Jump to content
chando

Проблем с алтернатора?

Recommended Posts

Днес имах доста странно изживяване: изгасих колата без да искам, след което при запалването започна да се тресе и се чу едно силно тропане - та веднага я изгасих. При второто запалване нещата се оправиха, но ми светна лампата на акумулатора. Също така забелязах някакво виене отпред, което след няколко минути изчезна. Лампата обаче все още си свети и след измерване установих, че акумулатора не се зарежда. Имате ли идея какво може да се е случило (аз предполагам, че нещо е станало с алтернатора, но не мога да си обясня какво точно)? Моля ви, дайте ми някакви насоки и ме съветвайте какво да правя. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Актернатора неизбежно по някое време се налага "рециклиране". Сваля се... сменя се диодна плочка, държач, лагери и там каквото джагърка при теб. Имаше май и някакво реле ли беше... Не е страшно. Едни 200лв :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти h5rov.Започвам да действам по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултата след интервенцията

IMG_20171219_181414_1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не ми изглежда добре. По спомен при мен един чичо с едни резачки резна едни неща и отдели диодната плочка много тарикатски... не помня да е изглеждало така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам???Момчето се занимава само с генератори.Сложи друга плочка с диоди неоригинални,но каза че са били добри.Старите бяха направо се пръснали.За сега няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи няма и да имаш. Карай спокойно.

Обслужи ли го на цяло или само дидодната плопка смени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво рязане на тоя диоден блок? С поялник  се сваля за 5 минути без да бързаш. В косер има всички части за тоя генератор и не са скъпи, пък и особено на бензиновия акорд генератора се сваля много лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, jijane написа:

Какво рязане на тоя диоден блок? С поялник  се сваля за 5 минути без да бързаш. В косер има всички части за тоя генератор и не са скъпи, пък и особено на бензиновия акорд генератора се сваля много лесно.

Тук не си особенно прав колега. Диодният блок е свързан със статора посредством пункшвайц, демек точкова заварка. И няма как да ги разделиш с поялника, трябва да се срежи. След това новият диоден блок трябва пак да се свърже с пункшвайц, защото има риск ако се запои, калая да се разтопи или да се пукне някоя спойка. За "Косер" си прав, освен, че имат всички части имат и машина за точкови заварки. Говоря за Варна, в другите градове не знам как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което се вижда на снимката по-горе е диоден блок от генератор на 2.0/2.2/2.4 акорд 7 .  Той е запоен за изводите на генератора. Все едно не съм свалял такъв предния месец за смяна на стабилизатор и мерене на диодите, че да си ги пиша ей така. Ако си виждал точно такъв диоден блок нямаше да говориш за точкови заварки.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да изразя професионално мнение, а просто видях как го направи чичото. Щракна някакви пъпки с едни резачки и с лекота без никакво дърпане и хамалски методи си свърши работата. Карм го вече 2 години без проблем, явно се е справил...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега jijane, щом говоря за точкови заварки очевидно съм виждал такъв алтернатор от вътре, че дори и съм ремонтирал. Не бих говорил ей така само лаф да става. И за да съм по точен ще кажа, че става въпрос за алтернатор на Акорд 2.2 дизел. Възможно е при теб да е било на спойка, но това не е оригиналното изпълнение. Доказва го и поста на колегата h5rov над моя. И уточни моля те на кое казваш стабилизатор, че нещо не те разбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Не виждам никъде спойки,които биха помогнали за по лесен демонтажа на диодната плочка.Явно на дизеловите акорди е така.Иначе алтернатора ми го обслужиха изцяло,като е сменено и релето.Ако проблема беше станал в Търново щях да се пробвам сам...и с ваша помощ щях да се справя...не е китайско писмо.

IMG_20171222_203917.jpg

IMG_20171222_203730.jpg

IMG_20171222_203659.jpg

IMG_20171222_203257.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...