chando 7 #1 Публикувано 16 Декември, 2017 Днес имах доста странно изживяване: изгасих колата без да искам, след което при запалването започна да се тресе и се чу едно силно тропане - та веднага я изгасих. При второто запалване нещата се оправиха, но ми светна лампата на акумулатора. Също така забелязах някакво виене отпред, което след няколко минути изчезна. Лампата обаче все още си свети и след измерване установих, че акумулатора не се зарежда. Имате ли идея какво може да се е случило (аз предполагам, че нещо е станало с алтернатора, но не мога да си обясня какво точно)? Моля ви, дайте ми някакви насоки и ме съветвайте какво да правя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #2 Отговорено 16 Декември, 2017 Актернатора неизбежно по някое време се налага "рециклиране". Сваля се... сменя се диодна плочка, държач, лагери и там каквото джагърка при теб. Имаше май и някакво реле ли беше... Не е страшно. Едни 200лв :-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chando 7 #3 Отговорено 17 Декември, 2017 Благодаря ти h5rov.Започвам да действам по въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chando 7 #4 Отговорено 19 Декември, 2017 Резултата след интервенцията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #5 Отговорено 19 Декември, 2017 Това не ми изглежда добре. По спомен при мен един чичо с едни резачки резна едни неща и отдели диодната плочка много тарикатски... не помня да е изглеждало така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chando 7 #6 Отговорено 21 Декември, 2017 Незнам???Момчето се занимава само с генератори.Сложи друга плочка с диоди неоригинални,но каза че са били добри.Старите бяха направо се пръснали.За сега няма проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #7 Отговорено 21 Декември, 2017 Значи няма и да имаш. Карай спокойно. Обслужи ли го на цяло или само дидодната плопка смени? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #8 Отговорено 21 Декември, 2017 Какво рязане на тоя диоден блок? С поялник се сваля за 5 минути без да бързаш. В косер има всички части за тоя генератор и не са скъпи, пък и особено на бензиновия акорд генератора се сваля много лесно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 395 #9 Отговорено 22 Декември, 2017 Преди 11 часа, jijane написа: Какво рязане на тоя диоден блок? С поялник се сваля за 5 минути без да бързаш. В косер има всички части за тоя генератор и не са скъпи, пък и особено на бензиновия акорд генератора се сваля много лесно. Тук не си особенно прав колега. Диодният блок е свързан със статора посредством пункшвайц, демек точкова заварка. И няма как да ги разделиш с поялника, трябва да се срежи. След това новият диоден блок трябва пак да се свърже с пункшвайц, защото има риск ако се запои, калая да се разтопи или да се пукне някоя спойка. За "Косер" си прав, освен, че имат всички части имат и машина за точкови заварки. Говоря за Варна, в другите градове не знам как е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #10 Отговорено 22 Декември, 2017 (Редактирано) Това, което се вижда на снимката по-горе е диоден блок от генератор на 2.0/2.2/2.4 акорд 7 . Той е запоен за изводите на генератора. Все едно не съм свалял такъв предния месец за смяна на стабилизатор и мерене на диодите, че да си ги пиша ей така. Ако си виждал точно такъв диоден блок нямаше да говориш за точкови заварки. Редактирано 22 Декември, 2017 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #11 Отговорено 22 Декември, 2017 Не мога да изразя професионално мнение, а просто видях как го направи чичото. Щракна някакви пъпки с едни резачки и с лекота без никакво дърпане и хамалски методи си свърши работата. Карм го вече 2 години без проблем, явно се е справил... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 395 #12 Отговорено 22 Декември, 2017 Колега jijane, щом говоря за точкови заварки очевидно съм виждал такъв алтернатор от вътре, че дори и съм ремонтирал. Не бих говорил ей така само лаф да става. И за да съм по точен ще кажа, че става въпрос за алтернатор на Акорд 2.2 дизел. Възможно е при теб да е било на спойка, но това не е оригиналното изпълнение. Доказва го и поста на колегата h5rov над моя. И уточни моля те на кое казваш стабилизатор, че нещо не те разбирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chando 7 #13 Отговорено 22 Декември, 2017 Здравейте колеги.Не виждам никъде спойки,които биха помогнали за по лесен демонтажа на диодната плочка.Явно на дизеловите акорди е така.Иначе алтернатора ми го обслужиха изцяло,като е сменено и релето.Ако проблема беше станал в Търново щях да се пробвам сам...и с ваша помощ щях да се справя...не е китайско писмо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове