karchoto 35 #1 Публикувано 6 Януари, 2018 Здравейте колеги. От няколко дни забелязвам ,че след като спра на нагорнище и реша да тръгна напред, пускам спирачката и колата тръгва назад. Преди какъвто и да е наклона пускам спирачката и тя не мръдва. а сега върви назад. Някой има ли идея какво се е случило ?Сменил съм маслото на скоростната кутия всичкото преди 1500-2000 км. Хонда акорд 7 2004 2,4 комби автомат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #2 Отговорено 6 Януари, 2018 От кога е така? Какъв е наклона, и тръгвайки назад, "свободно" ли е (всякаш не си на скорост) или има съпротивление? Друго различно нещо в поведението на автомата забелязал ли си, откакто направи смяната? Как превключва автомата, плавно или ударно? Дърпаш ли ръчна преди да сложиш на П, при наклон? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
karchoto 35 #3 Отговорено 6 Януари, 2018 (Редактирано) Преди 1 час, crown_bg написа: От кога е така? Какъв е наклона, и тръгвайки назад, "свободно" ли е (всякаш не си на скорост) или има съпротивление? Друго различно нещо в поведението на автомата забелязал ли си, откакто направи смяната? Как превключва автомата, плавно или ударно? Дърпаш ли ръчна преди да сложиш на П, при наклон? 1 .от 2-3 дни забелязвам, че започна да го прави това. 2. да има леко съпротивление и имам чувството, че ако са малко по-високи оборотите няма да тръгва назад 3. От както смених маслото (не че преди това е имало проблем) автомата включва много бързо и без никакви удари. Маслото е оригиналното на хонда от Англия ми го донесоха.Наложи се да го сменя защото не знаех старото кога е сменяно. 4. Не знаех нищо за това как се кара автомат и когато взех колата прочетох доста за това как да караме автомат и какво трябва да се прави и какво не не бива . И там прочетох че ако е голям наклона трябва да се дърпа ръчната. И винаги го правя. А относно поведението на автомата : Забелязвам ,че когато загрее колата и съответно маслото в скоростната кутия понякога когато съм спрял и реша да тръгвам пускам спирачката и има едно забавяне от 1-2 секунди преди да тръгне сама. Не го прави винаги но се е случвало. Редактирано 6 Януари, 2018 от karchoto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #4 Отговорено 7 Януари, 2018 Според мен на голям наклон е нормално. Имам предвид улици на склонове с видим голям наклон. Тогава и при мен тръгва. При по-малки наклои не мърда. Говорим за обратната посока на движение. Ако е на D за тръгване на зад и при R за на пред. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6050 #5 Отговорено 7 Януари, 2018 Сигурно има някаква друга причина за описаното в първия пост, а и колата си тръгва назад при среден и по-голям наклон. По-скоро нещо е задържало преди. Границата е много тънка. Може да е от меки гуми или от различни включени консуматори (заради които моторът качва обороти). Разбира се зависи и от това дали колата е темперирана след дълъг път или тепърва потегляш, както и от външната температура. Пред гаража ми има много лек наклон, който трябва да се изкачи. Като е студено за да я прибера просто вкл. Д, пускам спирачката и тя си тръгва напред катерейки наклона. Като е лято, пак правя същото, но тя не тръгва, понеже оборотите са "1 идея по-ниски" и просто врътвам леко волана -появява се още 1 консуматор, те се покачват и колцата си влиза в гаража. И в двата случая описвам прибирането при топъл мотор и кутия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #6 Отговорено 7 Януари, 2018 Преди 9 часа, karchoto написа: 1 .от 2-3 дни забелязвам, че започна да го прави това. 2. да има леко съпротивление и имам чувството, че ако са малко по-високи оборотите няма да тръгва назад 3. От както смених маслото (не че преди това е имало проблем) автомата включва много бързо и без никакви удари. Маслото е оригиналното на хонда от Англия ми го донесоха.Наложи се да го сменя защото не знаех старото кога е сменяно. 4. Не знаех нищо за това как се кара автомат и когато взех колата прочетох доста за това как да караме автомат и какво трябва да се прави и какво не не бива . И там прочетох че ако е голям наклона трябва да се дърпа ръчната. И винаги го правя. А относно поведението на автомата : Забелязвам ,че когато загрее колата и съответно маслото в скоростната кутия понякога когато съм спрял и реша да тръгвам пускам спирачката и има едно забавяне от 1-2 секунди преди да тръгне сама. Не го прави винаги но се е случвало. Имай предвид, че при голям наклон ако няма достатъчно гориво в резервоара колата ще тръгва назад, понякога ще ти се струва че все едно не си на скорост в първия момент. Забелязал съм, че автомата се държи различно при различно количество гориво в резервоара, колкото повече намаля (говоря за моменти преди да светне лампата и когато светне) толкова по-малко гориво се подава, може би, съответно по-бавно тръгва (говоря без да подаваш газ, изцяло разчиташ на автомата). При пълен резервоар ми е държала и на големи наклони без да мръдне назад, когато намалее обаче (да кажем преди да светне лампата) е нужно да подам съвсем леко газ за да помогна на автомата. Относно забавянето, много зависи колко си натиснал спирачката, ако си натиснал повече и си задържал и си стоял в спряло положение повечко време (оборотите падат доста), тръгва по-бавно, ако само си галил спирачката с моментно или непълно (обротите не са толкова ниски) спиране ще си тръгва нормално. Когато е студена е на по-високи обороти и затова ти прави такова впечатление, загряла без консумация е на ~650 об./м. Предвид, че не си карал автомат, е нормално да не си обръщал толкова внимание на такива детайли. Не мисля че имаш проблем с автомата. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
karchoto 35 #7 Отговорено 7 Януари, 2018 (Редактирано) Преди 9 часа, h5rov написа: Според мен на голям наклон е нормално. Имам предвид улици на склонове с видим голям наклон. Тогава и при мен тръгва. При по-малки наклои не мърда. Говорим за обратната посока на движение. Ако е на D за тръгване на зад и при R за на пред. М/у другото колега не зная дали така трябва да е но когато колата ми е наведена напред и трябва да тръгна назад т.е да включа R винаги ми е тръгвала напред.От както съм я взел е така за назад а за напред не го е правела това от скоро е това Редактирано 7 Януари, 2018 от karchoto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #8 Отговорено 7 Януари, 2018 На мен това ми се случи скоро, но наклона си беше голям. Не мога да кажа категорично. Ще обърна внимание как е и в други ситуации. Но сравнено с автоматик на VAG, този на Хонда в такива ситиации се държи по-добре (като цяло се държи по-добрр). Там винаги тръгва. За това и имат auto hold :-) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове