Jump to content
Bero

Проблем с колектор Сивик 99-та д14а8

Recommended Posts

здравейте,

 

Взех колата преди 3-4 дни, проблема и е, че пуши черно и мирише якоо на богата смес. Колата е сивик 1.4 90 1999 Д14А8 има и ГИ. Днеска при смяната на МАП сензора, забелязах, че реално той няма вътре във колектора място/дупка от където да смуче въздух и така си стои забил на 3.5в и колата харчи 20 на 100 газ. Въпроса ми е става ли този колектор, някак си да се направи, или трябва да търся друг и кажете от кои двигатели може да се сложи без такива проблеми.

 

Ето го и колектора, не знам от кой двигател е точно.

  bc9b3ae8b9573f9c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, свети ЧЕКА. Смених МАП сензора, това беше първото нещо което направих. Но не реагират волтовете, изобщо... стои си на едни и не мърда, независимо дали се форсира. Да не е проблема в колектора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нова ситуация, колата спря да пуши и да прекъсва в ниските, но е постоянно в авариен режим и оборотите играят на празен ход.

 

МАР сензорът не смуче въздух, а измерва налягането (чрез мембрана предполагам) в колектора или след дросела

Е да де, ама към колектора няма никакви дупки и не виждам как ще стигне изобщо някакъв въздух до мапа. По всичко личи, че този колектор не става, кажете какъв да сложа, който не трябва да се преправя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи дупка да видиш има ли промяна, мап-а трябва да вижда кво се случва!

Философът го зарежи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок, стана ми ясно, че всмукателя е от д16з6. Някой друг с такъв всмъукателен колектор, да е слагал на д14а8 и да е нямал грижи, да не би проблема да е в дросела?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

излиза, че е МАП, правихме диагностика. После го мерихме и  работеше на 2.5в, а трябва да вдига на 5в, Сложих нов МАП и той работи на 3.5в и не се променя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако разгледаш дросела добре ще видиш че има отвор на МАП-а , този отвор трябва да го направиш на гарнитурата и на колектора . примерно на колектора около 3-4мм / не си спомням точно колко го направих/. плочката между дроцела и колектора може да я махнеш, ако няма отвор за МАП-а. Колата в момента е в авариен режим и затова трябва да направиш ресет на компа след като направиш всичко преди това.

Имах същия проблем преди.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там е проблема.! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ако разгледаш дросела добре ще видиш че има отвор на МАП-а , този отвор трябва да го направиш на гарнитурата и на колектора . примерно на колектора около 3-4мм / не си спомням точно колко го направих/. плочката между дроцела и колектора може да я махнеш, ако няма отвор за МАП-а. Колата в момента е в авариен режим и затова трябва да направиш ресет на компа след като направиш всичко преди това.

Имах същия проблем преди.

Благодаря ти, много.

 

 

Изпратено от моят F5321 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с МАП-а е решен, сега работи нормално. Продупчих само плочката, без колектора. Благодаря Dove1 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги. Пак да питам тука, за да не отварям нова тема. Проблема с МАП-а го реших, колата спря да пуши и почна да харчи нормално. Но... Не мога да изгася гадния ЧЕК, утре отивам на сервиз, но все пак да ви питам и вас :). Та проблема е.... Паля колата студена оборотите седят без да мърдат на 1100об. чуват се от ауспуха много слаби  детонации, след като позагрее малко, почват леко да се заиграват оборотите, от 1000 до 1300об и като я понастъпя, светва чека и почват да играят по силно от 1000 до 2000 (Все едно натискам и пускам газта на равни интервали). Утре ще прегледам вакуумите и ще сменя температурния датчик. Дросела е чист, няма мизерия по него. А и още нещо, като помпам на спирачката се усеща как се засилват се оборотите. Изобщо от вакуумите възможно ли е да свети чека?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
IACV, стъпково моторче или там както му казват в БГ.
Благодаря, знаеш ли къде се намира?

 

 

Изпратено от моят F5321 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Приятели, IACV Не трябва ли да седи на мястото, на болта, който е точно до ТПС-а? Следователно, май нямам IACV? :D :D

  bc9b3ae8b9573f9c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, явно не си направил нещата както трябва. виждаш ли как е направен отвора фабрично, намиращ се точно до гърловината. казваш че си пробил плочката, но ако само си я пробил без да има преход към колектора ефекта е същия. направи си отвор на колектора , сгобявай и след това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ресет на компа. минал съм по същия път. не си играй сдуги неща .

post-14698-0-94092400-1509212655_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от причините да мени така обороти е натегнати клапани.

При мен беше така,голям зор докато намеря от какво ги мени.

Докато е студен мотора ги кове на 1200 и кат загрее направо откачаше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дросела се намира. Почукни го леко с нещо и може да се оправи без да го чистиш или да го сменяш.

 

http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34_bestanden/image024.jpg

 

На дросела се намира. Почукни го леко с нещо и може да се оправи без да го чистиш или да го сменяш.

 

http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34_bestanden/image024.jpg

 

Да, днес свалих дросела и изчистих моторчето, няма ефект.

 

 

колега, явно не си направил нещата както трябва. виждаш ли как е направен отвора фабрично, намиращ се точно до гърловината. казваш че си пробил плочката, но ако само си я пробил без да има преход към колектора ефекта е същия. направи си отвор на колектора , сгобявай и след това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ресет на компа. минал съм по същия път. не си играй сдуги неща .

Дупчицата която направих на плочката е малка, да. Ама като замерих МАП-а, си мени волтовете и реших, че е ок. А и спря да пуши и да харчи. А колектора просто не видях, къде реално мога да го продупча. Докато на плочката си има каналче, което стига до МАП-а.

Нищо, мотивираш ме, да измисля, как да направя по голям отвор :D Утре ще го мисля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.youtube.com/watch?v=vYb_1t4IsUM&feature=youtu.be

 

Момчета, днеска продупчих колектора и махнах плочката, промяна никаква... На клипа се вижда как играят оборотите. Да не би нещо компа, да не рествам както трябва. Какво правя аз..

1. откачам клемата на акумулатора за 10 мин.

2. паля и чакам да поработи 5 мин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ТПС-а дали не трябва и на него да му се направи дупка в колектора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига си дупчил къде ти падне дърпа ти въздух от някъде ,тези пулсации на празния ход не са от проблем на някои датчик.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.youtube.com/watch?v=T-qduRdT13I&feature=youtu.be

направих си самодиагностика. До колкото разбрах грешките са 3.

1. МАП ??

2. ECT Sensor (Температура на охлаждащата течност на двигателя) дефектна верига или сензора, изключен / дефектен

3. Първичен кислороден сензор - Неизправност на веригата на нагревателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По глупав вариант за запушване на отворите на иацевето не бях виждал затвори  и двата отвора по грамотно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си объркал буксите на мапа и типиеса си изгорил мапа, ако имаш проблем с датчика за водата двупиновия под делкото ще имаш и проблем при студен старт но не се изключва като проблем , сондата може би ти е за смяна. откачи батерията да изтрие грешките и виш какви ще запише пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, благодаря. Няма как да съм объркал буксите. Буксата на ТПС-а няма как да стигне до МАП-а.

А моторчето за празния ход, не съм го запушвал аз. :))) Идеи с какво може да стане по добре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

върнах си стария МАП, махнах клемата за 10 мин. И сега показва само грешка номер 41

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи имаш проблем само в сондата оборотите играят ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече чека не свети, няманикакеи грешки, но оборотите пак играят. Малко по слабо, но играят. Направи ми впечатление, че стрелката на температурата се качва над средата. Това нормално ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, във видеото долу запушвам една дупка на дросела и оборотите спират да подскачат. Но пък ги държи на 1500, за какво е тази дупка? За IACV-то?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте, от както свалих моторчето за празния ход да го чистя, колата загрява само когато изкачвам стръмни улици и на магистралата. Забелязах, че казанчето ми е е пъ;но над максимума с антифриз и радиатора не го смуче, като загрее.

Не е студен радиатора, не прелива през казанчето, маркучите са си топли и двата, има си топло парно, смених и капачката на радиатора. С газов инжекцион е колата.

Възможно ли е да е от плочката която махнах между колектора и дросела?

Редактирано от Bero

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да не е обезвъздушена както трябва. Защото проблема с загряването се появи след като махнах моторчето за празния ход, да го чистя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко повече инфо къде се дупчи :mellow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На втората снимка е плочката от Д14А8 върху колектора от Д16У8 ....мап а остава запушен реално.

34612969_1789057134507413_2817210375345274880_n.jpg

34561177_1789057291174064_5128155973210341376_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...