия в София който е правил навремето моят Rover с този мотор. Ако има нужда ще ти кажа къде е.

До колегата KVD74. С 4 свещи е просто 4-тата е точно зад помпата и никой не иска да я сменя.



 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...